Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1892 ggr
Issis
0

Söta gerbiler tillsalu - OBS ingen ormmat!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu var det dags

att sälja mina två söta han-gerbiler Kokos och Zorro. De köptes år 2006 i en djuraffär då de var några veckor gamla, och nu säljs de pga. tidsbrist, för att jag behöver mer tid med mina kaniner, skolan och kompisar. Jag känner mig jätte elak, men jag vill ju att de ska få kunna njuta mer av livet någon annanstans än hos mig, för jag gör ju inget med dem, förutom att städa buren och att ge dem mat och saker att gnaga på. Min syster hjälper också till mycket med dem, hon gör nästan mer än mig, men det är ju inte så kul för henne att ta hela ansvaret för dem.

Kokos: Kokos är grå, och som en "pappa" för Zorro. Kokos bit aldrig, men han älskar att gnaga på saker.

Zorro: Är vit med lite grått i pälsen, och är en liten "son" till Kokos. Han bits nästan aldrig, men gerbiler brukar ändå inte vara djur som bits så mycket. Zorro är ett matvrak och älskar att gnaga på saker.

2 gerbiler som i höst blir 2 år gamla + bur & tillbehör kostar 100:-

De säljs ej som orm mat.

Hämtas i Höllviken.

Vid intresse PM:a mig eller mejla Jennii.n@live.se

Ovan på bilden är Zorro och på bilden nedan är Kokos.

Issis
0

Buren

Issis
0

Buren igen ^^

Hoppsan, lite sne vattenflaska :P

L8sson
0

lite OT men vilken liten bur =/

Taci
0

Måste bara vara gnällig o påpeka att gerbiler vill ha ett tjooooockt lager bottenmaterial, så de kan gräva gångar o tunnlar. Glöm inte OT i rubriken heller!

Lycka till med letandet efter ny ägare!

Issis
0

#3 Nej, det är en tillräckligt stor bur för sånna små djur som oftast ligger och sover :P Tro mig, jag talar sanning.

Taci
0

#5, oftast ligger o sover!? De är ju nattaktiva, far som tokar hela nätterna. Jag har träffat runt 25-30 gerbiler, o de har alla varit så iaf.

L8sson
0

#5 jo men nu e de så att jag har gerbiler också och dom ligger inte och sover så mkt ^^ dom vill gräva och gnaga och bygga gångar och bon i spånet!

Issis
0

#4 HAHA :P Jo, men det är såhär:

När vi städar buren lägger vi in lite spån och gnagsaker till gerbilerna. Varje dag får de nya saker att gnaga på, och det försvinner ju inte ifrån buren, så efter två dagar har de ca 3-5 cm tjockt lager att gräva i.

L8sson
0

så här ser de ut hos mina gerbiler.. gå in på gerbil.ifokus och sätt ut en annons där (eller du kanske har gjort de?)

MarHai
0

Vad säger du?? Mina två gerbiler har ett terrarium på 115x50x50 cm! Jag vill ha det större ändå!
Gerbiler är mycket aktiva djur! De behöver stor yta!

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Tindra1
0

Dem ska väl har typ en sån här bur..

L8sson
0

#8 jo du har de som du vill men ville bar aberätta hur dom här djuren igentligen ska  ha de

Issis
0

#7 Men hur vill du se hur stor buren är och hur måtten är på foton? Och vem säger att mina gerbiler är precis likadana som dina? Jag vet hur man har hand om gerbiler och mina gerbiler mår bra som de lever nu. Så kan du sluta och försöka säga till mig att jag inte vet hur man tar hand om gerbiler?

L8sson
0

#11 kan kan men inte bra dom ska ha akvarium eller duna bur .. då trivs dom för domm vill gräva =) och göra gångar

Issis
0

VARFÖR är alla så mycket emot mig? Jag blir bara så less på er som försöker säga till mig att jag typ misssköter mina djur och att jag inte vet hur gerbiler ska ha det! Jag sköter mina gerbiler som jag vill och kul för er andra som sköter era gerbiler annorlunda!

MarHai
0

Här är min bur.

Obs, buren är inte inredd på bilden.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

L8sson
0

#13 jo men jag har 1 bur som är större en din din är snäppet mindre, och ha två hanar som är större än honor borde få ha de större att få aktivera sej på (alltså behöver större yta)

Jag ser inte ifall dom mår bar eller dåligt, men gerbiler mår inte bra av att få bo så litet

L8sson
0

jag säge rinte att du missköter dina djur.. jag säge rbara att gerbilerna har förliten bur..

Issis
0

Nu ska jag gå och ta måtten på buren.

L8sson
0

#19 gör de

Issis
0

# 18 och 19  Hur vet du att mina gerbiler inte mår bra av att bo lite mindre än dina? Men aja du får tro hur bäst du vill om du inte vill ha gerbilerna så behöver du inte sitta här och ge onödiga kommentarer till mig :@

WingsofDestiny
0

vad är måtten på buren? kan du mäta den?

Enligt lag måste en gerbil ha en bur som är 18 dm2 dvs 30 x 60 cm.

L8sson
0

#21 jag säger bara att de e lag på vilka mått man får ha .. vill hjälpa dej att få de så bra som mäjligt för din killar

Issis
0

Långsidorna är 52 cm långa och kortsidorna 35.

