Långtransport av kanin?
Jag har nu kollar runt på nätet efter olika upppfödare av belgisk jätte, men alla är samlade så långt ner i södra sverige. För mig som bor uppe i Luleå är det ett stort problem, eftersom jag hoppas kunna köpa mig en unge senare i sommar.
Har någon här tidigare transporterat kaniner långa sträckor, och isf hur? Jag skulle verkligen behöva er hjälp.
putt…
Ska också nämna att detta är en sträcka på mer än 95 mil…
Nej tyvärr inte :S
Men det borde gå bra om du rastar kaninen emellanåt och inte har för hög temperatur i bilen ^^
Jag vet några som har transporterat kaniner från skåne till dalarna os.v har själv fixat upp två kaniner till stockholm, och den ena åkte med hästtransport och den andra med privat person..
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
hästtransport? hur gick det till?
#5: Det finns ju de som importerar kaniner från ex danmark, tyskland osv och det funkar bra.
Wiklundshästtransporter?
Dom har fixat en kanin till mej,från Skåne upp till Stockholm,Jag tror att dom sen far upp till norrbotten?
Med vänlig hälsning,
Jenny
Hade fått kontakt av en annan uppfödare med en som kör hästtransport mellan skåne, göteborg, gottland och norrland.. Så jag ringade och hörda om han kunde ta med en kanin upp till mig. Så det gick bra, vi lämnade på Jägersro (skåne, malmös travbana) Så fick hon åka med upp till solvalla (sthmls) travbana, så fick köparna hämta upp där! Dock vet jag inte var hans nummer är, han var väldigt svår å fa tag på. Sen tog resan nästan ett dtgn så det va en lång resa för kaninen, men jag hade lagt in gurka os.v så hon skulle få i sig vätska.
#7 Jocke?
#9;Ja,det var han och hans bror Björn.
Med vänlig hälsning,
Jenny
jaja har pratat med båda dom ;P Men det va jocke vi lämnade till, men jag vet inte tror inte jag har hans nummer kvar..
tack så hemskt mkt för era svar, det känns så lättande att veta att jag iaf har ett möjligt allternativ nu! :D
hur mkt fick ni betal för resan, minns nån?
för sist jag använde en hästtransportör var för en häst, och då gick kalaset på 3700 spänn.
Japp jag har. Jag transporterade en löwen från Nyköping till Umeå (vilket är 90 mil) för två år sedan. Löwen kaninen var 3 månader gammal då och han klarade färden gallant så länge han hade hö och vatten och fick komma ut och skutta i koppel varje gång vi tog en paus. Vi åkte i en flyttbil då så det var oerhört trångt och jag fick sitta med reseburen i knät ibland tog jag ut honom ur reseburen så han fick ligga och sova i mitt knä. Det var sommar ute då och jätte varmt så vi fick ha rutorna öppna lite och ventilationen i bilen igång på kall luft för att kaninen inte skulle svettas.
250:- Vet inte om det e pris per kanin eller per låda, men du skulle väl bara ha en kanin till sthlm vet inte om det är mer om det är längre.

Du kan ju höra på http://www.djurtransport.ifokus.se/
Åkte tåg från sthlm-umeå och sen umeå-kiruna med min dvärghare i höstas och det var inga problem iaf (: Sammanlagt är det väl ca 17h..
Det är ju lite jobbigt med transport när man bor så långt upp /: Har själv tänkt skaffa en till dvärghare eller en belgiskhare i sommar lr till hösten, får se hur man får upp den sen. Finns ju inte direkt några uppfödare i Kiruna :b
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
Min kanin åkte från stockholm till Älvsbyn,kosta 200 eller 250 kronor med hästbuss.Uppfödare la in morötter ,gurka och hade vattenflaska på transportburen. Det gick mycket bra.
#15 finns en uppfödare i Skellefteå som föder upp belgisk hare det är därifrån min Daisy kommer.