Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1288 ggr
Mojwf
0

OT-Orkar inte mer !

Igår natt var min bror med i en bilolycka. Han och tre kompisar satt i en bil körde in i en annan bil med en man&kvinna, Manen och kvinnan klarade sig med några små sår, Den bil min brosa åkte i kördes av en 18-årig kille som var drogad och helt jävla packad han avled i morse, dom andra två fick kraftiga skall-skaddor och min brosa ligger i stabilt läge, Han hade inget bälte på sig och flög ut igenom rutan. Kvinnan mår skit och manen oxå. Så nu ligger min brosa i koma och i stabilt läge :( ´Läkarna har oxå hittat knark ihonom :( Fyfan! Vad ska jag göra ? Han är bara 16 år, Jga vill inte att han ska mista livet redan, Och inte bli någon jävla knarkare :(

Ville bara skriva av mig :(

BlackTear
0

Finns inte mycket du kan göra, mer än att hoppas. .

Mojwf
0

Fan va jag hatar honom :( Hur kan han bara göra så här mot sin familj " !

BlackTear
0

#2: Menar du din bror eller någon annan av killarna?

Mojwf
0

#han som körde

Mojwf
0

Jag minns när jag var 12 och några 7:or var elaka med mej, Dom slog mig imagen och knuffade mig, Då kom du, Du vart förbanad på dem och slog dem så dom började blöda, Jag skrek att du skulle sluta, En lärare kom, men du sket i dem. Du fick kvarsittning i 3 veckor en timme efterskolan, Detta är inget roligt minne, Nej, Men det är ett minne hur mkt du älskade mig och skyddade mig, När du var med dina kompisar var du elak mot mig, Men jag visst att så fort dom gått så blev du mina snälla brosa som älskade mig. Du fick IG i dom mesta ämnen, men det hindrade inte dej att drömma om att bli något stor, Du gick på boxning oxå när du var liten. Minns du det ? Minns du att vi alltid gaddade ihop oss när mamma skällde på någon av oss. Du har alltid skyddat mig. Du har gjort mkt brott men jah har alltid trott att på dej, Att du värkligen skulle skärpa dej. Minns du när du var med i ett bråk förra sommaren ? Efter det så lovade du värkligen att skärpa dej. Varför ljuger du ?`Kan du bara inte säha sanningen. Du sa en gång att du ville bli Dr, Du skulle nog kunna bli duktig, För du var duktig på människor faktiskt. Istället för att plugga och bli något så skolkade du och blev en knarkare.

Tixy
0

Missbrukare är inte något man väljer att bli, precis som depression eller förkylning. Jag tycker faktiskt inte att du ska trycka ner din bror, eller dig själv, utan istället stå upp och visa att du tror på honom. Visa honom hur roligt livet faktiskt kan vara, och hur mycket han betyder för dig.

Min kompis ena bror har använt droger i drygt 3 år, gissar jag på, och det tog såklart min kompis på sig skulden för. Men hon stod ändå på sig och visade honom att det finns bra stunder, att han kan bli något om han bara vill.
Idag är han ren och har varit det i åtminstone ett halvår, men jag tror att det är närmare ett år.

Och det finns hjälp att få, det gäller bara att man är envis som satan. Speciellt om det är myndigheter ni bråkar på, dom är bara lata och tror att allt löser sig om dom blundar.

Mojwf
0

Jga försöker att inte trycka ner honom. Men det blir svår, Jag är så ledsen & besviken. Jah vet inte ens om han överlever. Mamma har knappt sovit ngt (hon sover där) Så jag & pappa ska ditt nu.

senna
0

Det är synd, det som har hänt. Men jag tycker inte du ska skylla på 'han som körde'. din bror hade kunnat välja att inte kliva in i bilen, men sen å andra sidan var ju han också drogad.

det är så livet går till - man vinner och förlorar, och ibland kan man  tyvärr förlora en väldigt nära. men jag hoppas att din bror vaknar ur koman snart.

Emma_B
0

:(

emmsaaan
0

beklagar…

sputtnick_plexus
0

Beklagar :(

Moonstrike
0

Beklagar :(

Elin_T
0

synd!:(

Mojwf
0

NejNej, Snälla ,Ta inte min bror, 

Dom tror inte att han klarar sig, han låg på 50% inatt nu ligger han å¨30% jag tror inte att jag klarar mej om han lämnar mig, Jag kmr aldrig förlåta mig själv, Jag klarar inte av att leva utan min bror, Så äre bara…

SnällaGud, Ta honom inte, Han är måste få en andra chans, Snälla. Han har syndat, Men han har inte mått bra helt änkelt, Han är ju bara 16år, Han är värd att leva, Om du tar honom så får du fan ta mig oxå !

