Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 518 ggr
PaaatyPalm
0

Alergisk ?

Rubriken är kanske litte otydlig , menmen ?!

Började fundera när jag gjorde rent Villes bur idag och undrar vad man gör om en kanin blir alergisk mot hö ? eller det kanske de inte kan bli ? För hö:t är ju typ 80% eller något sånt av mat intaget :P?

Men Ville är Inte alergisk :P , det va bara en grej jag kom på när jag flytade & höll på med hö:t

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Gogge
0

Hmm, De blir dom nog inte, och om de nu skulle hända finns det nog ngt som kan ersätta de på ngt vis??

[chriistina]
0

Jag har aldrig hört om en kanin som är allergisk mot hö, så jag tror det är väldigt liten chans :)

kastanjen
0

Jag tror heller inte att de kan bli allergiska mot hö, då hö endast är torkat gräs och gräs borde de inte kunna bli allergiska mot. Det som jag tror att de ev skulle kunna vara allergiska mot är dammet som kan finnas i höet och då gäller det väl att man får tag i bra hö helt enkelt som dammar minimalt och så borde det kanske vara bättre om kaninen var utekanin då det givetvis är bättre luft utomhus.

Jetaime
0

Dom kan ju nysa mycket om höet är dammigt, men då får man nog testa nått annat hö..

PaaatyPalm
0

ok, jag bara undrade för som sakt det är ju nästan bara det de äter :P

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Devin
0

Min kompis kanin var allergisk mot hö. Han nös väldigt ofta varje dag. Men de gjorde inget åt det. Men nu kom jag på man kan ju ge ensilage till hästar. Kan man inte ge det till kaniner i liten mängd? :)

Moonstrike
0

Tror inte att kaniner blir allergiska mot hö^^

Men annars överlever dom nog utan.. Rufsan äter mkt hö nu, men åt pyttelite i 6 år typ.. Biggles brukar inte äta hö, men typ halm^^

[chriistina]
0

#6 Man bör varken ge ensilge eller hösilage till kaninerna. Då detta jäser pga fuktigheten och kaniners magar mår inte bra av det.
Men vet de finns de som ger det och kaninerna mår bra, än. Dock finns det ju damfritt hö och detta är något man bör sträva efter, speciellt om kaninen reagerar på dam :)

Mickis1994
0

Kaniner KAN bli allergiska mot hö ^^,

HAr hört talas om Många hästar som är allergiska mot hö, och en hund som var allergisk mot människor (på riktigt). XD

Det finns ju en sjukdom på L typ, då Lypus eller nått då blir kroppen allergisk mot sig själv, så man blir allergisk mot sig själv "/

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

kastanjen
0

#9 är det verkligen själva höet de är allergiska mot då eller är det dammet som finns i höet?

Mickis1994
0

höet, det är det som är så konstgt

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar.