Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 403 ggr
MysanMinGodis
0

HJÄLP, FORT!

Jag är orolig för min kanin.  Jag tog ut henne från buren så att hon skulle få springa lite inne(fast buren är inne). vi har kanpostgaller runt hennes bur men hon skulle få springa på större yta. och då sprang hon in i kanten på kanpostkallret och typ slog i huvudet, och sen sprang hon jätte fort till skorna som inte är så långt ifrån. då tyckte jag jätte synd om henne och hon andades ganska fort. Är det något farligt eller några problem?? ni kanske inte tycker att rubriken ska heta " HJÄLP, FORT!" men jag vill verkligen ha hjärlp fort för jag är orolig.

MarHai
0

Tror inte att det är någon fara. :) Hon blev nog bara rädd och överasskad.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

MysanMinGodis
0

#1: okej, tack och lov att det inte var någon fara då :)

galaxens
0

Jag tror inte det är nåon fara.. Hon blev nog bara rädd. Låte henne vara en stund så blir det nog bra! :)

Taci
0

Skulle inta oroa mig om jag vore du, hon blev, som de andra skrivit, säkerligen bara rädd o chockad :) Inget allvarligt :) Men att du oroar dig är ju bra :)

Sashhi
0

Hehe, troligen inget att oroa sig för. Min kanin har hoppat in i kompostgallret ett flertal gånger. Antingen om hon blivit rädd eller fått "tokskutt". ^^

Not your mom, not your milk.

MysanMinGodis
0

Men idag när jag tränade hoppning med henne ute så sprang hon jätte fort och ville springa in i skogen. Jag kunde knapt inte hålla kvar i kopplet. Är lite orolig nu :(  Hjälp!

WingsofDestiny
0

Mina kaniner andas också fort när dem blir stressade, överraskade, tycker det är för varmt eller så. Du behöver inte oroa dig, det är fullt normalt, hon blev nog som #1 säger, överraskad.

WingsofDestiny
0

#6 energi i benen säger jag =)

L8sson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ingen fara tror jag, hehe min kanin gör oftast så XD speciellt när han ser en söt tjej XD

Kristall
0

Hon blev nog bara överraskad. Saga (en av mina kaniner) försökte hoppa in i buren och så var burdörren fast så hon slog emot gallret, stackarn.. "/ Men hon sprang under sängen o gömde sig i några sekunder, innan hon kom fram igen och var som vanligt, lite försiktigare bara. Så hon blev nog bara lite chockad.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

MysanMinGodis
0

Men vad kan min kanin bli överraskad för då?

Tina-A
0

#11: Hon blev nog rädd och överraskad när hon slog i huvudet. Det kom väl så plötsligt att hon blev skrämd! :) Det är nog ingen fara.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

MysanMinGodis
0

Hon håller på att vara stirrig fotfarande när jag är ute med henne. Och jag vet inte hur jag ska göra så att hon inte blir så stirrig.