Utomhus bur
Jag sitter och ritar lite på en ny bur till kaninerna. Alla mina burar är rätt nya. Eller en byggde jag sommaren 07, en sommaren 06 och en sommaren 04. Så jag behöver ingen bur. Men nu har jag en 2 fackare, en 1-2 fackare och en 1 fackare. Skulle vara så himmla skönt med en 4 fackare eller två 2 fackare som kan stå sidan om varandra så det ser ut som en fyra fackare.
Så ska ev bygga ny bur i vår om pengarna räcker, nya hagar är det första som ska byggas. Fast kommer sälja de gammla om jag ska bygga nya så då får jag ju ihop lite pengar :)
Men nu står mina burar på stenplattor under tak och bygger jag nytt kommer de stå ute, men är rädd de kommer "glida" ner i gräsmattan, alltså benen.
Så, ni som har större burar som står på gräsmattan. Hur funkar det?
Sen vill jag jättegräna ha bilder på flerfackare som står ute :)
Dom "små" burarna som vi har, dom e rätt tung och stora ändå, men dom klarar av att stå bara på gräsmattan, men 9-fackaren ska vi ställa på platter, dels för att det ska bli stadigare och dels för att den inte ska ruttna i benen..
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#1 Att benen kan ruttna tänkte jag inte på… Men man kan väl sätta plattor under just bara benen, altså inte lägga plattor under hela…
Jag e inte ens säker på att de här hemma kommer acceptera att burarna står på gräsmattan, de tkr de är bättre de står där de gör nu… men vill ändå veta ifall det sker.
Ja, vi ska iallafall ha plattor bara precis under benen ;)
Fast sen har vi målat den också.. så jag tror inte den hade ruttnat i första taget, men när det e fler-fackare så blir dom ju tyngre också.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!

Tänkte precis skriva en likadan tråd ^^ :D:D

Jag har träplankor under benen på mina. Dels för att det ska bli så rakt som möjligt och darför det inte ska rutna.
Oj vad fina burar!!
#3 Okej :) Men får se då, om det bli aktuellt så blir det nog plattor under. Min 2 fackare måste man va 4 för att ens lyfta en liten bit så vill inte tänka på vad en 4 fackare väger, i samma material :P
#4 Då får du hjälpa mig att hålla den aktiv :D
#5 Okej, men blir inte trät den står på dåligt då?
#6 Tack så mkt :)

Min pappa fixade så att det inte skulle ruttna. Vet inte hur han gjorde men han gjorde så .. x)
Putt ^^
#0 jättefina burar du har! du har inte ngn ritning på 2 fackaren som du vill dela med dig av ;)
#11 Tack :)
Tyvärr bygger vi burarna här hemma utan ritningar, tkr det e så svårt att följa en ritning :P
#12 ok! men om du bor i närheten (södra skåne, tomelilla) och funderar på att sälja den buren så hör av dig ;)
ungefär hur mkt har det kostat er att bygga en bur av den modellen? det kan ju vara bra att veta om jag ska försöka själv :)
#13 Jag bor utanför Malmö, så det e ju Skåne. Men blir inte nya burar fören ev i juni/juli. Så det blir väl då den säljs i sonna fall.
Oj, jag tror den kosta rätt mycket att bygga. 2000-2500kr.
Men sen den "lilla" tvåfackaren (den till höger). Kosta "bara" 700-1000kr. Så man kan ju få det billigare beroende på material.

synd att du inte bodde närmre Uppsala får då hade jag varit spekulant på din lägsta enfackare :-)
#14 ja bara jag kan fixa transport av buren så är jag ev. intresserad isåfall :) men vi får väl se om du kommer att sälja den & till vilket pris & vilka transport möjligheter det finns då!