Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 906 ggr
huldisen
0

Färg hjälp

Jag behöver hjälp med Liljas färg.

Louise ( hennes uppfödare ) Tror Viltbeige eller viltegern, men mest viltegern då hon var ganska blå när hon var yngre . Frågar er också så jag kan vara 100 % Säker (: Hon är ljusar än på bilderna jag bifogar med !

Tack för all hjälp.

huldisen
0

Nu vill inte kanin.ifokus att jag ska ladda upp bilder !

Men om ni orkar gå in på bilddagboken och titta  så får ni gärna göra det !  Finns dagsfärska bilder på hon.

www.gristrynet.bilddagboken.se

huldisen
0

Putt

Taci
0

Länken fungerar inte. Kommer bara till Bilddagbokens startsida. :/

Kanske ska lägga ut vad du heter där ? :)

Romana_12
0

Hon heter Gristrynet på bdb (:

huldisen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild 1 .

Nu funkar det för övrigt (:

huldisen
0

2 bild.

huldisen
0

3 bilden.

Lippo
0

Ser hon inte lite ut som en zobel eller zobelsiames eller vad det heter eftersom hon har en mörkare färg runt nosen? Hoppas någon färgkunnig kan svara! x)

Trasdockaa
0

#8 Hon är inte zobel, på långhåriga kaniner måste man utgå från färgen bebisarna har när de är små, då färgen i sig förändras hemskt mkt med pälsens längd :) Men hon är inte mörk på de kalla patieriena och var helt blå när hon var liten.

De på kanin-net sa att det var helt omöjligt att veta om hon var viltbeige eller viltegern, eftersom de kan se likadana ut. Man måste testpara för att se vad hon ger för färger, och alltså på så sätt räkna ut den koden hon kan tänkas ha :)  Jag har inte själv någon erfarenhet av de två färgerna sedan tiigare så jag vågar inte uttala mig allt för mkt, utan bara komma med faktan =)

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

Faladina
0

Sa du Louise? Har hon möjligen en uppfödning som heter VAllmon?

KvirrZ
0

#10 nej, Louise har en uppfödning som heter tussilagons :)(Trasdockaa här på KIF)

- Mvh Emma

kyrkeliden
0

Vad är föräldrarna för färg?

När du sa att hon var åt det blåaktiga hållet som liten…skulle viltisabella kanske vara möjligt. Nu vet jag inte vad hon bär på, utan går bara på din förklaring.

Om hon skulle vara viltbeige måste hon bära på ett anlag som finns endast hos brun/beige/sachsengold eller egern som du har nämnt. Bär hon på detta anlag?
Anledningen till att jag frågar är att de färgerna inte är de vanligaste (vad jag vet)

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

huldisen
0

Fader:Havann siames  Moder : winertecknad BÖ

Farfar :Brun/svart/vit    Morfar: Winertecknad

Farmor : Vit                 Mormor: winertecknad viltsiames

farfarsfar:Vit                 Mormorsmors: Trefärgad BÖ

Trasdockaa
0

#12 Oboy bär på egern (fadern) eftersom hans mormor är det, vilket är anledningen till att de trodde viltbeige :)

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)