Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 752 ggr
[chriistina]
0

OT - Morgon

Nu har ju vissa här påsklov och de som inte har nu har ju nästa vecka (med undantag för de som jobbar :P).

Så jag bara tänkte fråga när ni stiger upp på morgonen när ni är lediga, och vad påverkar detta?

Själv har jag ingen som säger till om något här hemma, jag går upp när jag vill och går och lägger mig när jag vill.
Jag har dock skit svårt att sova på morgonen eller som idag glömde jag rulla ner rullgardinen så vakna 06.45 och kunde inte sova. Lika bra att stiga upp >.<
Fast även om jag går och lägger mig sent så kan jag oftast inte sova längre än till 09.00. Helt enkelt en morgon människa skulle jag tro ;)

kastanjen
0

En annan är ju tvungen att gå upp när barnen vaknar och det brukar oftast vara vid sex tiden… varje dag året runt….

Jennie104
0

1# Stackare ;P

Jag har skola jag ;/

[Popcorni]
0

Jag får lov i mårgon:)

[chriistina]
0

#2 #3 men ni kan ju ändå skriva när ni brukar stiga upp. De kvittar ju sen när ni har lov :P

Issis
0

Jag har lov just nu… Jag lägger mig seeeent, och vaknar vid 8-10 tiden ^^ Det längsta jag har sovit till i mitt heela 11 snart tolvåriga liv är till lite över tolv på dan x}

psyko
0

Jag lägger mig efter 7 på morgonen efter att ha varit vaken i nästan ett dyg och sedan brukar jag stiga upp mellan 12-16 tiden när jag är ledig. Anledningen till att jag stiger upp är att jag har lust att göra ngt annat än bara ligga och sova :)

Wiizy
0

Hm… när det är skola 06-07.00 på morronen, bläh.

Och på loven, är det mot 15.00 jag kommer upp. nu har jag iof skola, men är sjuk… påsklov nästa vecka, eller tja, får det efter skolan på torsdag rättaresagt. =P

BlackTear
0

Det beror lite på, men oftast drar jag mig upp vid 12.00, om ingen väcker mig igenom att ringa *host* Kvirrz 'host* xD

FilippaQ
0

jag sover inte heller särskilt länge, max till runt 9, precis som du #0. men det trivs jag med, hinner med mycket mer då :)

LJfoto
0

när det är skola stiger jag upp kl 06.00 och på helger/lov 07.00 eller senast 08.00…kan inte sova speciellt länge, men håller med #9 man hinner med mycket mer då :)

Naaathaaa
0

jag går oftast upp kl. 06.00 när det e skola

Men nu på lovet går oftast upp 08.00 när jag ska till stallet (typ varje dag) annars går jag upp runt 10.00 men skulle kunna sova bort hela dagen lätt.

WingsofDestiny
0

Jag går universitetet lite till och från men jag går upp mellan 06.00-08.00 oavsätt om det är helg eller ej. Eller rättare sagt det är min fågel som väcker mig dem tiderna och säger till att "nu får du tusan stiga upp och vara med mig lite". Aja, om tjuriga damen vill att man ska upp då är det lika bra att stiga upp annars blir hon lite arg av sig, det är väll det som är nackdelen med fåglar >.< dem är så förbasskat morgonpigga. Jag har helt enkelt en levande väckarklocka här hemma, ibland blir man lite lack på henne men hon är ju bara en tjurig dam och ett djur så man får tåla det och tänka sig detta får man leva med i 22 års tid (maxlivslängden på en sådan fågel) >.<
..

Vi har pratat om att sälja henne och nytt hem söker hon men om inget erbjudande dyker upp så stannar hon kvar ;). Små gnagarna här hemma (ej kaninerna) ska dock omplaceras när nu någon nappar =S.

"Jag bor i ett zoo" =D

PaaatyPalm
0

på loven vaknar jag när jag vill, och det blir ofta runt 12 :P  På skol dagar går jag upp 6.30 :P

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

[Niike]
0

På helger och lov brukar jag gå upp mellan 07.30 - 10.00 någon stans. Sover sällan längre än till 09.00. Får av någon anledning jättedåligt samvete av att sova länge, till typ 11.00. Hela dan förstörs känns det som!

Skoldagar går jag upp 05.45 :/

Tina-A
0

Skoldagar stiger jag upp mellan 05.30 och 07.00

Helger och lov stiger jag upp lite närsom, oftast runt 10

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

emms
0

på vardagar när ja har skola går jag upp typ 7:00 - 7:30 (hihi) på helger brukar ja vakna 9-12 xD och på loven så kan ja sova typ till 13:00 max… jag är jättemorgontrött och har alltid varit det med.

Emma

Jennie104
0

16# Samma här ;)

Går upp bid 7:00-7:30 på vardagar
På helger vaknar jag mellan 8:30-12:00 och på loven kan jag sova till max 12:30 ;)

Lans
0

Stiger upp 10.00 när jag är ledig, vilket jag alltid är. Fast idag har jag faktiskt tagit mitt upp kl 09.00.

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Hanna-
0

Jag får lov imorgon 13.00. :)

När det är skola är det väldigt olika eftersom vi inte börjar samma tider varje dag. När vi börjar 08.00 går jag upp 06.15, när vi börjar 09.00 går jag upp 07.00 & när vi börjar 09.45 går jag upp 07.00-07.30. Så ni ser ju, det är olika varje dag.

På lov & helger brukar det oftast bli 08.30. Om jag sover till 11.00 känns det som jag sovit bort hela dagen, och det brukar oftast sluta med att jag får panik. :P

MarHai
0

Jag går upp 05:00 på skoldagar.
På lov så brukar jag vara uppe vid 9.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

emmsaaan
0

Skoldagar:
Stiger upp: 06.15
Går och lägger mig: 23.00-00.00, men somnar inte förrän 01.00.

Helg/Lovdagar: Stiger upp: 9-13, ofast runt 11.
Går och lägger mig: 23.00-01.00.

teddykaniner
0

Skoldar:

Vaknar ca 7.00 eller 8.00

Lägger mej:ca;22.00-23.00

Helg eller lov:

Vaknar ca 9.30-10.30 *hihi*

Lägger mej ca 23-01.00. Oftast 23.00

Med vänlig hälsning,
Jenny

[chriistina]
0

Det är tur det finns fler som inte sover hela dagen ;)
Känndes innan som alla inte kom upp fören 12.00. Så är det iaf i mina "kretsar" folk sover hela dagarna känns det som.
Jag vill vara uppe i tid, då hinner man mer :)
Men fortsätt skriva ni som inte skrivigt än!

Lippo
0

På vardagar går jag upp runt 6.00 och på helger/lov går jag upp runt 10 :)

KaninCrazy
0

När det är skola så går jag upp runt halv 7, beroende på när skolan börjar. Sen på helger och lov, går jag upp runt 12-13, fast det varierar, men tidigast på lov går jag upp runt 9.
Varför jag går upp så sent ibland beror på att jag alltid ska kolla på tv på kvällen, har en egen i mitt rum så det är ju fritt fram ;)
Och jag ska som sagt kolla tills det inte är något mer som jag gillar som kommer.