Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 691 ggr
PaaatyPalm
0

+/- om honer & hanar

Rubriken säger rättså mycket i detta läget :P

Men undrar om det fins något +/- om honer & hanar. Hoppas ni förstår xD Men skriv järna en lista en + för honor, en + för hanar, en - för honer & en - hör hanar & skriv inte något som redan fins :), blir bara "jobbigt " o läsa om 10st skriver samma grej o det är kanske 10 grejer på var "kategori" :P

Typ +&- i beteende, kiss, bajs, Aktiva, lungna & allt det du kan komma på :P

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

[Niike]
0

Honor +
markerar oftast inte lika mycket som hanarna.
Honor -
kan bli jobbiga vid brunst

----
**
Hanar +**
enligt mig lugnare än honor
**Hanar -
**markerar och skvätter ofta

Gogge
0

jag tycker hanar är bättre än honor, enligt mina erfarenheter iaf. Har inte lyckats fått någon av mina honor riktigt rumsrena. honor är ofta mer revirbenägna än hanar. en kastrerad kille är det bästa tycker jag! Kisslukten minskar vid kastreringen och han går förhoppningsvis ihop med andra kaniner, dock tycker jag kasteringen ska ske tidigt, så inte alla pojkbekymmer svettsas fast i hjärnan på dem.

Tina-A
0

Jag skulle nog skriva min lista ganska exakt som #1!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

PaaatyPalm
0

#2 ok. Undrade bara om jag ev skaffar mer kaniner ( kommer säääääkert hända :P) så vill jag lixom veta litte vad som är "bäst". Nu har jag en Hane iallafall & har haft 2 hanar tidigare :P

20 årig djurgalen moder* 

KvirrZ
0

jag går emot strömmen, eller ja.. min kaniner (A) mina honor har alltid varit lugnare och mysigare än mina hanar ^^

- Mvh Emma

PaaatyPalm
0

#5 haha, ok :P ,

20 årig djurgalen moder* 

Tina-lin
0

#5 Det kanske har att göra med vår ras för mina teddydvärgvädurs honor är helt fantastiska!

PaaatyPalm
0

ja, temp på olika raser är ju inte samma xD . Tänkte inte på det xD

20 årig djurgalen moder* 

KvirrZ
0

#7 PRECIS! OJ SORRY ALLIHOPA FÖR CAPS (A)

- Mvh Emma

Jetaime
0

Här hemma har det också vatt honorna som har vatit mysigast, mina honor är inte jobbiga när dom är brunsiga, faktiskt så märker man det inte så mycket på dom.. Dom blir bara lite jobbiga när dom är dräktiga :P Men urgoa annars!

Mina hanar har aldrig skvätt heller, men dom e helt tokiga i töser, så dom vill gärna para sig med ens ben och sånt…
Men efter dom har blivit könsmogna brukar det lugna sig ;P

Så, ja det är väl lite olika, beror på från kanin till kanin skulle nog jag säga. Man kan ju få honor som är jätte jobbig när dom är brunsiga tex och hanar som skvätter mycke..

Naaathaaa
0

Jag sätter hanarna framför honorna. jag tycker bättre om dem helt enkelt. Alltså inte kaninerna i sig men själva könet. Svårt och förklara men men.  Men sen beror de på vad för ras man har och vad för typ av kanin.

PaaatyPalm
0

ok, ja raserna är ju olika :P ,

20 årig djurgalen moder* 

MarHai
0

Jag gillar honor bättre än hanar när det gäller holländare.
Men hanarna är det absolut inget fel på heller!

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Casper
0

Märker ingen större skillnad, faktiskt. Har en hona som nog har hormonsvall, hon gruffar mycket och är lite bufflig men bits inte.
Har haft en sån hona förr, bara att hon var mkt värre! Hon var den bästa vakthund du kunde tänka dig så hon hade det nog jobbigt med hormonerna. Hade jag fattat då så hade hon blivit kastrerad men tyvärr fanns det inte så mycket info på den tiden så man förstod inte varför hon var så.
Mina hanar är inte "översexuella" trots att de står "vägg-i-vägg" med honorna och rent kissmässigt så är ena honan klart värst!! Alla kissar på låda, ingen skillnad där. Ena honan är den keligaste, tror det har med personligheten att göra mer än könet.

teddykaniner
0

Märker inte heller så mycket skillnad,men tycker mer om honor :P,och att hanar är lite mer revirtänkande,enligt mej

Med vänlig hälsning,
Jenny