Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 337 ggr
senna
0

Parningsplats?

Vart föredrar du att para kaninerna? dvs, buren, rasthagen, inne på golvet osv.

Motivera varför du valde den platsen du valde.

senna
0

Vet inte riktigt, i buren kan det kanske bli lite trångt om man har många saker i den (leksaker, hylla, matskål osv.)

rasthagen kanske.. men som sagt, vet inte riktigt.

BlackTear
0

Jag har bara parat i Hage, det känns lättast. Om man sätter in kaninerna i en bur är jag rädd för att de börjar bråka och man får svårt att ta ut den ena.

Clariiz
0

Inne och i hanens bur =) Funkat toppen :).

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Tixy
0

Följdfråga; Är kaninhonor som tikar och försvarar sitt revir om parningen sker i det, eller spelar det ingen roll med kaniner? Eller är det olika mellan individerna? ^^

Trasdockaa
0

Jag parar aldrig i bur, tycker det är alldeles för litet om honan vill komma undan och inte är villig. Parar alltid i hagen eller, om jag har en innekanin, i ett rum med utlagda mattor på golvet och många ställen där honan kan komma undan. Och självklart ska även hanen kunna komma undan om det istället är honan som skulle gå på honom. Mycket lättare att rycka in, än om i buren och de går in på ett ställe där man inte ser dem etc :)

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

Clariiz
0

Kan ju lägga till att jag har fack där man ser hela buren (inga konstiga bodelar och liknande) och lätt kunnat rycka in om något händer =)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[Niike]
0

I rasthage/på golvet eller i hanens bur.

skanorskaniner
0

I rasthage

Jojsan
0

I en Hage med små ställen där de kan hålla sig borta från den andra ibland..

JesBex
0

I hanens bur har funkat jättebra ! Har också fackburar.

elinswe
0

Hanens bur, aldrig vart några problem.

Zvintos
0