Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 573 ggr
BlackTear
0

Flame

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Flameis är borta!
Jag hade honom i hagen, som vanligt, och sen när jag skulle kolla till honom var han försvunnen! Han brukar vanligtvis komma fram direkt, men inte nu inte. Han är helt borta! Jag letade runt hela tomten, ropade men han kom inte fram. Eftersom jag är ensam hemma kunde jag inte be någon om hjälp så helt gråtfärdigt ringde jag Zebbe och bad honom komma hit.
Vi har fortsatt leta både på och utanför tomten, men han är verkligen helt försvunnen :( Och nu är det kolsvart, jag ser inte ett skit.. Några av Zebbes kompisar skulle komma över så skulle vi fortsätta leta snart ..

Jag kan inte låta bli att anklaga mig själv. Jag visste att han kunde klättra över gallret, varför tusan lämnade jag honom ensam där?!
Fan :/

ciss
0

Oj! Han kommer nog tillbaka, fortsätt leta! Ställ ut mat etc. i trädgården så kanske han kommer fram. Ha de andra kaninerna i hagen en stund under uppsikt, då kanske han kommer fram och vill hälsa på dem.

Håller tummarna!

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Tappsveden
0

Förstår att du är orolig, mina ninisar har rymt ett antal gånger. Som tur är så har jag alltid fått tag i dom.. Du ska se att det ordnar sig. han är nog inte långt borta…Leta i små skrymslern där han kan tänkas gömma sig. Jag hoppas du hittat honom *tröstkram* Lycka till!

Jojsan
0

oj, inte kul! Hoppas han kommer tillbaka! Som ciss sa, ställ ut mat m.m. så kanske han kommer tillbaka.

BlackTear
0

Tack för tipsen! Vi ska dra ut nu och leta igen… återkommer :/

Feliciaa
0

Oj :(
Hoppas han kommer tillbaka. *hållatummartassartårochalltannatsomgertur*
Lycka till!

Taci
0

Nej, vad jobbigt! :( Hoppas verkligen han kommer fram, lycka till, jag håller tummarna allt jag kan!

Naaathaaa
0

Nej. De e sånt man inte vill ska hända. Hoppas innerligt att han kommer fram igen =/

emms
0

nej :( stakars dig. han kommer nog tillbaka snart… håller tummarna här hemma.

Emma

Kristall
0

Ånej "/ Hoppas ni hittar honom snart, här håller vi tummar o tassar!

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

BlackTear
0

Han är inte hittad ännu iaf :/
Kom nyss in, dem tyckte det var bättre om jag satt inne än var ute, med tanke på att jag bara gråter och troligen är mer ivägen.. och dem är ändå 6 pers.
Men aw, inte min Flamie :( Han kan ju bli påkörd eller tagen av en räv eller vadsomhelst.. faaan :/

Tack för allt stöd iaf , <3

kastanjen
0

Lycka till, håller tummarna för er!

Tappsveden
0

håller alla tummar jag har och mina 4 niner håller alla sina tassar på att han ska komma tillbaka!

WingsofDestiny
0

Håller tummar och tassar för att sötisen kommer tillbaka. Ställ ut matskål med mat i och kanske lite hö så kommer han nog fram.
Stort lycka till och hoppas Flame hittar hem till matte igen.

[Niike]
0

Åh, gumman:'/ Inte lilla Flamis :'( Hoppas verkligen ni hittar honom, all kraft till er nu:)<3 Håller alla tummar jag har för att lillen kommer tillbaka<3

SagaoAlfred
0

Åh :( Håller tummarna! Hoppas verkligen att ni hittar honom <3

BlackTear
0

Wiie (:
Fick nyss ett samtal, tydligen har dem hittat "en liten svart kanin" ;D Dock ganska långt härifrån. Men dem skulle leta lite eftersom han "försvann" igen.

Tappsveden
0

vad härligt att dom sett honom…Håller tummarna för att ni får tag i honom oxå!

Issis
0

Stackars lilla deijj x( Hoppas att han kommer snart igen! :)

BlackTear
0

Han är hemma nu <3

Issis
0

#19 Oh gud vad bra! :) Var fanns han, vart rymde han någonstans? Lycklig för din skull :}

Feliciaa
0

Åh gud vad härligt :D:D
Skönt att allt gick bra

Vart hittade ni honom nånstans ?

Jojsan
0

vad skönt! :D undrar samma som Issis, vars rymde han?

emms
0

vad skönt :D vilken tur :)

Emma

BlackTear
0

Han hade sprungit en bra bit, bort till en äng där det finns vildkaniner. Men han verkar ändå må bra :)
Det var inte jag som hittade honom, några av Zebbes kompisar. Dem hade tydligen sett något "litet och svart" och ropat på honom, så hade han kommit springande :) Haha, dem blev helt förälskade i honom, en kille frågade faktiskt om han fick köpa Flame när han hörde att han var tillsalu ;)

WingsofDestiny
0

Så han är hittad och fått komma hem?

Clariiz
0

åh så skönt :) <3

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

BlackTear
0

#25: Yes :)

Issis
0

:}

WingsofDestiny
0

Gud så kul. Lämna inte honom ensam igen, håll hårt i han. Han fick i alla fall springa av sig och tur att inget hände honom =).

Jennie104
0

Underbart att han kom hem ;)

Ska killen köpa flame? ;)

BlackTear
0

#29: Ja, det ska jag verkligen!

#30: Jag har en tjej som ev. är intresserad, så ska avakta och se hur det blir där först :) Annars kanske han ska köpa honom då, han verkar helt kär i Flamepojken, haha xD Han vägrar släppa honom x)

[Niike]
0

Vad härligt att dom hittade honom! :)

denisesalomonsson
0

va skönt <3 :D

Romana_12
0

Åhh vad skönt!

Taci
0

Åh va skönt! :D

BlackTear
0

Ja, det är jätteskönt! :) Nu är han tillbaka i buren och alla andra som hjälpte till att leta har stuckit hem. Men snacka om att han fick massa klappar och höra massa "åååh, jag vill ha en kaninQ!EMMY, ge mig en av dina!" xD

Elina.
0

Skönt att han kom tillbaka oskadd.

LJfoto
0

Min kanin Tulpanöra rymde också (för ca 1 år sedan) fast från buren (min 7-åriga kusin hade utan lov tagit ut henne ur buren och när hon skulle släppa tillbaka henne så hade hon inte stängt ordentligt) iaf, så letade och letade vi och jag var jätteorolig för vi har ganska bra med rävar i trakterna, och efter 12 dagar hade jag gett upp hoppet helt. 2 dagar senare åkte vi ner till Malmö och kollade på hästshowen Levadé, och när vi kom hem så skulle pappa lämna garagenyckeln bakom garaget efter att han hade kört in bilen. Och gissa vem som satt där? Jo, Tulpanöra! Hon hoppade fram till mig och när jag tog upp henne så slickade hon mig i ansiktet (hon som vanligtvis bara brukar bitas och morra) Och då kunde jag bara inte hålla tillbaka tårarna :'D

BlackTear
0

#38: Gud vad skönt att han kom tillbaka!

Imorse verkar det dock som att någon släppt ut honom, för han var ute och sprang när mamma kom ut med hundarna på tomten.. ;S Jag är 100% säker på att jag stängde buren ordentligt, och han kan omöjligt få upp den själv.
Det känns ju väldigt konstigt att de andra kaninerna inte blev utsläppta, utan bara Flame..

LJfoto
0

#39: Ja jätteskönt :)  hmm,.. vad konstigt? :/

Issis
0

#38  Guud vad söt kanin!

LJfoto
0

#41: tack:)