Varför :(
Jag blir värkligen besviken på min föräldrar, Mamma sa att hon skulle prata med pappa för ca 1-2 veckor sedan om kaninen. Tror ni hon gjort det, nää, allafall så blev jag lite små sur på henne och då sa hon, -Tror du, att du ska få en kanin överhuvad taget ? Snälla lilla du.. Tänk på din pappa. Blev så förbanad och skrek åt henne att bara för att han var allergisk så ska det hindra mig från att få leva mitt liv ! Uwa säger jag bara för sånna föräldrar… ! Ska bo hos min mormor & morfar hela veckan ut nu. Så jag får allafall hålla på med Katterna där. Men jag vill ju så gärna ha en kanin.
Kan bara inte fatta hur en förälder kan svika & ljuga !?
Hur bor ni? Kan ni inte ha kaninen ute? Då skulle inte din pappa påverkas av dem. Är han säker på att han är allergisk mot kaniner? Min systers son är allergisk mot hund och katt(tror jag) men inte kaniner. Så han har en egen kanin:)

Ungefär samma problem har jag haft.
#1 Ja han/jag är säker på det :/ Innan dom bestämde sig för ett skarpt nej så testade jag att ta hem en kanin från stallet. Han klarade inte av den inomHus. Vi bor i "hus" Har stor tomt men han skit i dej ! Han vill inte ha kaninbur på gården !!!
Fatta vilken oretvis människa! (orkar inte kalla honom "pappa" längre)
#1 Vad gjorde du då ? :O
Jag själv är kanin allergiker och astmatiker men jag borstar min kanin och håller oerhört rent i buren och då påverkas inte jag. Jag har ju också katter och min kille borstar även dem och huset städas dagligen och då känner jag inte av dem. Men det kanske är olika från person till person.
Du kan ju prata med dom lugnt och sansat och säga att ni kanske kan ha den utomhus. Sen kan du lova att aldrig någonsin ta in den och lova att tvätta dig när du kommer in igen.
För att det måste funka måste du lova dina föräldrar att ha hela ansvaret för kaninen och att de inte måste hjälpa till alls. För uppenbarligen så klarar inte din pappa det och det är inte hans fel, faktiskt. Det är inte hans fel att ha inte tål kaniner och det är synd om både honom och dig. Men det viktigaste är väl att din pappa är frisk och mår bra? Jag tror säkert att han skulle vilja att du hade en kanin men om han inte klarar av det så gör han inte!
Tala ut med dom och berätta hur gärna du vill och säg att ni kan ha den ute.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#5 Nä, det är klart att det inte är hans fel. Men varför måste dom ljuga för mej :( Hade dom talat saning till mig från början hade jag aldrig blivit så besviken, Dom ljuger nästan jämt för mej. Hallå jag är ju 14 år :S T.ex mamma sa att jag SKULLE få en kanin till sommaren att ha utomhus, Men honljög senasre samma vecka sa hon att hon bara sa så för att jag inte skulle bli ledsen, Tror hon inte att jag blir mer ledsen när hon ljuger för mej :( Känns härligt att slippa dem denna vecka.
Men visa att du är mogen och klarar att ta hela ansvaret själv. Visa att du vet hur man tar hand om en kanin. Tex, kan du helt ut i tomma intet säga att "Visste ni att kaniner inte ska ha gnagarblandingar? De ska bara ha hö, vatten, pellets och grönsaker" Sen så kanske de bara säger "Jaha", men då låter du det vara. Så kan du fortsätta så, inte tjata om att få kanin, bara visa hur mycket du vet om dem. Sen tillslut kan du sätta dig med dem och ha en vuxen disskution om saken. Och då ska du vara redo med bra argument. Om dina föräldrar är svåra att prata med kan du skriva ett långt brev, vet några som gjort det här på KIF.

Min syster är allergisk. Jag tjatade i ungefär ett år innan jag fick Uzza & Skuttan (RIP). Sen när jag ville köpa en till kanin så skrev jag brev till dom & så.
Tycker att du ska skriva ett jättelångt brev & förklara hur du känner.
#7 Tack för tipset :)
Ska ta och skriva ett brev nu under Veckan

Jag har samma problem ''/ Jag måste ha min kanin hos min kompis för mina föräldrar vägrar att ha den hemma ( fast ingen är allergisk! :O ) å plus att min kompis går i 7.an så nÄr hon flyttar vad gör jag då? :O