Inte mogen för kanin!
Hej!
Jag behöver lite hjälp!
Min pappas tjejs barn ska skaffa kanin. Det är en 8 årig kille och en 13 tjej. Jag vet med nästan 100% sannorlikhet att de kommer trötta på kaninen efter ett tag.. Jag har redan försökt prata lite med tjejen för att försöka få henne att förstå att det faktigst inte bara är roligt och lätt att ha en kanin.
Hon är ju så lycklig att hon inte fattar riktigt vad jag säger och vill inte lyssna heller.
Jag vet inte riktigt hur jag ska argumentera mig längre för att få henne att förstå, de inser nog inte att man faktigst måste gå ut när det är snöstorm för att ge kaninen mat, byta på buren och åka till veterinärn med kaninen..
De har velat länge ha djur de kan kela med och ha, men vad jag har förstått vet de nog inte så mycket om (t.ex) kaniner. Jag är lite rädd för deras skull att de kommer välja "fel" kanin när de letar.
Tack på förhand! / Erica
Jag tycker att det är din pappas tjej du ska snacka med istället, då det är hon som har det yttersta ansvaret att se till att kaninen får det bra.
#1 Håller med ;)
- Mvh Emma
#1&2 - Jo visst, men hon verkar tycka att det är helt okej.
/Erica
jag tycker då inte att 8 åringen ska ha iallafall. tjejens ålder tycker inte jag det är fel på men henne känner jag ju inte. :P vet dock inte hur du ska göra om inte ens pappan lyssnar.
Kan du ge dem rådet att köpa från en uppfödare kanske? Då får dem ju ev. med köpeavtal och man brukar ta det seriösare när man köper en kanin med stamtavla för 400 kr än när man köper en kanin utan stamtavla för hundralappen.
Lycka till ! (:
De köpte iallafall en kanin, som nu är döv, och väldigt skygg. Vilket har lett till att de har tröttnat lite eftersom att de inte tycker att det är roligt med en kanin som inte vill kela utan bara springer iväg när de kommer.
Men han har iallfall gjort framsteg, när jag var där i julas så gick han under buren och vägrade komma fram. När jag var där för några veckor sen är han framme och nosar på en, men man får inte klappa på honom då springer han iväg. Min pappa lyckades också få upp honom i knät och få honom att lungna ner sig och lät honom klappas på.
Mvh Erica
#6 Ja du. Välja fel kanin till barn är lätt hänt. et finns ju kaniner som är sprattliga och kan rivasmed sina vassa klor, finns en del kaniner som är skygga och en del som inte alls vill bli vidrörda.
#6 Ajdå :S