Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 236 ggr
breidablick-kaniner
0

Ett litet råd tack!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Nu behöver jag era kloka råd. Jag har ett tag funderat på att sälja min ena kanin, Honey. Jag har ingen kanin som har potential för att gå långt i hoppningen, därför hade det varit kul att skaffa en riktig "hoppkanin". Men för att göra det så måste jag sälja någon. Jag kan inte ha fler än tre kaniner. Jag har därför funderat på att leta efter ett nytt hem till Honey, hos några som kan ge henne all den tid hon förtjänar. Det känns inte så bra att ha henne som en "maskot".

Men säljer jag henne så ska det vara till någon som jag är 100% säker på att hon kommer få det lika bra, om inte bättre än vad hon har det hos mig. Det kommer ta tid att hitta ett sådant hem, men jag har ingen brådska. 

Så nu behöver jag era råd! Vad tycker ni att jag ska göra? Ska jag sälja Honey som kelkanin? Eller ska jag behålla henne?

WingsofDestiny
0

Min åsikt hade varit att behålla henne men jag struntar ju i resultaten jag får med en kanin i en hopptävling så länge kaninen tycker det är kul sen kan det ju vara kul att få höga poäng men i själva verket hoppar jag med en kanin för att jag och kaninen tycker det är kul, men det är jag. =)

Jag tycker du ska behålla henne.

BlackTear
0

Jag skulle behålla henne. För mig spelar det ingen roll vad kaninen får för resultat inom hoppning, har jag en gång köpt kanin ska jag åtminstonde försöka ha den kvar hela dess liv.

PaaatyPalm
0

Jag köpte en "hopp" kanin nu i vår. Men även om han kanske inte klarar av o hoppa bra så kommer jag ändå spara han , Skulle alldrig kunna sälja han :P

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

KvirrZ
0

skulle aldrig sälja en av mina bebisar för att skaffa en annan kanin.

- Mvh Emma