Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 259 ggr
Emeliek
0

Är de redo?

har inte orkat ta tag i ihopflytten av leopold och Belzan efter att Talo blev sjuk och lämnade oss.

innan hade jag Polden i sele och Belzan lös i hans bur för Polden kan var alite bufflig och jag ville låta Belzan (som är rädd för sin egna skugga) en lugn start så inte han for på och skulle klättra och mysa osv osv på en gång.

det har gått bra det vart sprattligt en gång men då låg de med nosarna ihop och sedan vände han sig mot hennes bakdel med nosen och hon blev rädd och hoppade typ en m upp i luften och skrämde polden som hoppade minst lika högt han.

de ligger på varsin sida av gallret av vad jag kan se det är som spånfria kroppsformationer på var sida och mitt emot varann så de måste ligga nära varann ändå trots att gallret skiljer dem åt.

leopold kastrerades för över två månader sedan så det ska vara lugnt.

har aldrig satt ihop två kaniner så här utan har bara haft syskon ihop, så hur ska jag sätta ihop dem på bästa sätt nu?

lomsen
0

Vi försökte ha vår kastrerade hane som är jättesnäll med honorna men det gick inte han försvarade nog sitt revir och jagade dem o bet dem hela tiden, så var försiktig, testa på område nytt för dem båda först o korta stunder då du ser dem!