Frågor om kanin!
Hejsan.
Jag kan inte mycket om kaniner.
Hur är hermeliner? Agressiva o otrevliga? De är iaf vad jag har hört.. Skiljer de sig så mycket i tempramentet emot en kanin med hängande öron?
Jag tycker att dom är riktigt söta och är sugen på att skaffa en sådan plutt. Men om dom inte är så speciellt lätthanterliga så är de nog inte aktuellt.. :/
Mvh Malin

Hermeliner är snälla :), fast det är ju från kanin till kanin, alla är ju inte lika dana. Men de skulle ju inte avla på en kanin ras om den va agresiv & otrevlig ;)
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Det finns faktiskt folk som avlar endast för utseende :/

Är det en förstagångskanin, så ska du välja en Dvärgvädur, en 1.0…
Det är inget fel på Hermiliner, men de är mindre och därmed känsligare..
Jag hade 4 dvärgvädurar när jag var mindre. men minns inte så mycket.
Vad menas med 1.0?

Hermeliner är glada små skitar^^ Det är iaf min lilla hermelin pojke=) Och han är min första gångs kanin, hade visserligen en dvärgvädur när jag var mindre, men hon rymde rätt fort ;/
Hermelinen har jag haft i snart 7 år, Och han är hur snäll som helst=) Tycker inte han har varit svår på något sätt, alltid varit glad=)
Jag har själv en hermelin som är världens mysigaste men med nerverna utanpå.
Jag tycker hermeliner är mysiga kaniner och lagom stora. Men det jag fått erfarenhet av är att de kräver mycket mer tid för att bli tama. Det tog mig ett år för att få min kanin lugn och trygg, men sen blev han värkligen trygg i min närvaro också.
Så om man är berädd att lägga mycket tid på den (mer än man "ska") så är det en underbar liten kanin.

Jag tycker du ska välja en lejonhuvad ;-)
Liten-Söt-Underbar! Lätt att borsta (behöver borstas 1 gng i veckan)
Satsa på en lejonhuvad ;)

Jag har haft två hermeliner för många år sen och de var iaf hur underbara som helst. Inga tecken alls på aggresivitet och de var heller inte otrevliga på något annat sätt. Bara väldigt mysiga och sjukt söta :o)
Vad äger en hermelin ungefär när den är vuxen?
Tack för era svar!
#7 finns det lejonhuvade hermeliner?

Har haft en hermelin (dock endast två månader) och han var jättemysig, trots att han inte alls hade haft kontakt med människor tidigare :) Lite skygg men det gick över :)

#4: (1.0) är en hane, honor betecknas (0.1), sorry, my bad…
Hermeliner är känsliga men trevliga och mysiga små kaniner. Om de är aggressiva eller nervösa har de blivit felbehandlade. De är som sagt känsliga och om de blir arga, då visar de det också. Men om man förstår kaniner och behandlar dem rätt så får man en underbar liten kanin (gäller ju egentligen alla raser).
Honor brunstar med mellanrum och då kan de förvandlas till små argbiggor, medan en hane har mer jämnt humör. Det sägs att hanar blir tamare och tillgivnare än honor, men det vet jag inte om jag ska hålla med om…
Att vissa kaninraser blir tamare fortare än andra kan jag inte hålla med om:)
Lycka till med kaninvalet!

Jag har en hermelin till salu , han är jättesnäll och har aldrig bitit mig. Han är en av dom snällaste hermelinerna jag träffat (: Pluss att han är väldigt lugn , inte sådär sprallig och så..
har du någon bild på den du har till salu? var bor du? :)