Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 355 ggr
Jennie104
0

Usch!

Hejsan

Jag var hos min kompis kusin förut och hon har två kaniner, En dvärgvädur som heter Gurkan och en blandis som heter Våfflan iafall så  hade Gurkan en jätte stor bajsklump i pälsen bak vid rumpan.
Såklart så sa jag till min kompis kusin men hon sa att de skulle klippa bort den, för det hade hennes mamma sagt för ett tag sen men hon kunde inte klippa direkt eftersom hon tydligen inte hade någon sax. Så jag föreslog att bada Gurkan men det strunta hon i! Vad ska jag säga till henne?! Juste ja att Gurkan bor i en litet rum som liksom är ute aja där iafall så har dom en toalett FULL med Bajs! Jag sa att jag tyckte de skulle tömma den men då sa hon att det var hennes förra kanins. Då Frågade jag var Gurkan gick på toaletten då sa hon att Gurkan gick på toaletten på golvet och i den toan!

Vad ska jag göra?

Romana_12
0

Säg åt henne på skarpen, det är inte så skönt för kaninen att gå med bajs i rumpan:

Hur skulle det kännas att hon hade de?

Jennie104
0

1# Jag sa till henne att det är obehagligt för kaninen!

Romana_12
0

#2  - Men prata på allvar med henne.
Hur länge har hon haft kanin?

Jennie104
0

3# Hela sitt liv tror jag Hon har haft flera olika

Romana_12
0

#4 - Okeej, då borde hon ju veta om sånt…
Men säg verkligen till henne!

Jennie104
0

Jag har försökt men hon struntar i det ;/

[chriistina]
0

Kan du inte prata med hennes mamma?

Jennie104
0

Jag kan tyvärr inte prata med hennes mamma eftersom jag inte ens vet vem det är :o

Första gången jag träffar henne och jag är för blyg ;(

[chriistina]
0

men vet du adressen?
Då kan du skriva ett brev anonymt. Skriv både brevet på datan och en lapp att sätta på kuväret med adress så kan de inte känna igen din stil.

denisesalomonsson
0

#9 jennies kompis förstår nog att det är hon om hon skriver ett brev och nyss sagt till henne xP

Devin
0

Skit i om hon tycker du är jobbig, hon behandlar ju kaninen illa! Säg åt henne på skarpen berätta att kaniner är levande varelser som behöver omsorg. Och vem vet hon kanske till och med tycker du är modig som vågar säga till… :)

[chriistina]
0

#10 Jo det är klart >.< Tänkte inte så långt X|

Men vet man om att en kanin far illa eller har oacceptabel miljö att leva i så får man ta tag i sin rädla och säga till på skarpen, sen hur man gör det kan ju själv välja.
Jag är själv extremt blyg av mig, men man får helt enkelt ta tag i sin rädsla eller be ngn mer "modig" om hjälp.