hjälp akut!1
Talo är sjuk!
jag vet inte vad jag ska göra! nu på kvällen när jag var ute skulle jag plocka upp honom då han låg mitt i höt och kände att han var nästintill ledlös.
hela baken är full med bajs och jag har försökt ta bort det mesta, kommer inte fram till vet för nr är upptaget
hittade lite löst bajs här och var i rummet idag men antog att det var beauty men det måste ha varit talo!
talo är bara 5 veckor gammal och är jätte dålig.
vad ska jag göra?
usch, jag vet inte.. någon måste ju veta.. putt putt!
5 veckor?! Är det du som har fött upp honom?

#2 ja tror det var en unge från hennes kull:)

Ring och hör med en vet… skulle jag ha gjort
Hoppas han blir bättre snart

stackars liten :(

nu har jag fått tag på vet och hon skulle ringa till en annan som hade jour för att veta säkert men hon rekomenderade avlivning.
han är från ene egen kull som kom till via en tjuvparning precis innan min hankanin skulle kastreras.
ingen av de andra är dåliga men han är helt borta, han tar sig upp och man puttar omkull honom men det är liksom det enda.
tårarna bara sprutar just nu, någon som vet vad jag kan göra?

han mådde bra igår, helt ren i rumpan och nu satt det stora bollar med bajs i baken.
Ojj… tråkigt att höra.. Undra vad den stackar har dragit på sig… :/ Se till att han inte kommer i närheten av de andra kaninerna då, så att de inte blir smittade..
Nej stakars dig! Lycka till verkligen!

Olle var nere och tog bort plutten nu, kunde inte med att titta utan jag satt inne hos de andra som kurat ihop sig mitt på golvet som om att de förstod att han var död.
när jag och Olle kom ut sista gången låg han på sidan och orkade inte ens röra sig.
städade undan allt hö och all pellets som han kan ha varit i och la in nytt. förådet var helt nystädat så jag tänker ta en till städning imorgon för att få bort allt, vet tyckte att jag kunde vänta tills imorgon med det eftersom ingen av de andra visade upp något om någon mer blev sjuk skulle vi bli tvugna att ta prover.
hon sa att det kunde hända att de stora och välutvecklade kunde bli sjuka så här för att de växte snabbare och tog för sig mer och att det ibland blev fel i tarmarna så nu hoppas jag på att det bara var en enda olycka och att de andra har hälsan.
Nej vad tråkigt :( Hoppas nu de andra klarar sig från sjukan..

gå till en veterinär!! det kan vara allvarligt . bra att du har upptäckt det så fort eller?

Martins morfar avlivade honom nyss, vet trodde inte att han skulle gå att rädda och att det var humanare att låta honom somna hemma än att dra med honom in till stan i en 40 minuters skumpig bilfärd för att sedan ge vätska under skinnet och stressa, enligt hennes upg så dör de oftast ändå efter 2 dygn och han var så dålig att jag inte tror att han ens skulle klarat sig hela vägen in till stan.

#12, läs tråden!
#13 Nej så synd :( Men du gjorde det rätta för honom/henne! :)
STACKARS STACKARS DIG-JAG GRÅTER OCKSÅ NÄSTAN!
SJÄLV UPPTÄCKTE JAG JUST ATT TUA SOM FICK DÖDA UNGAR I FÖRRGÅR NU ÄR FULL AV SÅR OCH NÄSTAN TAPPAT ALL PÄLS, RINGORMEN ANTAGLIGEN! JAG BLIR GALEN, SKA ALLA FÖRSVINNA FRÅN MIG?
Nu får hon vara inne tills hon blir bra för ute fryser hon ju utan päls. Jag har badat och smörjt henne nu så får vi se, hon äter iaf!
Hoppas dina andra fyra klarar sig!!!
Håller tummarna!

håller tummarna för din Tua,Ninni!
orkar inte ens gå ut till Polden och Belzan nu på kvällen, spelar ingen roll egentligen, de har allt de behöver det är väl mest rutinen att jag går ut och nattar dem, är helt förstörd över Talo, nu sitter jag och undrar om jag vågar gå ut imorgon är livrädd att någon av de andra ska ligga sjuk på golvet de med, men ingen av dem har varit hängiga idag, men det är klart Talo var inte hängig igår han heller, håller tummar och tår för att det var något med hans tarmar och inte något smittsamt.