Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 2315 ggr
Kim-Lejon-Pelle
0

Oliver och ärtor

Kan man ge sin kanin oliver eller ärtor?

Tejo
0

Ärtor innehåller mycket socker. Jag ger det som godis max en gång i veckan till min hermelin som älskar det, plus behöver lite extra.

Oliver skulle jag inte eftersom de är inlagda och ganska salta dessutom.

Romana_12
0

Kan man ge majs till kaniner?

RosaGosa
0

våra brukar få majs och de älskar det! antingen som de är eller i gröt…

MarHai
0

Majs är inte bra att ge i längden. Det innehåller stärkelse, som deras magar har svårt att bearbeta.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Romana_12
0

#4 - Kan dom få ibland?

MarHai
0

Javisst! Lite tillskott då och då fungerar. =)

Solbackens kaniner

Romana_12
0

#6 - Okeej (:

blaskigtkaffe
0

lite Ot men, Jag har läst nånstans här att man måste skala morötterna innan man ger kaninerna det, stämmer det verkligen?

MarHai
0

Nej, det har aldrig jag gjort. Och jag har gett morötter till mina kaniner i 12 år ^^
Dock så brukar jag skölja morötterna.

Solbackens kaniner

blaskigtkaffe
0

#9 Okej, jag har heller aldrig skalat dom .. det var därför jag blev så paff när jag läste det! haha.

Hanna-
0

När jag ger morötter till Zorro brukar jag alltid skala, om jag inte gör det äter han dem inte ^^,

Lite OT också, någon här har sagt att man inte kan ge utekaniner morot för då moroten fryser blir de giftiga. Är det sant?

blaskigtkaffe
0

#11 Klart man kan ge kaninen morot ute, det har jag gjort iaf! … Är den kvar på kvällen tar jag bort den bara :)

blaskigtkaffe
0

#11 en fråga bara, är det PRO_anders som sagt det där om moroten till dig? x) det var han som sa det till mig iaf ^^

Hanna-
0

#12: Tack :)
_
#13: Jag kommer inte ihåg.. ;)_

Oriel
0

Jag skalar alltid morötterna till mina kaniner ^^ För jag skulle lixom inte själv vilja ha oskalade morötter om jag var kanin >.<

-' Rebecca Johansson

emms
0

#15 min mamma säger typ att det nyttigaste på moroten är i skalet xD vet inte om det är så. det kanske är så för människor men inte för kaniner??

Emma

emmsaaan
0

#11 Moroten blir giftig när den fryser. Även andra rotfrukter.

Hanna-
0

#17: Okej, så vad kan man ge utekaniner då? Persilja? Vad tråkigt att man inte kan ge morötter..

Zvintos
0

#18: Klart du kan ge morötter till utekaniner, det ger jag till mina. =) Det gäller ju bara att se till så de ätit upp den innan den hunnit frysa.

Hanna-
0

#19: Okej, tack :)

WingsofDestiny
0

Min Daisy skulle aldrig äta moroten om den var alad och det skulle inte heller Måsis göra.  Måsis är en kinkig kanin, han tycker inte om salladsblad men han äter alla andra grönsaker.

Tejo
0

#11 Vart har du fått den informationen ifrån? Vi äter ju morötter och andra rotfrukter som varit djurfrysta och jag har aldrig hört om kaniner som farit illa av att äta morötter ute på vintern heller.

Tror ijufs inte att en kanin skulle försöka sätta i sig en frusen morot heller.

teddykaniner
0

Jag brukar ge morötter till mina kaniner som bor ute,nästan varje dag,i 5 år och ingen har fått något fel av det.

Kaniner är djur och jag skalar aldig morötterna åt dom.

Med vänlig hälsning,
Jenny

Melvis
0

Kan man ge Gurka? Fundersam

(Melvis Älskar det)

MarHai
0

Gurka kan man absolut ge.

Solbackens kaniner

teddykaniner
0

Asså,jag kanske missat mej,men kan man ge oliver till kaniner nu då? #24; Absolut det har jag gett i 5 år!

Med vänlig hälsning,
Jenny