Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 768 ggr
Jetaime
0

Fransk vädur!

_Är det någon här på kif som har en fransk vädur?
Funderar faktiskt lite på att skaffa en! Men jag undrar hur dom är i temperamentet, har hör att det är väldigt lunga och harmoniska kaniner :) Vad finns dom i för färger, typ samma som dvärgvädurer?

Skriv gärna om ni vet någon bra uppfödning också!_

Pinacoladas
0

Niike har ju Alpha som är franskvädur här på kif :)

Theresze
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag hasr haft en dom är helt  underbara i tempramentet typ som dvv tycker jag.  Men dom är påhittiga:) Min lärde sig att öppna dörrar. :)

Jennie104
0

Lunktussens

Lycka till ;) Själv har jag ingen frasse men en vänn har haft en men det var för 4 år sedan

[Niike]
0

Yes, jag har en dam på snart 1 år, Ekbackens Alpha :)

Frassar har oftast ett lugnt och harmoniskt temperament, men kan även vara väldigt pigga och nyfikna. Alpha älskar att utforska saker, och är inte rädd för så mycket.. De är också väldigt lättlärda har jag både hört och märkt.
Ett tips? är att lyfta/bära frassen mycket när den är liten och inte så tung, det misstaget gjorde jag. Alpha är inte så glad åt att bäras, så nu måste jag öva med en stor, tung och envis kanin! ;)

Alpha går lös på gården utan problem, vilket även hennes mamma & en till frasse där jag köpte henne gjorde. Hon hatar att vara i rasthagen, och där kommer hon lätt ut genom att ta tag i gallret med tänderna och dra till :) Hon springer aldrig för långt bort utan brukar hålla sig runt ladugården.

Rasen är godkänd i alla färger & teckningar och ska väga minst 5.51 kg.

På bilden ser du storleken i skillnad mot min dvvkorsning^^

[Niike]
0

Utforskar baksidan av ladugården ^^

[Niike]
0

<3

Jennie104
0

Franskvädur ;)

[Niike]
0

Här var hon 6 månader, och kaninen brevid ett lejon på 5 år=)

Klasselover
0

#4 - Guud vad söt :D <3 *kär*

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

[Niike]
0

Kanske inte ska bomba igen tråden med bilder x) Men här är iaf sista bilden *dumma hakpåse:@* ;)

Hanna-
0

Alpha är jättefin! :)

Jetaime
0

#10 nädå, det gör inget, då får gärna lägga upp bilder ;D Söt stor nin! Något mindre än min små lejon som väger 0.8- 1,5 kg :P Hu mycket väger han?

blaskigtkaffe
0

#12 det är en hona :)

Jetaime
0

#13 oj.. förlåt ;S

Denna kommentar har tagits bort.
[Niike]
0

#9, 11 Tack! =)
#12 Tack! Haha, "något mindre" ? ;) Mjää, inte direkt! ^^
Har inte koll på vad hon väger för tillfället, jag kan kolla upp det.

Såhär ser hon ut när hon får vara i rasthagen - klänger på gallret för att få komma ut! (: