Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 787 ggr
BlackTear
0

Tak till hagar

Hej!
Jag börjar bli så irriterad på att jag aldrig hittar något bra att ha som tak till mina hagar. Det känns verkligen som att kaninerna skulle kunna vara ute mycket mer än vad dem är.
Just nu har jag två stora kompostgallerhagar utan tak, men jag kan inte ha någon kanin där utan uppsyn. Möjligen Roxy, men vill inte riktigt ta den risken. Candy och Sera kan jag inte ha i kompostgaller Hage överhuvudtaget, då dem kryper igenom hålen. Sen har jag ju några mindre hagar också med tak, men dem är så små..

Har provat kompostgaller som tak också, men det blir så krångligt och de mindre kaninerna klättrar upp och igenom. Hönsnät biter dem sönder, och sen har jag inte så mycket mer att använda..

Vad har ni som tak? Vet ni något ställe där man kan köpa billiga hagar med starkt nät & tak?

Tacksam för svar.

Clariiz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har sånt här nät.
(fin bild x) *NOT*)

Super bra! Vet dock inte vart det är köpt..

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

BlackTear
0

#1:Snyggt ju! Vill också ha.. :/

Funderar på att köpa minknät och göra några rejäla hagar, men någon som vet vart jag kan köpa, och vart det är billigast? ;p

Moonstrike
0

Har inga tak till mina hagar^^ Rufsan är lite för liten för att hoppa (säger vi), Jenny är för osmart och Biggles har hela tomten så det är lite svårt att sätta tak där :P Men vill gärna också veta, för vi har bara småhagar ute på landet^^

Henni-Chan
0

Haha! Fattar precis vad du menar med kryper ut! Jadu.. det är ju lite svårt, själv har jag störst problem med skator och kråkor som gärna lattjar med kaninerna, vilket inte är kul speciellt inte när det blir sår på ryggarna. Har just nu ett nät (oranget) tror det är en typ av fiskenät, funkar skitbra, spänner upp det över hagarna och det verkar som att fåglarna inte ser det för de flyger in i det och trasslar sig måttligt. Har inte mkt problem med de.
Tips till rymmarna! sätt hönsnär eller liknande runtom de hagar där tjejerna får gå. Visserligen kan de knapra sönder nätet men det tar ett tag och du lär märka det! :)
Hoppas det var till ngn hjälp!

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

BlackTear
0

#4: Ja, det är verkligen nackdelen med små kaniner!
Tack för tipset om fisknät, ska kolla upp det! Sen får jag införskaffa hönsnät (:

Henni-Chan
0

#5 Jag har ett lite grövre nät, se till att spänna ordentligt om du skaffar det så inte effektern blir motsatt och kaninerna fastnar! :)

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

BlackTear
0

#6:  Okej (: Det är det problemet jag haft med Flame när jag hade hönsnät, han gnagersönder litegrann och sen "fastnar" med tassar. Man blir så orolig att han ska sprattla till och bryta något ign :/

[Niike]
0

Jag har ett blått "bär-nät" som man ska ha över t ex jordgubbsland för skydd mot fåglar och djur. Funkar bra! Dock fastnar det mkt löv i det, men det får man räkna med.

Annars skulle jag rekommendera att du gör en stor & stadig rasthage av minknät! :)

BlackTear
0

#8: Okej, tack för tipset :D