EmmA-P
0

Beklagar.. Hoppas han klarar sig!

blaskigtkaffe
0

#14 Du borde åka in och prata med någon kurator nu på en gång, hur det än blir. Lycka till! Jag tänker på dig och din familj.

Mojwf
0

Jag vet inte vad jag ska ta mej till, Jag är aldeles förvirrad och det känns som jag ska svimma när som helst… Jag klarar inte av det här som vissa kallar "liv"

blaskigtkaffe
0

#17 … Snälla du, gör som jag säger. Det låter inte bra alls det här. Gå till någon stabil vuxen som du litar på!

Mojwf
0

Den ända jag litar på just nu är han som jag snart lämnar "livet" med..

Lans
0

:(

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

blaskigtkaffe
0

är det bara jag som blir orolig på allvar? :/

emmsaaan
0

Hoppas verkligen att han klarar sig!

Tycker också att du ska prata med någon. Det kanske känns hemskt till en början men det löser sig alltid, på något sätt. Lycka till! <3 Tänker på dig. *tröstkramar*

psyko
0

Usch vad hemskt!
Eftersom jag aldrig varit i din situation kan jag inte säga att jag vet hur det känns, men det måste vara förfärligt.

Hoppas att allt slutar bra!

Mojwf
0

Tack, Ni ska veta att ni är väldigt snälla & omtänksamma människor, Jag önskar er alla Lycka till i livet<3

Dom ringde nyss från sjukhuset och sa att han sjunkigt till 24% . Mina föräldrar har 2 barn, Men jga börjar fundera om det värkligen stämer ?

blaskigtkaffe
0

#24 Fortsätt hoppas <3

Mojwf
0

Jag är bara så rädd, Jag har alltid varit rädd för döden, Hur kan jag villja vara så nära den nu då `?

teddykaniner
0

Du kanske skulle prata med din mamma,eller hur gammal är du?

Med vänlig hälsning,
Jenny

Mojwf
0

Mamma gråter, Pappa gråter, Min bror är död, Hans syster lämnar snart sin familj med sin bror.

Issis
0

Åh nej stackars dig! Gråter Jag håller allt jag har loch önskar dig, doin bror ocg dina föräldrar lycka till! Skickar 1276534900374652 tröstkramar till dig <3

teddykaniner
0

Gråter

#28; Har han dött nu?- Nej stackars er! Skulle aldrig kunna leva utan mina bröder

Med vänlig hälsning,
Jenny

[Patriicia]
0

Ush , Tycker jätte synd om dej , :´(  Skickar 1000 Tröstkramar < 33 Livet kan verkligen vara Hemskt. :(

Mojwf
0

Han dog för 12 minuter sedan. j

#30 Jag orkar inte heller leva livet utan min bror, Och då tänker jag inte göra det heler.

Mojwf
0

Livet är så jävla orätvist.Det är fan inte värt att leva, Inte för mig allafall, Det är nog dags att lämna min mamma&pappa snart.

Min familj bestod av 4, Snart består den av 2.

Issis
0

#32  Jag vet att det känns som att världen rasar, men tänk på dina föräldrar också! Vill du verkligen lämna dem? Tänk på att de kommer må jättedåligt utan din bror och dig.

Kram 

Mojwf
0

Jag kan inte tänka alls, Detta är min ända utväg,

Min bror lämnade en gravid tjej eftersig, Hon har bestämt att behålla barent. Mina föräldrar fick en ny glöd av att hjälpa henne. Men jag kan bara inte leva som faster utan min bror och pappan åt barenet.

annaforsgren
0

nej vad hämskt!! :''''(  jag beklagar hämskt mycket  , kram på dej 1000 gånger om<3

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

teddykaniner
0

#33;Såå synd om er!!,men tycker inte du ska lämna dina föäldrar,då blir dom ju barnlösa,spara dina minnnen från honom.

((((Snälla bli inte arg på mej om jag skrivit nåt konstigt,jag mår själv pyton,och har nära till gråten pga;det som hänt med Mojwf.))))

