Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 572 ggr
quasimodo
0

Cossen är dålig, igen!

Har lite panikångest här… Min älskade kanin har fått ett anfall av trumsjuka, igen. Sitter och väntar på att veterinären ska ringa upp och Cossen verkar vilja vara ifred… Förstår inte hur det kan bli så här, har ansträngt mig till max med att ge honom det bästa fodret och höet till en kanin. Är just nu livrädd för att vet ska säga att de inte kan behandla honom mera. Att han har fel på tarmarna som de har misstänkt…

Pinacoladas
0

nej va trist! Hoppas att allt ordnar sig så bra som möjligt!
1000000 tröstkramar, och krama din lille kanin också!

WingsofDestiny
0

Hoppas allt löser sig.
Kan dem inte operera honom då?

Jag vet att på kor kan veterinären sätta in ett rör för att avleda gasen. Dem kanske kan det på kanin också.

Issis
0

Nej vad hemskt! Jag, Sissi och Starlight håller tummarna och tassar för att det ska bli bra!!Gråter

Jojsan
0

usch, vad tråkigt. :( Är det inte han som har haft det typ 2 gånger förut?

emmsaaan
0

Nej, stackars honom, stackars dig. Vi håller alla tummar & tassar här hemma för din lilla pojke.

quasimodo
0

Tack allihopa! Det värmer!

#4 Jo, han har haft det 2 ggr förut :(

Har precis kommit hem från vet nu och han har något slags fel på tarmarna… Men de vet inte om det kan gå att göra något åt så jag lever på hoppet. Eftersom jag kom in så snabbt så hade det inte blivit så allvarligt ännu och han var relativt "pigg" (läs arg) så vet tyckte att det kändes dumt att behöva ta bort honom. Så han fick en chans till :)

Nu ligger han inlagd på djursjukhuset för behandlig så det är bara att hoppas. Jag är rätt säker på att han blir bra (får besked imorgon) men risken finns att han får tillbaka det.

Jojsan
0

Håller tummar och tassar på att han kommer bli bra igen!

Elino
0

hoppas att gud ger honom en chans. håller tummarna och tassarna här hemma. tror och hoppa satt han blir bra igen. 10000000000000000000000000000000 tröst kramar hälsa och krama och pussa på honom från mig!

Elino
0

Oskyldig

mattis96
0

hoppas allt årdnar sig<33

SallyB
0

Håller alla tummar och tår!

quasimodo
0

Tack, vad snälla alla är. Sitter och väntar på telefontiden så jag kan ringa och höra hur det är med honom och förhoppningsvis hämta hem han. Hoppas att han inte har ont i magen längre!

Emma_B
0

Jag håller tummarna, hoppas att allt blir bra och att han aldrig ska behöva åka dit igen bara för att han är sjuk :):(

quasimodo
0

Nu har Quasimodo fått komma hem :) Han ska som tidigare gånger när han har haft trumsjuka behandlas hemma i 10 dagar. Inge mat förutom hö och critical care i 3 veckor. Troligtvis har han problem med bakteriefloran i tarmana som är orsaken till de upprepade anfallen, detta ska vi försöka behandla. Så nu är jag jätteglad och hoppfull igen!

LJfoto
0

#14 åh vad bra :)

Jojsan
0

#14 skönt!

HoppeTeqla
0

å va skönt :)

får du i honom critical care ? fick det till Teqla i höstas när det blev stopp i magen på henne (stackarn va ont hon hade, det var en sömnlös natt för mig innan vi åkte akut in till vet på måndag morgon…). hon spottada bara ut alltihop men som tur var åt hon hö så magen kom igång till slut i allafall.

Lycka till med behandlingen !

SallyB
0

Hoppas allt går bra nu då!

Romana_12
0

Vad bra att det gick bra !:D

quasimodo
0

Nu är det värsta över, Cossen är pigg och glad (förutom vid medicindax). Han återhämtar sig förvånansvärt fort. Är en liten tuffing! :)

#17 Cossen äter Critical Care direkt ur matskålen. Han har lärt sig att tycka om det! Han slukar det, sedan slickar han skålen! Ibland är det bra att ha ett matvrak :). Men å andra sidan har han ätit det rätt mycke sista månaderna…