Dräktig?
hej!
Min ena hona,Lova(enkelmanatlejon)var i hop med en dvvhane.Hanen var med henne i ca 2 veckor,och jag såg inte att han gjot så som han ska göra,men jag har j e övervakat hela tiden,så ungar kan det bli.Men finns det några sett att se om hon är dräktig förutom svullna spenar?
Med vänlig hälsning,
Jenny
3 veckor?! Väldigt riskabelt då honan kan bli rasande om hanen är för jobbig. Och jag antar att du inte kollat på dem hela nätterna i 3 veckor? ;-)
Det är vääldigt svårt att skilja på en dräktig och skendräktig? kanin. Skendräktiga kaniner kan också få svullna spenar, tjocka på sig lite och bete sig som en dräktig hona..
Det är inte bara ett problem med att honan blir arg, det kan även bli så att hon blir med TVÅ kullar. Alltså kan hon få en kull, och dessutom få en kull 2 veckor senare, vilket VERKLIGEN INTE är önskvärt.
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

Oj, 3 veckor? Man ska helst inte låta hona & hane bo ihop utan övervakning hela tiden, så att man kan gripa in om det händer något!
Du får vänta och se om det kommer några ungar. Det är ju svårt att säga när ungarna kommer, eftersom de bott tillsammans så länge.
Ööhh? det är klart att jag get dem mat och allt de behöver.
Honan är väldigt snäll och morrar aldrig eller är arg.
dessutom har hanen kunnat springa hem till sin halva när han vill,dit honan inte kan komma
Med vänlig hälsning,
Jenny

#4 Det är inte maten som är problemet, utan att honan kan säga ifrån rejält när hon tröttnar - även om hon är snällast i världen annars.
Jo,men hon har bara varit glad då han varit där.
Alltid(iaf.nästan) då jag parar mina honor har jag dom där över natten och så.det är inga problem för mina kaniner så.
Med vänlig hälsning,
Jenny
#6 Men EGENTLIGEN. Hur kan du säga att hon alltid är där, när du inte alltid är där? Visst kan det vara så med många att honorna kan vara snälla, men frågan är vad som är värt risken eller inte.
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)
#7;Nu slutar vi:Mina kaniner har varit i lag sen dom kom hit,sett varandra alla år genom galret på varann.Dom blir alltid orolig om nån av dem är borta mer än ett dygn.När dom var i lag slickade dom varandra,satt intill varandra mm.
Med vänlig hälsning,
Jenny
#8 Du kanske inte förstår att kaniner kan ändra sig sådär helt plötsligt? Honan kanske inte är villig, och tröttnar då på hanen som klänger på henne. Vet du vad hon gör då? Antingen skuttar hon iväg eller säger ifrån. Skuttar hon iväg hänger troligtvis hanen efter, så någon gång lär hon behöva säga ifrån tillslut. Hon kanske säger ifrån genom att hugga hanen, så han skadas.
#9;Men det har hon inte gjort! Var gång jag kommit dit så har jag gett dem mat,och sen om en stund när de har ätit färdigt börjar slickturen.Dvs.De slickar varann.Det är ett tydligt tecken på att vara vänner,för kaniner.
Med vänlig hälsning,
Jenny
#10 Okejokej, men risken finns ju fortfarande…

#10 Hon har inte, men hon kanske kommer att göra? det är ditt val men jag skulle iaf inte gjort det..
#11;jag flyttade henne för ca 1 vecka sen…
Med vänlig hälsning,
Jenny