Vatten i pelletsen?
Om man har en kanin som dricker dåligt men är väldigt matglad, kan man då blanda i lite vatten i pelletsen? Eller tar det bort några vitaminer eller annat som behövs?
Då menar jag inte dränka pelletsen med vatten.. lite grann bara..
Jag blötla pellets förut när Sky var sjuk och inte drack.

du kanske kan ge lite gurka?:)
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
#2 om de inte tycker om det då x)
Ingen av mina kaniner dricker dåligt nu, men i somras drack Channie lite dåligt. Kom att tänke på det nu, så det är därför jag undrar..

#3 då kan du nog testa en annan sorts grönsak, eller ta en spruta och tvinga kaninen att dricka ifall det är livsnödvändigt
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
#4 så lite drack hon nog inte.. men aa.. tack för tipset iaf.
men jag undrar fortfarande om man kan blanda i vatten i pelletsen.. :P
#5: Du kan ju testa att ge henne/de lite vattenmelon i sommar. =)
Det brukar mina få smaska lite på.
Eller så brukar jag skära lite frukter (päron, äpple och melon), lägga de i en liten bytta full med vatten och frysa in det.
Sen har de en stor isbit med massa godsaker att försöka få ut.
Jättebra aktivering och så får de i sig lite gott+vätska (is). ^^
#6 smart, kan testa det då :)
#6 Har för mig att jag läst någon stans att kaniner inte ska äta frysta saker, utan att de blir dåliga i magen då..
#8 hmm.. det är ju inte bra..
någon som vet om det stämmer..?
Angående att blötlägga pellets tror jag att det ska gå bra (har gjort det med katten men bra resultat). Men det får inte vara för mycket vatten och ta bara lite pellets åt gången och låt det inte stå framme länge utan släng det efter en stund när kaninen har tappat intresse för det. Annars blir pelletsen dålig och kaninen kan bli allvarligt sjuk.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
#10 ok, tack för ett svar. Då får jag hålla koll och om hon inte äter upp det tar jag undan det.. ^^