OT: Photoshop CS2
Jag vill veta hur man gör lite oilika saker i photoshop cs2.
- hur lägger man in 2 bilder? (som dom blir bredvid varandra, t.ex)
- hur gör man svartvitt?
- hur gör man ett kollage?
- var finns ramarna?
Tacksam för svar! :)
(jag har den engelska versionen, men svara även gärna om ni har den svenska)

putt :)
Jag har photoshop 7.0, så jag trooor att dom ser lite olika ut å sådär.
Men om ingen annan har photoshop cs2 å kan förklara för dig, så kan jag försöka sen :)
jag har photoshop cs2 men jag får för liten text som jag inte kan få nå större fastän jag har på storlek 72 (den största)

Photoshop cs2 och photoshop 7.0 är i princip samma. Jag har båda.

1. Du öppnar de två bilder du vill använda och sen drar du över den enda bilden till den andra bildens ruta. Sen kan du avända suddet och sudda bort kanter så det passar bättre in.
2. Redigera -> Bild -> Tunna ut
3. Man lägger ihop flera bilder, fixar ramar eller låter bilderna smälta in i varandra eller en specifik bakgrund. Du kan öppna en ny ruta, fixa en spec. färg t.e.x rosa. Sen drar du över bilder och lägger ihop allt.
4. Redigera -> Ramlinje
tack :) Men jag fattar inte hu man gör så att bilder kommer bredvid varandra (om man t.ex vill göra en för- och efterbild).
Nån som kan hjälpa mig med det? :)
putt
putt
putt
Ingen? :(
PUTT
jag börjar känna mig lite övergiven nu :/
puttar åt dig, jag skall få photoshop nu till jul å pappas kompis e nånsåndär datanörd x) så han ska lära miig ^^
#11 ok :)
Puttar. =P
:)
putt
Putt igen .. ^^
putt
Prutt ;D
putt
putt
Ingen som kan förklara hur man får 2 bilder bredvid varann?
Putt
putt

twinnie har väl skrivit det?
Du vet när man ska he en ram runt, då måste man ju dra som en sak runt om bilden, du drar iallafall runt bilden , och så drar du bara till den andra bilden :)
#23: Man behöver inte ens göra det. Ta bara flyttpilen och dra över bilden till den andra. Funkar för mig iaf. 
#19: Hur man får 2 bilder bredvid varandra är inte svårt alls.
Jag har Photoshop CS, men lär inte vara någon större skillnad på det och Photoshop CS2.
Såhär gör du;
Steg 1: Ny fil - Välj filstorlek. Jag brukar göra dem 1280 pixlar (bredd) och 480 pixlar (höjd), eftersom mina bilder är 640x480 pixlar. Har du större bilder, ta samma höjd på filen som bilderna.
Men ta dubbelt så stor bredd som bilden är.
Dvs är bilden 1024pixlar bred, så gör du filen 2048pixlar.
Steg 2: Öppna - leta på första bilden du vill ha och välj den.
Steg 3: Välj "Flytta", tryck ner knappen på bilden och dra över den på den nya filen. Placera bilden där du vill ha den.
Uppreda sedan steg 2 och 3 igen.
När du gjort det får du en bild som ser ut såhär.
Vill du ha bilderna på andra ledden (under varandra), så väljer du bara tvärtom. 480 pixlar (eller vad du nu väljer) i bredd och 1280 pixlar i höjd.
Hoppas du förstår hur man gör nu. 
Försökte förklara så gott jag kunde.
Sött kollage på en söt hund! :)

#25 JÄTTE söt bild:)
#25: Så söt! :)
tack :)

Någon som vet hur man gör en bild mindre? :P (A)

Okej tack :D visst är det nyaste photoshop Cs3?