Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 368 ggr
[Emma_93]
0

OT: Hårfärgning ! , hjälp

Det var så att jag hade brunt hår och jag skulle blondera det, och när jag hade blonderat vart det orange. vad ska jag göra? jag vill ju ha brunt hår nu, jag blonderade det idag. kan jag färga bruntnu idag?

galaxens
0

Vet inte ricktigt.. :/ Har typ alldrig förgar håret hemme. Men det borde väll gå.. ??

WingsofDestiny
0

det blir oranget i början. Det tar några färjningar innan det blir helt blont. Kom bara ihåg att vänta 3 månader mellan varje färgning annars är det risk att färgen släpper eller att du tappar håret.

KvirrZ
0

la till OT och flyttade till rätt kategori

- Mvh Emma

PaaatyPalm
0

Oj, Jag färggar håret rättså ofta, men jag är blånd, men blir mörk i botten som sedan bleks menmen. Iallafall så Tvätta håret & sånt. Vänta några dagar & tvätta håret mycket så blir det mer Ljämnfärgat & mörkare :)

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

[Emma_93]
0

Oki :)

huldisen
0

Jag blonderar mej typ 2 gånger i månaden, Men Dock denna måånad har jag färgat otroligt mycket :P Men Jag skulle inte förslå det dock.

emmsaaan
0

Jag bleker ALDRIG hemma! Skulle aldrig någonsin göra det frivilligt. Det blir bara orange. Åk till frissan istället. Dyrt, men bra :)

kastanjen
0

silver schampo tar bort det gula. Finns att köpa hos frissan!!

Tina-A
0

När jag har färgat från brunt till blond hemma SLINGAR jag alltid håret. Försöker jag färga hela = orange.

Jag köper sån här hätta och drar igenom hår i alla hål så att man får i stort sett hela håret. När man färger sen ser man ut som man är blond med några bruna slingor.

Sen kan man färga igenom om man vill, men efter den där slingningen ser man blond ut.

Ta aldrig hela håret på en gång från brunt! :) Och jag färgar alltid hemma. Sjukt dyrt hos frisör!! Aldrig värt det tycker jag!!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[chriistina]
0

Jag skulle inte våga färga det brunt direkt efter jag blonderat det. Men en brun toning tror jag inte skulle skada det.
Men vill du värkligen ha det blont så stå ut med det oranga, köp silver shampo hos frisören och blondera det blont igen sen när det fått vila lite.

kastanjen
0

#10 kunde inte sagt det bättre själv Flört 

Var lite försiktig med silver schampot bara, tar du för mycket kan det bli blått.

KvirrZ
0

#11 Men vem vill inte ha blått hår? såå snyggt<3

fast om man vill ha blont kanske man inte blir så nöjd ^^

- Mvh Emma

huldisen
0

#11 *Springer till butiken och köper silvershampoo her i massor så man får blått *

kastanjen
0

he he jo visst är det snyggt med blått hår! Räcka ut tungan

Fast det är ju bara om man tar för mycket eller låter det sitta i för länge som det kan få en svag nyans av blått. Själva vitsen med silverschampo är att det blå tar ut det gula så håret blir blont.

[Emma_93]
0

Fast nu har jag orange hår. fast imorrn ska jag till frissan och färga brunt :D

Clariiz
0

Haha med tanke på blått hår, min kompis färgade hos frisör, hon skulle ha mörkbrunt med några ljusare slingor. Det blir väldigt ljus brunt, med rosa slingor. Sedan efter ett dopp på badhuset blev det grön/rosa slingor som verkligne lyste x). Snyggt (not).

Själv har jag bara färgat håret svart =).

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

WingsofDestiny
0

#16 värsta man kan göra är att bada i badhuset när man har ett färgat hår, vattnet innehåller klorid som bleker håret.