Höförvaring
Vad använder ni att förvara hö i? Jag är på jakt efter nåt av samma stuk som en tvättkorg fast inte i plast då då.. vet ni nånstans där det finns? Ska rymma ganska mycket hö, men ändå få plats i en garderob ;P Tänkte jag skulle göra det lite smidigt när jag flyttar, nu ligger det i förrådet, o sen får jag ganska långt till förrådet..
Jag har två stycken gröna grejer i plast, det ser ut som typ kortare agilitytunnlar fast gröna och med botten :P.
(Pris till mig för att jag äger på att förklara :D *not* x))
Kan fixa bild sen :)
Tror vi köpte dom på rusta för typ 40kr eller något^^
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#1, kan man förvara hö i plast? Jag har hört att det lätt möglar då, därför jag aldrig haft det :S
kan man inte ha plastpåsar med massa hål i då?? det hade alltid jag…
Emma
#2; Asså det är väll ine plast plast liksom^^. Eh suger på att förklara kan fota dem :).
Höet håller sig jätte frächt och fint i dem iaf :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#3, jag vet inte, jag ska iaf inte ha påsar, jag vill ha något stadigare :)
#4 Haha nähe, inte plast plast ? xD Men har du det väldigt svalt eller så, eller hur förvarar du dom? För mitt ska ju vara i en gardergob..
#5; Jo höet står ute i kaninhuset, där är det iaf torrt och svalt.
Jag ger mig på ett försök att förklara. Det är som plast, fast liksom inte sådär plastigt som plast är. Asså det är plast som inte är plast. den är typ hård, och luftig, och regntät..
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Jag har mitt i plastpåsen den köptes i och höet står i förrådet :}

Plåttunnor.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
putt :)
#10 Hahaha xD Hm, det skulle vara väldigt skumt ;o

Jag letar också efter något som jman kan ha höet i. Just nu ligger det på träpall. (Har endast 1 bal kvar, det e df) med skydd över. Jag har också mitt inne.
När det gäller förvaring i plast så är det så att det samlas fukt i påsen/förpackningen. Det går utmärkt att förvara hö i plast om det får tillräckligt med luft och inte bildas kondens. Det är alltså den höga fukthalten och värmen som gör att det börjar mögla.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Jag förvarar mitt hö i hästfoder tunnor som är utav plast likaså gör jag med kaninfodret.