hoppar i cirklar ?
Eskimå har små egenheter för sig, jag tänkte att ni kanske vet vad han menar med någon av dom.
När jag står ute på balkongen hoppar han i cirklar runt mina fötter, kan säkert hoppa tio varv innan han slutar. och då slutar han säkert bara för att han blir yr i huvudet :P
han anfaller också mina stallkläder, det beror väl säkert på lukten, men är det att han inte gillar lukten eller är det nått annat ?
han är allt lite knäpp, men ack så söt :)
ooh, om nån har nått litet tips? på lager också, hur jag ska få honom att tycka om sin sele, så släng gärna in det, för han avskyr den !
vi har en bogsele till honom nu, funderar på att köpa en h-sele för att se om den går bättre…
vad tror ni ? kan det gå lättare med en h-sele ? för det verkar vara dra-över-huvudet-proceduren´han inte gillar..

När kaninen hoppar runt ens fötter brukar det betyda att dem är glada över att se en :) Hade en hona som bodde lös inomhus förut, hon sprang och skuttade runt mina fötter flera varv innan hon börja krafsa på byxbenet och ville bli klappad :P
Tycker du kan prova med en H-sele. Börja med att bara låta honom skutta runt med den själv och bekanta sig lite med den, troligen kommer han rycka lite och försöka få av sig den. Låt honom "prova" selen någon gång varje dag en stund, och när han inte bryr sig om den längre kan du sätta på ett koppel också :)
Lycka till!
får vi ju verkligen hoppas att det är för att han är glad :)
vi har försökt få honom att bekanta sig med bogselen, men det är inte kul, han har snarare bitit sönder den än bekantat sig med den :P
men en h-sele kanske funkar bättre, då slipper han ju dra den över huvudet..