Kaninpest,? :'(
Hej, på fredagen denna veckan så såg jag att min ena kanin hadde något röd svullnad under ögonen och innåt mot nosen.. jag har kollat runt då internet och jag tyckte bilderna på google där man såg kaniner som fått kaninpest, va väldigt likt det mimmie har.. snälla kan det va kaninpest,?:'( har inga bilder på det, och vill inte lägga ut ihäller.. men, kan kaniner bli friska.? vad kan man ge dom så att dom blir bättre,? jag har sett att dom dör om några dagar om dom smittats… jag e såå jävla ledsen,<3.. lilla mimmie. hon e bara 1.5 år.. snälla hjälp, vad ska jag göra,? har aldrig mist ett djur..
Kan du ta en bild på hur det ser ut? Mycket lättare att avgöra då.
det kan vara en vanlig ögoninflammation också, eller att kaninen har päls som irriterar ögat.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Ring till Akut-veterinären fort!

Jag har ej tillgång att fota o lägga ut på datan idag.. vad e nummret till veterinären,?
Gå in och kolla på hitta.se
Men har du inte vaccinerat din kanin? :o

jag ska försöka fota nu, men vet inte om jag kan lägga ut :'(-.
Hur går det?
Hur har det gått?
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Om det är kaninpest så är det ju nästan bäst att ta bort henne, även om det känns jättesvårt(tro mig, jag vet), men det smittas jättelätt genom kläder och allt möjligt och så slipper det bli lika plågsamt för henne. men du måste ju vara säker på vad det är först, bäst genom att ringa en veterinär då, så hon inte dör fast man kunde bota det,..Men som sagt var hur har dte gått? fått tag på en veterinär?
Jag Hoppas på dte bästa och lycka till med söta lilla mimmie <3

å nej.. hoppas inte det är pesten!
Lycka till <3