Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 458 ggr
WingsofDestiny
0

förstår hon?

Som alla vet så är båda mina kaniner lite konstiga där Måsis älskar en soppborste och Daisy har en udda personlighet. Nu undrar jag om ni anser att kaniner förstår människor mer än vad vi tror?

Daisy är mer som en hund än en kanin, hon förstår vad jag menar när jag frågar henne ifall hon vill gå ut, tar jag fram kopplet så kommer hon skuttandes direkt säger jag att hon ska gå ut så kommer hon skuttandes. Hon är också en kanin som älskar att rulla sig, hon slänger sig gärna ner på marken och rullar runt. Ibland undrar jag ifall jag äger en hare eller en hund.

Förstår kaniner människan tro? Någon intelligens borde dem väll ha.

WingsofDestiny
0

putt

denisesalomonsson
0

jag tror att vissa kaniner är mer som "hundar" och förstår mer, men alla är kanske inte så :P

[Stampelina]
0

Min uppfödare berättade att det finns studier som bevisat att kaniner har högre intelligens än duvor, och tro det eller ej, men en duva har högre intelligens än bla delfiner!

[Niike]
0

Ja, jag tror de förstår en hel del, som vi inte tror att de gör. Annars skulle ju inte Daisy bete sig som hon gör, eller hur? ;)

Sen beror det nog på hur mkt man umgås med kaninen. Vi känner ju kaninen bättre ju mer vi håller på med den, och det är nog samma sak för kaninen. Den lär sig när vi är ledsna, glada eller arga. Det finns ju flera kaniner som på något vis beter sig annorlunda, och tröstar, när ägaren är ledsen.

emms
0

#3 :o då är dom ju typ jättesmarta ju :)

Emma

WingsofDestiny
0

hyperintelligenta djur =D

Thumper-KG
0

Jadå de förstår en hel del, vilket de måste göra med ett sådant koplicerat språk som de har.
De pratar med ljud…
De pratar med kroppen..
Och de pratar med nosen…

Och kaniner är intilligentare än delfiner…