Med vänlig hälsning,
Jenny

blaskigtkaffe
0

#35 Han vill inte att du ska dö, lev livet han inte fick leva. Om du inte vill leva för din skull, lev för hans <3

[Patriicia]
0

#33 Tänk hur dina Föräldrar skulle må om du lämnade dem , Om du ser hur dom Mår nu efter att din Bror Gått bort , Tänk på hur dom kommer att må om dom mister dej också . Då kommer dom att bli ännu ledssnare. Vill du verkligen att dom ska Bli tvugna att Gå igenom nåt så hemskt ? Snälla gör inget dumt, Du kommer att klara det här på andra sätt < 3 Döden är inte ända utvägen.

emmsaaan
0

Nej! Jag gråter nu för din skull. Vet inte alls hur det känns att förlora sin bror.
Gör inget dumt! Tänk på dina föräldrar, för barnets mor, tänk på oss. Hur jobbigt skulle det inte bli för allihop? Du kommer må bättre, jag lovar. Försök bara. Din bror skulle nog önska att du inte var ledsen utan att du tänker på honom & att du fortsätter att vara glad & lycklig, det är så syskon & familj vill se dig.
Tänker på dig nu också & beklagar jättemycket. Det är så otroligt synd om dig.  Vi håller tummarna för att du får ordning på ditt liv & dina känslor så småningom. Jättemånga kramar till dig & din familj! <333

Vila i frid.

Mojwf
0

Jag kmr bli helt jävla knäckt av en dag till utan att se min bror när han kmr hem efter skolan, När han tar min kudde och vägrar ge tillbax den. Hans glada skratt och hans vackra hår. Han underbara röst och hans varma händer. Hur han brukade hålla om mig när jag var ledsen. Jag kommer bara inte klara det. Han lovade mig att vi alltid skulle vara tillsammans, Innan han for igår kväll sa han att han älskade mig och att jag aldrig skulle bli som honom, Jag skrattde och gav honom en puss på kinden, Sen åkte han, Kl 3 på natten ringde dom från sjukhuset och sa att han låg i koma.

blaskigtkaffe
0

#41. Du är stark, du klarar av det här, även om det är svårt och tungt.  Gå till dina föräldrar, du borde inte vara ensam nu!

<3

Romana_12
0

Nej stackarn ;(

Skulle också blivit ledsen om min bror dog :(.

1239324789573489574 kramar till dej <33.

Mojwf
0

Min mamma är på sjukhuset än. Min pappa bara tiger, Och jag vill inte leva mer, Jag är inte stark, Jag är en svag jävla idiot!

Jag sitter i hans rum nu, Har hans varma kudde i min famn och tittar på ett kort på honom, Ett ljus lyser framför mig och det lukar fortfarande Sebastian där. 

Snart försviner jag för evigt, Jag vill bara vara med min bror, Jag begär inte mer, Jag vill Tack er kära KIF:are för en underbar tid med erat stöd och hjälp, Jag kan inte göra så mkt mer än att hoppas er ett bra liv <3

[Patriicia]
0

Nej , Snälla , Ta och Prata med nån. Du är STARK < 333 , jag vet att du kan klara det här , Du måste inte Dö För att visa Hur mycket din bror betyder för dej. Du vet ju innerst inne att det räcker att du lever vidare och minns honom , och kan Tänka på allt Gott Ni varit med om. Du kan , Och SKA fortsätta Leva , Det vet jag , Så SNÄLLA för alla dina Vänner , din Släkt och Familj , Prata med Nån och var Stark. < 333333 Tuuusen kramar än en gång till dej

Mojwf
0

Mamma kom nyss hem, Hon bara grinade och sa till mig att gå ut från hans rum, Jag vägrar att lämna detta rum, Mamma är ledsen och arg. Hon ligger i sin säng och gråter, Mpappa ligger berevid henne,

Jag saknar min Sebastian så mkt, <3 Jag längtar så efter att få se honom igen, Få känna hans lukt,

Sebastian, Vi ses snart <3 Jag lovar, Minns du när vi var små, Vi lovade att aldrig lämna varandra, Och nu har du lämnar mig ? Och jag håller mitt ord, Jag kmr snart, Vänta bara. Finns himelen eller är det Nangijala ?

annaforsgren
0

#46 tänk efter:) Jag lovar att du kommer att bli en framgångsrik tjej! Och du kommer alltid ha honom i dina tankar, tänk vad glad han skulle vara om du fortsatte med ditt liv:) Han skulle inte vilja se dig dö..

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Tina-A
0

Tänk på alla runt omkring dig! Hjälp varandra genom denna kris istället för att lämna resten av din familj bakom. Ta hand om varandra och stötta varandra. Sebastian vet att ni älskar honom och han skulle inte vilja att du också lämnade. Se hur ledsen dina föräldrar är, hur tror du dom skulle må om du lämnade också? Han kommer alltid leva inom dig och inom resten av din familj och de andra som också älskade honom.

