Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 1198 ggr
Thumper-KG
0

Trolig blandning...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ingen koll på alla raser som finns, men sonens Lejon kanin har ena halvan av ansiktet svart, så det dyder väl på ett hollänadaranlag, hon har flera tvärgående streck på bakkroppen som måste tyda på japananlag. Hon har också en enkelman, men vad kan man mer misstänka för inblandning.

Hon har 2 ungar nu med "Ludde". Båda ungarna är madagaskar färgade med mantelteckning, men manteln är knapast dominant så frågan är om det inte är sheckar. Har inga bilder ännu då de bara är 10 dagar,

Ni hittar större bilder på dem på hemsidan: thumper.se

WingsofDestiny
0

din kanin på bilden är svart/gul japantecknad, jag älskar den färgen/teckningen på kaniner =). Sedan är hon troligen blandras mellan löwen och dvärgvädur =)

ciss
0

Bara för att ena halvan av ansiktet är svart betyder inte det på holländaranlag ..

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Thumper-KG
0

Ludde, nybliven pappa…

Thumper-KG
0

#2: Nähä, var kommer det då ifrån, tror du…?

Holländarna är den enda ras som jag känner till som kan ha två färger i huvudet…

Jojsan
0

färgen japantecknad kan (ska?) ha 2 färger i ansiktet. Gul och svart.. Så det är nog färgen :)

Men rasen.. ja hon lär ju ha lejonhuvad i sig i alla fall..

KvirrZ
0

#4 Men din kanin är ju inte svart på huvudet pga av rasen, utan pga av teckningen.

- Mvh Emma

MarHai
0

Japantecknade kaniner ska har två färger. Ena sidan av huvudet ska vara gult, och andra svart. Där ena sidan är gul, ska örat vara svart osv. Det ska vara som schack.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Thumper-KG
0

#6: Ja, jag menade teckning, lite klumpigt uttryckt(my bad).

#7: Aha, då fattar jag..

fast jag har sett holländare med tvåfärgade ansikte/huvud, vad är de då?
eller ska det vara så på holländare?

WingsofDestiny
0

#8 kan ha varit en svart gul japantecknad holländare men din tjej är inte holländare eftersom hon inte har samma teckning som en holländare dvs hennes mönster på pälsen är inte den samma sedan har hon en man så jag skulle säga att hon är en svart gul japantecknad dvärgvädur & löwen.

Thumper-KG
0

#9: aaa, finns det…?

OK, var får du Dvv ifrån?

WingsofDestiny
0

#10 finns i många färger, har puttat upp atikeln åt dig om Holländare.

dvv pga hennes kroppsform och öronen.

Thumper-KG
0

#11: ÖRONEN???

Mina Dvv har hängande öron, var har du sett Dvv med så korta stående öron, alltså eftersom det ligger som grund för ditt påstående…?

MarHai
0

Jag förstår inte vad du får holländare ifrån? Holländare ska alltid vara vita i sin teckning.
Din kanin är enbart japantecknad.

På bilden är det en japantecknad holländare.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Thumper-KG
0

#13: Jag har antagligen sett en holländare från sidan, och antagit att andra halvan av ansiktet INTE hade den teckningen, därför trodde jag…

Som jag skrev i TOPIC har jag noll koll på andra raser/teckningar än mina egna Dvv…

Därav tråden…

WingsofDestiny
0

#12 Du behöver inte hettsa upp dig men jag har sätt och haft dvv med både stående och liggande öron och jag tror många här inne på KiF har en en dvv med stående eller liggande öron. Jag har en vädur nu med liggande öron dock är det inte en dvv utan en Lilla Tysk Vädur.

Hon är också mer lik en dvv och löwen, sedan är ju inte den blandningen så ovanlig heller.

WingsofDestiny
0

ps. hon kan ha fått öronen från en Löwen också eftersom dem har stående öron.

KvirrZ
0

#12 din kanin har då inte så korta öron en lejonhuvad ska ha, ser ut att kunna ha dvv i sig.

Tex på den här bilden kan du se min en av mina korsningar mellan teddyvädur och pekingteddy/hermelin, uppåtöron.

en dvvkorsning kan ha uppåt öron även om en dvv ska ha neråt.

- Mvh Emma

Thumper-KG
0

#15: Jag är inte upphetsad(!?). Ville bara markera min förvåning i skift.
Men handen på hjärtat, en dvv med stående öron är ingen dvv, även om jag också vet att det förekommer.

Har för övrigt en god vän som har en Dvv efter Dvv föräldrar, men den har hermelin öron, exakt som en hermilin inte för korta, och inte för långa…

WingsofDestiny
0

#18 Du kan ju kolla artikeln om dvv här på KiF så ser du bild på både en dvv med hängande öron och stående. Kaninraser är något jag kan, möjligen inte alla men däremot dvv så många som jag haft ;).

Thumper-KG
0

Som jag sa…..jag vet att det förekommer..

En gris i kostym, är ändå en gris…

WingsofDestiny
0

ok men som #17 sa så ser hon ut att ha dvv i sig och deffinitivt löwen.

Thumper-KG
0

#21: OK, tack så mycket.

Var lite mer intresserad av vilka färger hon kan bära på, då ungarna blev nästan helvita med något brunnfärgade på ryggarna…

ciss
0

Vilka färger har hon i stamen? Vilken färg? är pappan till ungarna, och vilka färger har han bakom sig?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Frihetens
0

Antagligen är en av föräldrarna lejonhuvad dvv och den andra lejonhuvad, med tanke på att öronen står rätt upp.

Svårt att säga vilka färger hon kan bära på. En av nackdelarna när man parar en kanin med okänd bakgrund, om man nu är intresserad av genetik vill säga.

Fadern är ju Kk och modern kk? Vilket kan ge Kk, dvs. mantel med mer eller mindre vitt.

Thumper-KG
0

#23: Har ingen aning om hennes stam, pappans finns här

Clariiz
0

är inne på Frihetens spår där.

Jag tror att din kanin är Lejonhuvad korsning med dvv i. Sedan fömodligen g/s japantecknad med slöja.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Thumper-KG
0

#26: Japp, det verkar vara så, tack så mycket…