Grunden på varför jag inte köpte en större bur: Där jag var fanns det ingen större bur till smågnagare.

Mina gebiler far inte runt som nyllen, nej, de intresserar sig mest för att gnaga på saker och att ta hand om varandra.

Issis
0

Juste, glömde säga att jag och syrran i somras byggde en sorts "hage" för gerbilerna att ha innomhus, som de ibland får springa i, och den är stor ^^

WingsofDestiny
0

#24 Då är din bur laglig enligt jordbruksverket däremot vet jag inte om höjden på den är laglig.

Taci
0
Issis
0

Men nu vill jag inte starta en diskussion, jag vill ha svar av dem som vill köpa gerbilerna, och de som köper dem kommer säkerligen köpa en större bur.

Issis
0

#26 jag går och mäter höjden ^^

Taci
0

Oops, vart nåt knas med mitt inlägg :S

Du kan ju iaf uppmana i annonserna du lägger ut att de nya ägarna bör skaffa en ny bur.

L8sson
0

#24 okey dom kanske inte far runt så mkt för dom inte har den platsen.. men nu vet du vilka mått man får ha och jag säger lycka till att hitta ny ägare =) hoppas du hittar en familj till dom

Issis
0

Höjden: 27,5 cm

WingsofDestiny
0

#11 nej gerbiler ska inte ha en sån där bur. Gerbiler klättrar inte, det där är en råttbur.

#32 hoppas dem finner ett hem snart.
Lycka till.

Issis
0

putt

Clariiz
0

Lycka till med att leta efter ett hem! =) (inte läst tidigare inlägg då jag inte hinner)

Kan bara påpeka att gerbiler lever undermarken och vill ha möjlighet att gräva gångar under marken. Sen tycker jag buren såg liten ut.
Mina gerbbiler bodde så här. (nur är de dock döda) :(

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Taci
0

Btw.. är det inte OT-stopp ?!

Feliciaa
0

#36 Man får putta upp gamla OT trådar (:

edit: trodde du skrev i en annan tråd, fel >.<

Taci
0

#37, jo jo, men den här tråden är inte gammal.

Issis
0

Ni alla har rätt med att buren ser liten ut på bilden, men i verkligheten ser den större ut.

Issis
0

Ingen…?

Putt

annaforsgren
0

#40 testa att annonsera på www.zoonen.com också:) lycka till!

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

PaaatyPalm
0

dur stor är buren ? , bara nyfikenhet ? bred, höjd, djup mm

+ Färgen på Gerbilerna är Geay Agoutii ( stavningen är kanske inte rätt xD ) Det ser iallafall ut som sådanna.

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Issis
0

#42 Det står någonstans mitt i kladdet här, du får leta lite i texten! ;)

emmsaaan
0

# 42 Grey Augoti.

Issis
0

putt

Oriel
0

Min systers 3 gerbiler bor i en ca 50 cm hög bur och sågspånet flyger lite över allt..

-' Rebecca Johansson

Taci
0

Alltså jag förstår inte .. är det inte OT-stopp på söndagar?

teddykaniner
0

#47;Ja det är OT.-stopp

Med vänlig hälsning,
Jenny

Taci
0

#48, inte här iaf! ^^ Haha .. :P Min tråd jag gjorde igår låstes fort som blixten.

livia11
0

Buren på bilden e precis som den vi har hemma hos oss fast vi har inte gerbiler i våran utan en liten liten dvärghamster

Issis
0

#47 Jag har inte lagt in tråden i katerogin "övrigt" så jag antar att det då inte räknas som OT.

Taci
0

#51, det spelar ingen roll, det handlar inte om kaniner, alltså är det OT.

Issis
0

#52 Ok :P Tur för mig iaf :)

Hanna-
0

Ska ingen låsa tråden?

Lycka till med dem iaf!

Romana_12
0

Åhh, jag vill ha dom.
Jag får väl fråga min pappa :)
Om dom inte redan är ''tingade'' ?

Jag skulle isåfall köpa ett terrarium :).

Brukar dom bitas ?
Är dom hand tama?

L8sson
0

gå in på gerbil.ifokus och sätt en annons där =) de kanske e fler intresserade där en på en kanin sida ;)

Issis
0

#55  Du får gärna ta dem, för jag tror verkligen att de skulle få det bra hos dig :D Nej, de brukar inte bitas. Om de sover och om man skulle råka sätta något finger i deras hus så kan de tro att det är mat och råka nafsa lite, men det gör inte ont och det har aldrig gjort ont heller ^^

Om man är van vid dem och de är vana vid en så är de rätt så nyfikna och tyker om att komma upp, men ibland är de retfulla och springer iväg, så man måste vara snabb med att ta upp dem, men väl uppe i handen är de hur mysiga som helst :)

Issis
0

#55 Glöm inte att de ska hämtas nere i Höllviken, som ligger längst ner i Sverige typ xP

Romana_12
0

Jag måste bara prata med mina föräldrar.

Jag hör av mig via pm när jag frågat dom.

Issis
0

#59 Okej :) Jag hoppas verkligen att du får ta dem! Lycka till :)

KvirrZ
0

Jo visst är det OT-stopp.

Därför låser jag denna tråd.

- Mvh Emma

Inlägget är låst för nya kommentarer