Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 535 ggr
galaxens
0

Vad gör hon?? :S

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej allihopa!

Ja, som ni vet parades min Rut för 8 dagar sedan. Hon har varit som vanligt (bara röjt lite i buren..) och så.. Men idag när hon var ute i rasthagen började hon gräva en konstig tunnel.
Hon satt bredvid en av mina hanar (Mc Flurry) så jag trodde först att det var för att komma in till honom hon grävde. Men nu är jag inte så säker :/
Hon grävda liksom inte på djupet utan mer på längden.
Dessutom slutade hon inte gräva efter en stund utan bara grävde och grävda. Och när hon hade grävt lite så spred hon ut jorden bakom sig och sedan fortsatte hon gräva.
Jag har aldrig sätt henne gräva så mycket förut, och jag tycker tunnlen ser lite knasig ut :S
**Kan det va ett slags bo hon gräver?? Eller är det bara en tunnel??
**Och om det är ett bo, kan det vara täcken på skendräktighet? Men det brukar ju inte visa sig förrän efter typ 17 dagar :S
Jag tog några bilder så ni kan se bättre.

Snälla svara om du vet något!!

Ha det bra!
/Cassandra

galaxens
0

en till bild..

galaxens
0

en till..

galaxens
0

en sista..

WingsofDestiny
0

Hon kanske gräver för att slipa ner klorna. Är klorna klippta på henne? =)

Sen älskar ju kaniner att gräva också så det är ju inte ovanligt att hon gräver.

galaxens
0

#4 Ja, dom klipptes för 1 vecka sedan.. eller 9 dagar var det nog..
Jo, kaniner älskar ju att gräva. men jag tycker det är ett annat sätt hon gräver på och hon sluter lixom inte efter en stund :S Till sist fick jag ta in henne :S

galaxens
0

ingen som vet något?? (A)

Fnyan
0

Hon kanske tror att hon ska föda ute eftersom hon är i utehagen, då kan de ju hända att hon måste börja gräva ett bo nu så att de blir så långt in som möjligt för att inga rävar t.ex inte ska komma in i hennes bo å ta ungarna, Än så länge kan du även inte veta om hon är skendräktig? eller dräktig, de kan du först veta efter 10-12 dagar, fast på min å min delägares kanin va vi inte ens säkra fören när hon födde ungarna om hon var dräktig eller ej, eller så gräver hon bara för att de är kul för kaniner :)

Frihetens
0

Min hona som bor inne och som blev parad för några dagar sedan gräver också och stökar runt. Ett tecken på dräktighet har haf läst.

galaxens
0

okej, tack för svaren :)

Moonstrike
0

det var en konstig grop! Vet inte vad det kan va^^

emmsaaan
0

Min kanin gjorde så förut.

galaxens
0

okej.. jo det är nog som #7 säger :)

Tina-A
0

Vi har en artikel om tecken på dräktighet om det skulle vara intressant :)

Gräver hon mycket några dagar efter PARNING brukar det vara ett tecken på dräktighet, men om hon börjar boa och plocka av sig päls så tidigt brukar det vara ett tecken på skendräktighet. Det är dock svårt att säga eftersom det skiljer sig.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

galaxens
0

#13 Tack :)
Nej, hon har inte boat eller något i buren, så får hoppas på det bästa :) Tycker även att hon längst bak vid magen har börjat bli lite "hord" så.. :)