OT - Internet
Undrar om ni som är runt 12 år får sitta vid datorn varje dag och hur länge? Är det inte lätt att bli beroende av Habbo och Tibia?

jag är 12 och jag sitter vid datan ca 2-4 timmar om dan ;) Fast jag ska försöööka vara inne lite mindre ;)
Men jag har aldrig nått att göra ändå.. När kaninerna vilar, så ska man ju inte störa dom, och då har jag knappt något att göra, och då vilar jag mig själv här vid datan :)
_Glöm inte OT i rubriken!
"OT - Internet" ska det stå.
_Jag är 11år men fyller snart 12. Jag sitter vid datorn varje dag!
Men när jag är hos min pappa så sitter jag inte mkt vid datorn. För då är jag häldre med min kanin. Jag får sitta hur länge jag vill ^^ Joo det är jätte lätt att bli beroende av sidor! Jag var jätte beroende av Habbo ett tag, men nu hatar jag Habbo. Nu är jag inne på bdb, stallet, KIF.
Tack. Jag vet inte riktigt vad det där OT är. Tack för Era svar oxå. Skulle det inte vara bra att ha en maxtid att sitta varje dag eller att man bara får vara på datorn fredag till söndag? Just nu har min son datorförbud. Vad tycker ni om det?

Jag är inte 12, utan 27, men har en yngre lillasyster. Hon får sitta vid datorn ca 30minuter per dag och det verkar fungera bra!
Vet att hon också får dataförbud om hon inte sköter sina uppgifter hemma, som att ta hand om sin kanin, hamstern, hålla fint på rummet osv. Mycket effektivt då datorn lockar!

Jag ger mina barn data för bud oxå om de inte sköter sig.
Jag är heller inte 12 utan 28 och mina barn skulle aldrig få sitta vid datorn flera timmar om dagen. Barn ska röra på sig och inte sitta stilla framför en dator!!
Tack!
putt
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Får sitta hur länge jag vill

Jag är tolv år. Jag brukar inte sitta vid datorn så jätte länge. Har så många djur att ta hand om.

Jag är 12, Sitter max en halvtimme farmför datorn,har ju så många djur att ta hand om ;)
jag är 13, jag får sitta hur mkt jag vill.. men jag brukar inte sitta vid datorn.. utan jag kanske är vid datorn så går jag i väg och tillbaka åså ;)
när jag va mindre va ja beroende av habbo åså.. hatar typ alla sånna sidor.. för alla är emot mej.. även i verkligheten åxå :(
Jag är 12 år, jag får sitta nästan hur mkt jag vill. Sitter väldigt mycket vid datorn..

Ehm.. jag är tretton och sitter typ sju timmar *host host* 
Lillbrorsan fyller 12 iår.
Han brukar oftast få sitta lite när han vill.
Så länge han gjort läxan.
Sen sitter han ju inte hela dagarna, utan har handbollsträning, är med kompisar osv.
Men när han är hemma brukar han för det mesta sitta.
Så länge ungarna sköter sig och gör det de ska, samt är ut och rör på sig, tycker jag de kan få sitta lite när de vill.
Förutsatt att det inte påverkar dem (ex blir databeroende odyl).
Jag är 13, blir 14. Får sitta hur länge jag vill.
Jag sitter i perioder. Oftast är datan på morgon till kväll så går jag och kommer lite då å då.. Ibland kan jag sitta en hel dag. Knappt gå utanför rummet. Dock är jag väldigt dålig just då.. Men har ju mina djur och de tar tid :) Jag håller på att bli bättre nu :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Vad bra att jag får så mycket information om ert datoranvändande. Jag tycker att högst 2 tim om dagen är ok. Om läxor och allt som måste göras är klart. :)

"Mycket sprit och sena nattvanor, avhåller ungdommar från den farliga idrotten"

Jag är 11 får sitta hur länge jag vill
Jag är 11 år, jag får sitta 1 timme på vardagar, och 2 timmar på helgarna vid datorn. Om jag inte sköter mig så får jag dataförbud :(
#20 det låter perfekt att sitta som du gör.
Jag är 15 år och får nästan sitta hur mycket jag vill.. Jag har ingen bestämd tid men jag måste ha gjort klart mina uppgift före (typ diska, tömma diskmaskin, städa) (fast det brukar inte bli så iaf… (A)).
Det är väldigt lätt att bli beroende.. ett tag var jag jätteberoende av habbo.. Men nu är jag aldrig inne där. Men jag sitter inte vid datorn varje dag ens, har så mycket läxor, kaninerna ska tas hand om, måste göra min uppgifter osv. så det blir ändå inte mycket tid över till datorn.
När jag var mindre fick jag sitta högst 1 timma om dagen. Det funkade då, men senare funkade det inte eftersom jag ville sitta längre och nu får jag sitta längre.. ^^

Jag är 12 och får sitta hur länge jag vill.. ( oftast )
Jag sitter väl typ 3 - 5 timmar varje dag (aa)
På helgerna kan jag sitta typ 6 - 7 t.o.m en hel dag!
Fast jag håller på att bättra mej :)

Jag är 12 år. Jag får sitta hur länge jag vill :D Men jag orka inte sitta så mkt vid darton (Tycker inte alls om habbo längre)
Kanske sitter 20 min

13 år, sitter hur mycket jag vill :)
När jag var tolv år satt jag i medelsnitt ungefär 3 timmar om dagen. Mellan 2-4 timmar blev det, ibland mer, ibland mindre.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Jag är 18år och har ju valfritt att sitta vid datorn, men jag går till och från, det kan verka som att jag är online hela dagen, men jag kanske sitter 5-30min/gång och går och gör något annat emellanåt :)
Jag är 12 år, och vi har väl inte någon bestämd tid på hur länge jag får sitta vid datorn, men mamma&pappa ser väl helst att jag inte sitter mer än 1-2 timmar, och det brukar jag inte göra heller, för det finns är så mycket annat som måste göras.. Läxor, ta hand om djuren, fotbollsträning, ridning, åka till stallet, vara med kompisar osv.

jag är 14 ( fyller 15 i mars ) och jag får sitta hur långe jag vill. Och jag sitter kanske 4-5 h per dag , men då är det kanske 1 h på dagen. & sitter sen sent på kvällen istället då djuren såver :P
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Jag är 11(fyller 12 om 5 dar) Och brukar sitta cirka en timma om dan.Sen gå jag ut till mina kelgrisar.
mvh.Jenny
Med vänlig hälsning,
Jenny
Tack för alla svaren :). Det verkar som om datorn tar över mer och mer av tiden.
Jag är 13, 14 om 2 dagar och jag får sitta hur länge jag vill men jag gör inte det, eftersom jag gör annat oxå.