Du kan klara det här, med stöd från familj och vänner. Gå och prata med en kurator eller ring till BRIS och prata. Ingen vill att du ska göra något dumt och du kan få stöd och råd och värme och gemenskap även från medlemmarna här inne.

Du är aldrig ensam! Tänk på vad Sebastian skulle velat.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[Patriicia]
0

#47 Bra sagt :)

Mojwf
0

Han behöver inte se, Han får blunda om han vill. Jag lovade honom att alltid följa honom, Och han lovade juh mig att aldrig lämna mig här, Och nu gjorde han de ändå ?  men jag lovade honom, Och han sa till mig att inte bli som han, Och då ska jag inte de, Han svek mig och lämnade mig, Men jag ska inte bli som honom, Så jag ska inte svika honom, Jag kmr snart till honom,

Jag har ändå inget att lämna längre.. Mina föräldrar är bara sur på mig och arg. Min Sebastian var mitt ända.

Mojwf
0

Sebastian ville att jag skulle få det bra, Och då ska jag ha det bra. Och jag kan bara ha det bra med Honom. Så då kmr jag till honom.

blaskigtkaffe
0

Det är inte dig dom är sur på, dom är arga på sig själva som inte hindrade honom från att åka igår.

Han ville inte att du ska bli som honom - lev då ditt liv. Jag är 100% säker på att det är det han vill. Och du är ingen svag idiot, du är jättestark, tro på dig själv <3.

Gå in till dina föräldrar, ni behöver varandra just nu, även om det är svårt för dig att se det.

blaskigtkaffe
0

Som andra har sagt så är han alltid med dig, du är aldrig ensam. Snälla du, gör ingenting dumt!

Mojwf
0

Jag och min bror stod varandra mkt nära varandra, Vi pratade om ALLT med varandra, En kväll sov jag på madrassen inne hos honom, Så sa han helt plötslig

-Jag har gjort Paulina på smällen,

Jag blev lite paff, men han visse att jag aldrig skulle säga till någon annan, Han litade på mig till 230% och jag på honom, Han sa oxå att om inte jag vore hans syster så skulle han gifta sig med mig, Och göra så att jag fick det bra och aldrig skulle få ha det jobbit elr svårt.

[Patriicia]
0

Men tänk om varje gång som nån dog skulle nån ta livet av sej och när den dog skulle nån annan ta livet av sej. Då skulle det inte finnas några människor kvar på jorden. Var stark och ta Stöd av din familj och dina vänner.Jag kan förstå hur det känns men det kommer att gå över. Tro mej. Jag känner dej inte , men jag vet att du säkert är en Jätte bra Människa , och jag vet att du verkligen skulle bli saknad om du tog livet av dej ..

Mojwf
0

Av vem skulle jag bli saknad ? Mina föräldrar ? Min vänner ? så.. Dom klarar sig, Dom har ju varandra ? Mina föräldrar har varandra och mina vänner har varandra, Men vem har jag ? För ca någon timme sedan hade mina föräldrar varandra mina vänner varandra och jag & min bror varandra. Men vad händer nu då ? Jag känner ingen lust att leva, Vad ska jag leva för ? Jag har ingen mening längre, Och om jag fortsätter detta som nu kallas "liv" Så kmr jag göra allt för att bli PRECIS som min bror, För han var värkligen min förre bild, Och det kmr han värkligen alltid vara.

blaskigtkaffe
0

#56 Ge inte upp! Gå och prata med någon stabil vuxen, jag lovar att allt ordnar sig <3

Mojwf
0

Jag hoppas värkligen att ni talar sanning, Om att allt kmr att ordna sig, Eftersom att ni värkar villa att jag fortsätter mitt liv så skall jag testa.. Jag ska värkligen försöka, Men jag vet inte om jag orkar..

Tina-A
0

Vi står såklart bakom dig :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Devin
0

Jag vet inte vad jag har att säga till dig, jag har aldrig mist ett syskon. Men jag står också väldigt nära min bror och kan tänka mig hur hemsk du har det. Tänk efter, skulle verkligen han vilja att du tog ditt liv? Om det hade varit anorlunda att du dött skulle du då vilja att han tog sitt? Jag vill att du ska kämpa vidare och jag tror din bror också skulle vilja det. Även fast jag inte känner dig så vet jag att du klarar det här…

blaskigtkaffe
0

Du kan alltid vända dig hit om du behöver stöd :)

Mojwf
0

Tack så mkt <3 Det är värkligen ni som fått mej att ändra mig <3

Hanna-
0

#58: Du orkar, kom igen tjejen! :)

Hatasallad
0

Ville bara skriva några saker här…

Jag beklagar sorgen, det är synd att en sån ung kille gick bort.

