Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 257 ggr
Issis
0

Starlight på hoppträningen

När jag ska hoppträna mer Starlight börjar jag alltid med låga hinder och höjer sedan steg för steg. Starlight hoppar verkligen med lust och det är ju jättekul, men när jag ska höja det "fula" hindret så att det är ca. 5-10 cm mellanrum mellan de båda bommarna så hoppar han emellan! Han "tittar" inte på vilken höjd det är, utan bara hoppar det.. Hoppar det helt fel.. :/ Sen så drar kopplt ner hela hindret, vilket är jobbigt!! Jag har lyft över honom massvis med gånger men det känns som att han är extra trög då :S

Starlight är nog den segaste kaninen just nu när det gäller hoppning :P

Issis
0

Någon…?

Issis
0

Jag väntar ^^ [not]

Jojsan
0

"men när jag ska höja det "fula" hindret så att det är ca. 5-10 cm mellanrum mellan de båda bommarna så hoppar han emellan! Han "tittar" inte på vilken höjd det är, utan bara hoppar det.. Hoppar det helt fel.. :/"

Fattar inte rikitgt..? jag är väl lite trög.. x) ;)

Issis
0

Jag kan rita en bild snabbt och visa ^^

Issis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bildförklaring!

Jojsan
0

jaha x) jag fattade det lite fel ^^

Spika fast märlor där i mitten och lägg en till bom där så han inte kommer igenom ^^

Issis
0

men palla xD Kan man inte träna bort honom det?

Jojsan
0

haha latis x) nej men.. det är nog det enklaste, jag vet inte hur du ska träna bort det i alla fall ^^

Issis
0

Haha xD okej, synd.. x)

Issis
0

putt

emms
0

du kanske kan hänga nåt på den översta bommen. det kanske är så att han typ inte ser den översta bommen, eller ja typ inte märker den

Emma

galaxens
0

Du kan lysta honom över hindret några gånger (som om han skulle hoppa). Då brukar de fatta :)

Mickis1994
0

Detta är ett tips? som en del kanske itne kommer gilla :P Men det funkar, jag gjorde det på Penny förrut då hon slarvade lite eller vid likande problem som du har nu kanske de tockså funkar, Att om du har en planka, som vi säger att hindret är på 10cm, så har du kanske en planka som är 8cm "hög" så då ställer du den upp under hindret. plankan ligger på sidan eller vad man ska säga. Då hoppar kaniner över det med en bom över och då går det fortare att träna in det ^^, funkade för mig

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar.