Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 808 ggr
Tixy
0

OT - Skitsverige

Ja, som ni kanske vet (ni som superläst sthlmsträff-tråden) så är min äldsta råtta Obi sjuk. Märkte det i lördagskväll, satt uppe med henne i princip hela natten och handmatade henne.. Sov max 3 timmar och började leta veterinär på söndagsmorgonen..

Och vet ni vad? INGEN smådjursveterinär i stockholm är i tjänst på söndagar?! >.<' Övriga veterinärer kan endast lyssna på hennes lungor och ta röntgenbilder, men dom får inte skriva ut något eller så.
Vi ringde till lite olika veterinärer runt omkring, men ingen "kunde" säga vad det kunde vara.. -.- Dessutom lät dom äcklade när man sa att det var en råtta.

Ska det inte finnas minst en veterinär på varje "post"? ><' GASH, vad jag blir irriterad.
Nåväl, vi ska iväg idag. Men hon är sämre, låter superhemskt, och det skär ju som knivar i hjärtat när man inte kan hjälpa sin älskling. :(

PaaatyPalm
0

Men Uch :(, Va tråkigt :(

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Trasdockaa
0

Men sthlms och albano har ju öppet på söndagar?

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

Taci
0

Jag vet precis hur det känns! :(

O det där med att de låter äcklade när det gäller en råtta har jag också varit med om, man blir SÅ förbannad. Jobbar man på en veterinärstation ska man f*n bry sig om djuret, vilket djurslag det än handlar om.

Hoppas verkligen det går vägen med din lilla Obi! Råttor är bland de bästa vänner man kan få!

psyko
0

Som #2 säger, det finns akutveterinärer dygnet runt alla dagar. T. ex Albano, Bagarmossen, Roslagstull osv. Men det kostar dessvärre mer…

Vet inte vad du har råkat ut för veterinärer som blir äcklade av din råtta, har aldrig varit med om det själv. Det är väldigt oproffesionellt av dem!

Tixy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2 Vi bor i närheten av albano och ringde dit, det dom kunde göra, eftersom dom inte har smådjursveterinärer där, var att lyssna på lungorna och röntga henne.

#3 Man tycker ju att dom borde veta det, men tydligen inte. Mjo, vi ska iväg om en kvart, in till roslagstull.

#4 Albano har inte smådjur, bagarmossen hade inte sin inne, roslagstull är som dom är…

Far ringde iaf roslagstull för 40 minuter sedan, så vi fick tid 13.15. Förhoppningsvis är det inte så farligt ännu, om vi har otur har det gått ner i lungorna, och då är det illa.. :/
Bilden tog jag när jag kollade till henne efter hundrundan vid tio, då "hängde" hon så och försökte andas.

BlackTear
0

Fy vad jobbigt :/ Det är ju helt sjukt att det inte finns någon smådjusvetrinär som är bra & öppen på söndagar!

Hoppas iallafall det går bra med Obi, håller tummarna och tänker på mer!

Romana_12
0

Nej fy vad hemskt :/

Hoppas det går bra med Obi!!! Vi håller tummar och tassar här hemma för att de ska gå bra med henne.

PaaatyPalm
0

Vår vet i Ystad ( har en ) . Kan abselut ingenting om råttor! Men han vill iallafall lära sig & det är ju bra. Men när vi skulle ta bort en tumör på en av våra råttor så visste han inte vad de skulle ha för sömt grej & han viste inte vad han skulle göra :S . Men det som är bra med han är att han försöker & lär sig. När vi ringt in så hade han läst på om råttor ganska mycket & han visste att vår vba rex :D , hör kanske inte till att tumörer, men han hade läst på om råttor mycket & det tycker jag är jätte bra iallafall.

20 årig djurgalen moder* 

Tixy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#8 Det är bra att dom vill lära sig åtminstone.

Well, det var troligtvis en tumör. Veterinären kunde inte ställa en säker diagnos, det var antingen en tumör eller en infektion. Men jag är ganska säker på att det var en tumör.
Den låg mot luftvägarna/lungorna och tröck så hon inte kunde andas, utan istället svalde luft, så hennes mage var som en ballong.

Tog beslutet att låta henne somna in. Och jag har grinat konstant i 2 timmar nu. Hon kämpade verkligen för att klara det, och ville att jag skulle gå därifrån med henne när hon fått lugnande. När hon fått lugnande blev hon piggade, för att sedan bli helt lealös i hela kroppen, det var skitläskigt.

RIP Obi - min vinglösa ängel till äventyrliga matvrak.

Denna kommentar har tagits bort.
BlackTear
0

Så sorligt.. :/ RIP <3

nana_staar
0

R.I.P </3

MarHai
0

Ja, det är som om djur inte får bli sjuka på helger!
Herregud, är inte ett djurs liv värt något?

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

PaaatyPalm
0

RIP!<33

20 årig djurgalen moder* 

Tixy
0

#13 Jo, det verkar så.. Och sedan kostnaden ska vi inte praaata om. :( Fan så att man blir ruinerad av att ens tänka tanken på att åka till veterinären..

Tack för erat stöd, KIF-folk.

Lizzan
0

Ja, ibland kan jag inte heller annat en hata detta svenne land :@ (A)

Kristall
0

En av våra råttor fick också somna in pga cancer :( Så jag vet ungefär hur det känns.. rest in peace Obi :/ <3

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Tixy
0

#16 Stämmer bra, det. ^_^

Lizzan
0

hehe (A)

R.I.P

[Niike]
0

Gud vad hemskt:'/