Kryp i utebur?
Har tidigare haft planer på att skaffa utekanin, men lät bli när jag fick veta om krypen som gärna flyttar in i buren… Jag råkar nämnligen vara livrädd för tvestjärtar och sånt
Men ehm, nu har jag blivit erbjuden att få köpa en gammal grannes utekaniner, en hona och hennes dotter, och funderar på att köpa - men det hänger delvis på just krypen. Hur vanligt är det egentligen att kryp bosätter sig i buren?
Ska nog även nämnas att min lilla tomt är precis vid en gångväg där många rastar sina hundar. På andra sidan vägen finns en drös kolonilotter och bakom de finns skog. Antar att det har nån betydelse i det hela iaf…
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Jättefin kanin!
Har itne upplevt att det varit kryp i själva buren, får se till att städa ofta. dräemot i sommarburen då det varit en pressening över har det gått att hitta tvestjärtar och andra trevlig småkryp.
Oja! Hon är görsnygg, finaste kaninen jag nånsin sett <3 Kan nog inte neka till att utseendet har gjort mig lite nerkärad i henne, fast hon är go i övrigt också :P
Med sommarbur, menar du då någon sorts betesbur eller bara en annorlunda isolerad eller nåt annat?
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Att hitta tvestjärtar i buren är rätt vanligt här under sommaren och tidig höst. även spindlar finns här en hel del av.
Tror tyvärr det är något man får klara av om man ska ha utekaniner.

Förstår att du är kär i henne :-)
ja jag menade betesbur…
#3: Ok, tack! Gosh synd, då är det inget jag pallar… Törs inte ens gå i närheten av mammas hammock längre efter att ha hittat en tvestjärt där en gång
Och jag antar att det är större risk att få hit såna här, iom att jag bor så pass nära skog (50 meter eller nåt sånt). För att inte tala om fluglarver som jag antar kommer dras hitåt med hjälp av hundskit tack vare alla som är så dåliga på att plocka upp efter sig…
Oh well. Funderar på om man kanske ska satsa på innekaniner istället. Det är ju varmt snart, så då borde de ju snart kunna flytta in antar jag :)
Jag har aldrig varit med om det själv..
Innekaniner är ju super mysigt att ha också =). Ligga och och titta på tv med en kanin på magen är underbart.
*sakna*
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Har heller aldrig varit med om det & känner ingen som varit med om det.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Har bara haft problem med tvestjärtar i vår utebur (3-kantsbur), men inte i deras permanenta burar.
Absolut inga kryp alls faktiskt. ^^
Det brukar inte vara några kryp i burarna jag har. Burarna står ca 10 meter från en skog.
Ok.
Oh well, kan inte ta risken… Skulle det dyka upp tex en tvestjärt så blir det inte rengjort tillräckligt ofta för att jag helt enkelt är för rädd för såna kryp 
Om du ser till att kalka i botten så borde det hålla ev kryp borta. ^^
Det gör jag varje sommar för att slippa alla flugor och det hjälper verkligen. =D
Men då använder jag foderkalk, utifall de får för sig att slicka i sig det.