på tävling .
_hejsan svejsan! jag har inte varit inne på ett tag men nu är jag här igen :)
_jag och issa min kompis ska tävla i hoppning, trodligtvis den 23mars.
och jag är ganska nervös ifall jag inte vet vad jag ska göra xD
men kan kan gå till dommaren och fråga saker då, eller är dom upptaga på tävlingar? är så himmla rädd ifall jag gör fel xD
ni som har tid och lust att skriva kan väll gärna skriva vad som händer i en tävling?

Klart att du får fråga domarna!
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
vilken tur :)

Det skulle vara lättare att svara om du skrev vad du ville veta lite mer exakt :P
#3, haha oj, visst glömde skriva det xD
* då man komemr till tävlingen med transportburen och allt, ställar man transporten på ett ställe då?
* ropar dommaren upp mitt och min kanins namn då det är min tur?
* efter man har hoppar klart. vart går man då?
någon kanske kan fixa en artikel som detta någon gång?
förlåt om det kanske är helt dumma frågor , men man blir ju lite nervös ^^

#4 - 1. Man får ställa den vart som helst. 2. H*n roppar upp att det är din tur att ''framhoppa'' , framhoppa är typ som att värma upp kaninen på tre hiinder, sen brukar det oftast vara en innan och sen är de din tur :). 3. Man går till transportburen och väntar på att just din klass är slut, sen får man veta vilka som gick vidare till final :).
#5, tack så mkt !
jag kom på en till sak. om kaninen blir stressad och blir helt galen,. hur gör man då?
#6 Man försöker lugna kaninen. är man inne på banan får man ta upp den och se om den blir lugnare. Blir den absolut inte det får man kanske utgå.

Kan berätta lite hur det går till på en tävling , om du vill?
#8, jätte gärna om du har tid!

åå vad roligt :) Jag ska tävla med Jappo jag med ;-D
#10 Jag undrar bara, skulle inte du sälja Jappo? :)

Okej , jag kan berätta lite om hur det går till på en tävling :). På en tävling så finns det ju olika klasser, och i början så tävlar man ju i Lätt Ny. När man kommit till tävlingen så ställer man sin transportbur nånstans och väntar på att de är ens tur. Sen när dom roppar så brukar dom oftast ropa '' *namn* kan hoppa fram'' och då går man till stället där det finns tre hinder och så hoppar man fram lite så medans nån annan tävlar. Sen när man är färdig så väntar man tills dom säger att det är din tur. Det brukar vara en före hela tiden , så då brukar man väl vänta bredvid. Sen när man väl hoppar så får man lyfta kaninen , asså flytta den bakåt om den är för nära hindret. Men när man tävlar i svår klass så räknas det som ett fel. Och för varje hinder kaninen river, blir det ett fel. Sen när man har hoppat färdigt så väntar man tills alla i den klassen hoppat färdigt och sen berättar dommarna vilka som går vidare, dvs. '' alla som fick 0-1 fel går vidare''. Och då har man en final och så kan man få pinnar och så .. Men alla i finalen får inte pinnar. Om du vill veta mer så äre bara att fråga :)