Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 486 ggr
kaniniz1
0

När byter ni buren efter....

När brukar ni byta i buren efter din hona fött ungar?

Jetaime
0

Jag städar bara honans kiss och bajs höra dom första veckorna, och sen när unganrna börjar gå ut av sig själv så brukar jag städa hela buren ;)

[Niike]
0

#1 Samma.

Blir det för skitigt brukar jag städa ur hela buren utom balen då, när ungarna är små ^^

Zvintos
0

Har hittills bara städat bort det värsta och lämnat boet orört de 2 första veckorna.
Men nu kommer jag ha bolådor med botten, vilket betyder att jag kan ta ur bolådan och städa hela buren, och samtidigt ha själva boet orört.
Detta förutsätter ju självklart att honan boar i bolådan och inte utanför.

Jetaime
0

#3 Hehe jo så hade jag också tänkt, har kunnat göra det med två kullar, med dom andra två la honorna ungarna utanför boet ;) så jag städade bara runt om.

Zvintos
0

#4: Ja, då har man ju inget större val än att bara städa runtom.
Jäkla honor att inte göra som man vill. =P

Issis
0

När Sissi födde ungar var hela hennes öppna del i buren full med blod. Så jag och mamma tog in henne snabbt i transporten och städade buren i racerfart, men inte sovrummsavdelningen där ungarna låg. Vi la in extra mycket halm, hö, mat och vatten. När ungarna hade fått päls och va lite mer vakna då de var vid 2-3 veckors åldern tror jag, så tog vi ut ungarna och la dem i en ullmössa och städade sovrummet och la sedan in dem där igen :)

Jojsan
0

#6 städade ni bort boet också när ni städade sovrummet..?

Issis
0

#7 Nej, vi samlade ihop pälsen och gjorde sen en ny håla i den nya halmen och la in pälsen där igen :)