AKUT-HJÄLP!
imorse när min syster skulle gå ut till sin kanin så såg det utsom att ögat var borta. Mamma tvättade bort varet och slämmet runt ögat och ett litet BLODIGT öga kom fram. Vi vet inte vad som har hänt. Mamma ringde genast vet och dom sa att vi skulle komma in med honom och att det skulle kost 1000 KRONOR, BARA för att kolla "läget" Utan operation eller medicin bara kolla vad som är fel. en enkel undersökning kostar 1000 kronor BARA för att det äär söndag! Mamma frågade om vi kubde avvakta tills imon och dom sa att det vah okej om sprättis "kaninen" inte hade ont. och han verkar inte ha ont. Men han får inte upp ögat själv och när vi tvättar det och det öppnar sej är det blodfyllt! Vad ska jag göra!? Syrrans är ihjälskrämd nu, hon är ju ledsen. Han verkar inte ha några alls problem, jag har städat buren och bytat vattnet så nu liggar han ner och vilar. äter och dricker som han ska. Pigg är han också men han ser verligen INTE bra ut i ögat! Vad kan ha hänt med han? Hjälp!!!

PUTT
förmodligen fått ett vasst föremål i ögat så ögat spruckit eller så.

#2 vad ska man göra då? :'(
#3 Vet inte om det är så mycket du kan göra förutom att plocka bort eventuella vassa föremål ur buren, håll honom under uppsikt och håll koll på ögat och håll det rent så han inte får bakterier i det.
ja tycker att ni ska åka med honom idag! tänk själv hur de skulle känas att ha ett öga som var skadat på de sättet!

#2 är det allvarligt. Snälla kan onte någon hjälpa henne. Hälsa och pussa och kramma kaninen från mig…ärligt tror jag han blir bra igen! Ingen fara tror jag! lycka till…..puss puss

Moonstrike tror jag linnea hter här såg det i någon tråd hå¨ller tassar och tummar här hemma lycka till

Det är svindyrt med jouravgift (jag fick själv betala det igår eftersom jag kom efter kl 17 i fredags med Cossen) men det kan vara värt det. Annars kan ni inte göra så mycket idag, det som #4 säger, och åka till vet imorgon istället. Men som sagt ni får prata med eran mamma eftersom det är hon som måste betala, det är cr 700 kr billigare imorgon. Hoppas att han blir bra! Lycka till.
**Lycka till!
**