Sen tror jag inte det behövs 20-30 inlägg om att hon inte ska begå självmord eller att hon ska tala med en vuxen. Det är ju Mojwfs sätt att hantera sin sorg.

Mojwf, jag tror också att dina föräldrar är arga på sig själva att de inte hindrade din bror från att sticka ut. Och de är inte arga på dig.

En del hanterar sin sorg genom att bli arga och du hanterar den med sorg. Alla har olika sätt att hantera sin sorg.

Jag tycker du ska ta god tid på dig att säga farväl och sörja så länge du vill. För ingen kan hindra dig från att sörja honom.

Minns alla bra och trevliga stunder du hade med honom. Titta gärna på bilder och sitt i hans rum, och minns hur det var när han levde med dig.

Och ja, man kan fortsätta med livet, fast man har mist en familjemedlem. När man känner att man har sörjt färdigt kan man gå vidare, kan man inte gå vidare så hamnar man i en ond cirkel. Jag tror att din bror hade velat att du fortsatte med ditt liv, fast han inte finns hos dig längre.

Ta ledigt ifrån skolan, gör såna saker du gillar. Kanske åka iväg ett tag eller göra nåt som du och han gillade att göra tillsammans.

Kom ihåg, ta god tid på dig nu när du sörjer, för ingen kan säga hur mycket man får sörja.

Ta hand om dig och hoppas att du kan gå vidare med ditt liv!

Mojwf
0

#64 Jag tkr att det är skönt att ha många på min sida, Hade bara en sakt att jag inte skulle gjort det, Hade jag nog gjort det. Tack <3 Jag har bara så jävla svårt att fatta hur jag ska göra, Han har alltid hjälpt mig isånna här Situationer, Men vad gör jag nu då ?

Hatasallad
0

#65 Tycker du ska det lugnt i några veckor. Du kan ju skriva dikter eller brev till honom, om du mår bättre av att skriva. Eller måla, en del personer gör så när de är ledsna. Gör något som du gillar.

Mojwf
0

Jag gillar att skriva, Men mest på datorn,Och så att folk kan läsa och kometera, Säg gärna till om någon vill skriva PM till mig och jag får skriva av mig, Fast det kmr mest bli som ett brev till honom, Men det skulle lätta..

Hatasallad
0

#67 Då kan jag tipsa dig om http://skrivlust.ifokus.se/ där kan du skriva av dig :)

Mojwf
0

Tack <3

emmsaaan
0

Bra att du försöker :) Du kan alltid prata med mig om det är något. Om vad som helst verkligen. Stöttar dig till tusen om det behövs!

Mojwf
0

#70 Tack <3

MysanMinGodis
0

Jag fattar inte riktigt, kommer din bror att dö?

Hatasallad
0

#72 Hrm, hennes bror är död…

Zvintos
0

Finner inga ord som kan beskriva hur ledsen jag är för din skull.
Men säger som annaforsgren - ge inte upp! Det är inte vad din bror velat att du skulle göra! Var stark för hans skull.

Mojwf
0

Tack till tusen<3 

[Patriicia]
0

Du kan också Vända dig till mej om du Behöver Stöd , jag finns alltid här :)

[Patriicia]
0

<3

Mojwf
0

Det är orättvist att vissa ska måsta dö så unga..

Mysofi
0

Min värsta mardröm har hänt dig. Jag har en bror som jag älskar över allt annat, och bara tanken på att han skulle dö får mig att börja gråta… Tycker så synd om dig! Jag vet att du är stark, du kan klara det! Ge inte upp… Din bror blir nog väldigt stolt om du klarar det här, och det kommer du att göra, eller hur? Jag tror på dig! Det är bara att skicka PM om du vill skriva av dig! Kram <3

ninis74
0

Kramar om dig HÅÅÅRT!

“Turn your wounds into wisdom.”
— Oprah Winfrey

Instagram:
https://instagram.com/ninis74

Youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCUBESsjTpsmjV6mtiOckSIg

Mojwf
0

Jag vet inte hur långt jag klara detta. Men jag måste få förklara för hans ofödabarn om honom. För det är bara jag som vet vilken underbar människa han var.

blaskigtkaffe
0

#81 Bra! Se det som ett mål, då har du någonting att leva för och "se fram emot" .. du klarar det här <3

psyko
0

Stackars dig och din familj! Man blir alldeles tårögd när man läser om detta. Tänker på er.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.