Funkar ?
Ja min syster ska då behålla en unge ur kullen nu, Troligast en hel-svart. Allafall så funderar jag starkt på att behålla en jag oxå. Den japantecknade. OM det skulle vara en hona så tror jag att hon ska få bo kvar hos Dott,Men om det är en hane (troligast) s¨å funderar jag på att kastrera Elvis & Ungen och ha dem tsm. Tror ni att det funkar ? Eller är det störst chans att dem bråkar ?
Det kan sluta i katastrof, fungera jättebra eller något däremellan. Det vet du inte fören du har prövat att ha dem tillsammans, men risken är stor att de bråkar eftersom de är hanar båda två även efter kastrering. Du får helt enkelt pröva dig fram när den dagen kommer.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Okej, Tack (:

Jag har som grundregel att man alltid ska ha minst lika mycket burar som kaniner. För om det inte funkar och du inte har burar blir det ju problem..
Men anars säger jag som Tramptrass, pröva dig fram.
#3 Jo visst har jag burar. Men jag vill hälst ha dem tsm. Om det inte skulle funka så får dom juh bo i varsin bur,
#4: Låter som en bra idé.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#6 naw va söööta dom är <3 :D

#6 SKIT sööötaa
#6 Hur stor ålders skilnad är det mellan dem ?
#6 Ja de kan ju hända att de är bästa vänner i fem år men man kan aldrig vara säker för oavsett om de är det kan det sluta illa…Jag skulle aldrig ha två hanar tillsammans eller rekomendera det till andra. Vissa har tur och får det att fungera men det är inget jag skulle testa…

Oj jag hade inte kollat den här tråden :P
7 och 8 Tack :)
9 Melvin blir 8 mån och Milton blir 3 :)
10 Ja risken finns ju alltid men de kan ju lika gärna hända med en hona och hane..
#11 Men risken att det händer mellan en hona och en kastrerad hane är betydligt mindre :P

#12 De är ju inte säkert, våran lärare sa att honan kan bli dominant mot hanen för att han inte "uppträder" som hon vill att han ska göra.. Och risken finns ju alltid att några inte ska tycka om varandra, man kan ju inte gilla alla heller. Jag hoppas iaf att de går bra med mina sötnosar :)
#13 Nej det är sant men risken är otroligt mycket större att två kastrerade hanar inte fungerar tillsammans. Det är ju så det är i "naturen".
Att honan kan bli dominant stämmer säkert men eftersom han inte är en hona och därmed inte utgör något hot emot henne så är inte risken stor att de inte går tillsammans. Men visst alla kaniner är ju olika individer och det ska ju fungera mellan deras personligheter också. Bäst är väl om måste skaffa två att man är förbered på att man kan behöva ha dem i särade burar.
Jag såg en tjej som hade sina två hanar ihop, en kastrerad och en okastrerad, de hade varit tillsammans i flera år och det hade gått super bra! Men det beror väl på individerna med som ni sa.