Hjälp med koppel.
Daisy är en enormt stor tjej på hela 3.8 kg. Eftersom jag gärna vill ta ut henne någon dag i snön men troligen är hon inte koppelvan och måste nu tränas med att bära koppel. Kan någon möjligtvis hjälpa mig med koppelstorlek till henne? Jag vet inte om hon ska ha L eller XL eller så.
Hjälp mig någon som vet.
Säg gärna till ifall du som person har möjligheten att sy ett koppel till Daisy för en billig penning =).
hmm hittade en sida där det står att Belgiska harar drar Medium i koppel storlek.
Någon som kan sy ett koppel i Medium ?
Jag vet inte vilken storlek hon ska ha. Kolla på Rabb-it.se, dom har bra selar. Men harar är ju väldigt slanka i kroppen, så jag tror inte hon ska ha så jättestor. 3,8 kg är ju inte så mkt ändå.
#3 det var där jag läste att Belgiska harar ska ha Medium i storlek :P och jag vill gärna ha ett Bog-sele till henne vilket jag även vill ha till Måsis. Måsis drar storlek Smal och Daisy Medium.

Tror nog att M räcker bra till henne, så stor är hon ändå inte! 
#5 jag tycker hon e enorm :P
#6: Då kan du få låna min dam på 8kg. =P
Bilden är gammal, så hon är mycket större nu! ^^
Din lilla hare är ju bara en fis i rymden med sina 3,8kg jämfört med min Järnsaxa. ;) =)
Och för att svara på din fråga:
Medium borde räcka bra åt henne. =)
#7 jo men det där är väll en belgisk jätte lr?
#8: Japp, det är det. =P
Jag är ju van med henne nu, så en liten hare på 3,8kg känns mini-litet. =)
#9 jo men Belgisk Jätte tenderar till att vara större ;).
Jag tycker Daisy är stor för att vara Hare, uppfödaren sa att han har gjort honorna störra än idealvikten som ligger på 3.5. För mig som enbart är van vid dvv så blir Daisy enrom :P
#10: Jotack, det vet jag. =P Belgiska jättar inte bara tenderar, utan ska vara större. Minimivikten är ju på 7kg. ^^
Min hare väger 4,3 :P
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#12 å herregud. Honan menar du då lr?
Nu har jag lagt ut en beställning på rabb-it.se på ett medium bogsele åt Daisy. =)
Idag var Daisy ute och gick i koppel. Det gick smidigt att ta på henne kopplet och otroligt nog så passade Måsis reglerbara H-sele på henne.
Daisy blev lite osäker när hon fick syn på snön men efter mycket nosande så började hon hoppa omkring som en tok. Efter en stund tyckte hon det var dags att gå in när hon hoppade upp i min famn medan jag satt på våran bänk utanför huset.
Snacka om en social hare =D. Hennes framsteg gör mig stolt =).

Vad kul =) Lycka till =)
vad kul! skönt att hon vant sig så snabbt!

vet inte riktigt men min kanin är också ganska stor för hon väger 3.0 eller 2.5 :/ tyvärr har jag inget svar.

Flagstångs lina (Y)
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com