Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 486 ggr
Salish
0

Terränghoppning! :D

Hejsan! Sotis älskar typ att hoppa terräng! :) Han tkr det är roligare att hoppa terräng än att hoppa vanliga hinder! I förrgår hoppade han ca 50 cm över en stock, det skulle han inte göra om det hade vart ett vanligt hinder. Fast han hoppade upp på stocken först! XD Synd bara att terränghoppning inte finns som tävlingsgren. Ska faktiskt bygga ett hoppbana i skogen med rivbara hinder! :D

Devin
0

Hur ska du bygga dom?? :)

Salish
0

Med naturmaterial som finns i skogen där jag tänker vara. Fast jag ska ta med mig lite grejer och sånt också. Undra om man kan göra benskýdd till kanin…

[chriistina]
0

Vad roligt :)
Brukar ta ut mina i skogen för en hopptur också. Där finns massa grenar i olika höjder de kan hoppa över. Perfekt för att träna upp muskler och få de kaniner som normalt inte gillar att hoppa, att faktiskt hoppa och ha kul!
När du byggt dina hiner i skogen får du gärna lägga in bilder så man kan få se! :D

Devin
0

Vad kul, jaa bilder!! :)

ciss
0

Brukar hoppa i skogen med mina, jag med :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Salish
0

Japp, ska ut imorgon, kan ta med mig kameran då

Ellen95
0

Brukar hoppa med mina kaniner i skogen^^ Det är jätte kul:D

CoNo
0

Det finns ju terräng :] Men då är det iofs "vanliga" hinder i terräng!

Pinacoladas
0

ska ut i skogen till helgen, har fullt upp denna veckan :(

Salish
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gjorde till och med några benskydd till Sotis att ha utomhus.

[chriistina]
0

aww, det skulle mina aldrig acceptera att ha på sig.

Salish
0

11# Ah, okej! :P Egentligen skulle det nog behöva vara av läder, men jag hade inget sånt. Tog två lager tjockt tyg istället. Ska förresten sy klart selen imorron!

Salish
0

Gjorde om benskydden lite. Ritade på lite mönster med röd penna och så. Och imorron ska jag ut och hoppa med den nya selen som jag tror kommer bli klar imorron.

Kim-Lejon-Pelle
0

Jag har en terrängbana hemma med rivbara hinder. Lejon bara flyger över 70 cm.

Kristall
0

Terränghoppning, vad roligt det låter! :D Ska nog testa det med Saga när det blir varmare ute :) Måste bara köpa en ny sele först.. är pank för tillfället dock >.<

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Ellen95
0

#10 Vad gulligt!<3

EmmA-P
0

Har hoppat lite med Pelle i skogen, men det kommer hundar dit hela tiden och då blir det jobbigt x)

Du glömmer inte att lägga in bilder va? :)

Salish
0

hehe, glömde kameran i onsdags, men ska fota idag.

Pinacoladas
0

ska ut idag, tar med mig kameran jag med :D

Salish
0

mm, har hittat en jättebra rak stig i skogen där jag kan lägga ut låga stockar och bygga upp rivbara hinder.

Pinacoladas
0

Nu blåser det skit mycket, hoppas att det är lä där i skogen :)

Eller hoppas att inget träd blåser ner på majj :P

teddykaniner
0

Putt

Med vänlig hälsning,
Jenny

pandabjorn
0

putt =)

Emma_B
0

Jag brukar hoppa terräng, elr gjorde det jättemkt i höstas. Då hade jag stockar och "stegar" som kaninen gick igenom. Och det var bra motionsträning till den vanliga "hoppningen".

Sara92
0

Jag brukar hoppa i skogen över allt med min kanin, typ stockar, stenar, små granar och rishögar. Hon tycker det är mycket roligare än vanliga hinder.

Sara92
0

Jag brukar hoppa i skogen över allt med min kanin, typ stockar, stenar, små granar och rishögar. Hon tycker det är mycket roligare än vanliga hinder.

[sweetestperfection]
0

#10 Får han inte svårt att böja på benen när han har benskydden på sig? Satte på min kanin en tröja som jag hittade när jag rensade gamla lådor med dockkläder, men han kunde inte röra på benen så han tippade omkull å bara låg på sidan xD Stackarn.

Salish
0

Nej, eftersom de inte går över lederna.

[sweetestperfection]
0

Aha, okej :) svårt att se på bilderna.

Faladina
0

Det är ju gette farligt. Man ska bsolut inte hoppa orivningsbara hinder med kaniner. Min kommpis gjorde det och det var också en stock och kaninen fastnade lite med foten på den och den rullade över Puffen :( Och kaninerna kan bli slarviga med rivningsbara hinder då!

pandabjorn
0

#30 man kan ju hoppa små hinder. Kanske hälften så stora som dom vanliga hindren?