Vikten och Tjockheten?
Nu var det ju jag med den där tjocka kainen igen .
jag försöker ju banta henne och hon har gått ner ett kg. Men hon är ju lika tjock ändå :/ Något förslag som man kan göra dom SMALARE?

Ett kilo är ju ganska mycket, iallafall för en mindre kanin. Hon kanske har en "rund" kroppsform? Jag har en dvv. som är ganska rund, och har dubbelhaka trots att hon är ganska mager.
Vad är det för ras? Är hon dvärgvädur?
Hur mkt väger hon nu?
Du kanske bara ska fortsätta som förut, Motion å mindre pellets osv. För jag antar att det är så du har gjort för att hon ska gå ner i vikt..
Ifall hon har en dubbelhaka/hakpåse så tror jag inte att den kommer att gå bort så lätt.
Jag har, precis som BlackTear, en dvv. som är jättefin i kroppen och inte stor alls, men ändå har en dubbelhaka som jag inte får bort.

Jag har en dvärgvädur och hon väger 3kg nu xD hon har en dubbelhaka men jag vill att hon ska bli smalare i självaste magen :P Förslag?
Oj.. ja, 3 kg lät väldigt mkt. Min hona väger 1.8 å jag tycker ju att hon är lite stor :)
Men ja, precis.. Jag tror det bara är att fortsätta i samma stil. Hur mkt pellets ger du henne? Du kanske kan minska på det å ge mer grönsaker istället? :)
Min dvärgvädur väger 235 kg. Veterinären tyckte inte att hon alls var tjock eller så, för jag frågade henne. :)
#6: Menar du inte 2,35kg. =P
#6 du menar väll 2.35 kg och inte 235 kg :P
Min hankanin, dvärgvädur, väger 2.50 kg och är inte ett dugg överviktig bara oerhört stor muskelmässigt och i benstommen.
#7 och 8 Ja jag menade 2.35, hehe ^^
De kan ju vara storväxta, men detta ses ju som stort fel i utställning. Standarden är 1.3-1.9:)
Minska ner på pelletsen, eller ta bort pelletsen helt en eller två eller tre dagar i veckan då d enbart ger hö + vatten + grönsaker.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Min hålländare är en hona och jag undrar hur mycket ska dom väga?

#4 Dvärgvädurar ska väl väga mellan 1.nånting-2.2? Iaf om man ska ställ ut dom ;) Min dvv väger 2.3
#6: Ungefär 2,5 - 3,2.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#15 Vaah? :P Jag tror inte att jag frågade något som passade ditt svar då xD

okej tack allihopa. jag ger henne en msk pellets och en morot m.m
jag har en 3,8 kg hare som har dubbelhaka men är inte ett dugg överviktig =D.