Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 461 ggr
repekka94
0

Kritik!!!

hej allihop jag tycker ni kritiserar vissa lite väl hårt med kaxiga svar och så varför kan man bara inte svara på frågan inte kritisera den som skriver den jag har fått massor av kritik som när jag fråga hur stor en bo låda skulle va så svara ni

Var det inte du som var uppfödare? då borde man väll veta det eller?  Ja justd kanin kanske har lidit när du har fått ungar!!

Kan ni sluta skriva sånna svar???Förvånad

Taci
0

Det är ett forum, o då säger man sina åsikter, vare sig dom är positiva eller negativa, tycker jag iaf. Annars finns ingen mening med det. Jag skrev "Var inte du uppfödare..?", eftersom jag tyckte det lät konstigt att du är uppfödare men inte vet hur en bolåda ska se ut, hur ska jag veta att du inte haft din första kull då än? Då anser inte jag att man är uppfödare ännu.

"Var det inte du som var uppfödare? då borde man väll veta det eller?  Ja justd kanin kanske har lidit när du har fått ungar!!" <-- Förstår Ingenting av det.

denisesalomonsson
0

Ja alla har sina åsikter, men jag kan hålla med dig om att om man frågar något vill man ha svar på det och inte mkt annat man kanske mår dåligt av ^^

Clariiz
0

Håller med #1.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Issis
0

På sätt och vis håller jag men #1, ja, forum är till för att diskutera, men man behöver inte heller vara överdriven och nästan såra personen.

Taci
0

#4, jojo, men nånstans tycker jag ändå att man får "tåla" lite när man är medlem på ett forum, där det finns sååå många olika människor med olika åsikter. Det är inte alltid alla är en till lags, o jag tex skriver rätt ut vad jag tänker när jag läser en tråd. Kanske inte rätt, i andras ögon, men folk är ju olika. O det får man ta med i beräkningarna när man är här, kan man ta emot positiva kommentarer måste man också kunna ta emot negativa. Tycker jag iaf.

Elina.
0

Jag anser inte heller att man är uppfödare om man inte ens fött upp någon kull. För att undvika missförstånd (och "kritik") så kunde du ju ha skrivit att du tänker börja föda upp kaniner, istället för att du är kaninuppfödare. Säger du att du är en uppfödare, antar ju de allra flesta nog att du föder upp kaniner, och har tagit en del kullar.

Och skriver man på ett forum, så ska man nog förvänta sig att man kan råka ut för kritik av något slag. Men, det ska ju förstås inte gå till överdrift.

Tina-lin
0

Håller med vad #1 och #6 skriver. Om du hade varit uppfödare hade i alla fall jag funnit dig som oerhärt oseriös som tänkt flytta på ungar och dess mamma innan de åtminstone är 6 veckor.

Kritik får man lära sig att ta vart du än är i världen, det kommer man aldrig undan.

BlackTear
0

Håller med Taci och Elina. Och om du ska bli uppfödare måste du väl ändå lära dig ta kritik, för jag lovar att inte alla i hela världen kommer tycka din uppfödning är jättebra.

PRO_Anders
0

Jag håller med trådskaparen!!!

Du har alldeles rätt för dig, ett forum är till för "frågor" och "svar", inte diskussioner.

Diskutera kan man göra på en chatt-site.

Taci
0

#9, åh herregud, tror jag dör! ^^ Är ett forum inte till för diskussioner? Då har du ju totalt missat poängen.

PRO_Anders
0
Taci
0

Åter till tråden.

Tina-A
0

Åter till tråden.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Miiah
0

#11, det var ju inte så moget sagt?

PRO_Anders
0

Det var hon som påstod det i #10:, jag bara höll med..

Taci
0

#15, knappast. Jag skrev att jag tror jag dör, o då förstår ju alla att jag inte menar att jag bokstavligen tuppar av o dör. Du skrev att jag skulle dö.

PRO_Anders
0

Det kanske kommer som en överaskning för dig, men det ska vi alla…

Taci
0

Kan inte låta bli att svara på de här dumma kommentarerna, för jag blir så FÖRBANNAD. Förlåt att jag misshandlar din  tråd ;( Det här är det sista OT jag skriver här iaf!

Jennie104
0

Tillbaka till tråden

Frida
0

Det är rätt och riktigt att folk har sina åsikter och att det inte är alltid är positiva saker man får höra. Däremot måste man tänka sig för att bara för att man uppfattar en sak på ett visst sätt är det inte säkert att den som skrev det menar det så. Det du tycker är tyket kanske bara var menat som en vanlig fråga eller kommentar.
Eftersom man bara har skriven text att gå på (inget tonfall eller kroppsspråk) så är det man själv som i slutändan bestämmer sig för om det som är skrivet är "bra eller dåligt." Därför ska man alltid tänka sig för både en och två gånger innan man skriver något. Läser du något som gör dig upprörd så läs en gång till och försök se det på ett annat sätt och tänk dig för vad du skriver.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Tina-A
0

#20: Bra sagt :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

blaskigtkaffe
0

Sen borde äldre medlemmar vara med mogen i sina kommentarer och försöka se från de yngres perspektiv och svara utifrån deras synvinkel. Naturligtvis ska man rätta om de ha fel, självklart .. Men man borde sänka tonen en aning.

Issis
0

#22 Heelt rätt ;)

blaskigtkaffe
0

#23 Det där har jag velat säga hur länge som helst! Skönt att någon håller med :P :)

Issis
0

#24 Haha xD

repekka94
0

meen åhh jag har inte haft en kull på ca 1 år men mina kaniner har alltid fött i em stor mörk bur i ett lungt hörn!!!!!!!!!!!

BlackTear
0

#26: Det är extremt nödvändigt med massa utropstecken också…

repekka94
0

ja men alla tycker ju jag är en dålig uppfödare och till och med inte är en uppfödare….=(