OT - Bi/Homo
Åh, herregud vad jag är sur just nu >.<
Var med en kompis på stan idag, vi kollade i lite affärer osv osv. Killen i fråga är homosexuell btw. Efter en stund träffade vi en annan av mina kompisar. Hon hälsade lite snabbt och vi pratade ett tag. Sen frågade hon "Så, är ni två tillsammans?" Min kompis svarade: "Nej, jag är gay." Hon såg lite förvånad ut men nickade sedan och så pratade vi några minuter till innan vi sa hejdå. Inte mer med det alltså.
Men nu, på msn, hoppade hon på mig såfort jag loggade in och frågade "Hur fan jag kunde umgås med en bögjävel" Jag fattade inte alls vad hon menade till en början, och hon fortsatte bara berätta har ful han var osv. Sen la hon komentaren "Men alla emos är fan bögar, killarna ser ju fan ut som tjejer!"
Fyfan vad sur man blir! >.< Jag har inget imot homosexuella, jag tycker det är extremt töntigt med massa fördomar om dem, t.ex att killarna ska bete sig som tjejer. Känner flera killar som är bi/homosexuella och dem är precis som vilken kille som helst. Samma sak med tjejer, dem behöver inte alls bete sig som killar.
Och sen detta med att alternativa människor oftare är homosexuella än "vanliga" människor, tror jag inte stämmer. Därimot blir du säkert mer accepterad som alternativ och gay än som "fjortis" och gay. Och just nu verkar det vara en trend inom alternativa att vara bisexuella, så jag tror inte ens hälften är det på riktigt.
Men, till saken. Vad tycker du om bisexuella/ homosexuella? Är dem lika mycket värda eller äcklas du av dem?

Det är klart att de är lika mycket värda!
Jag har oerhört många vänner som är homosexuella, gothare som punkare och jag har absolut inget emot dem. Min bästa vän är en kille och han är homosexuell.
det handlar inte om kön när det gäller kärlek. Kärlek har inget kön. Och enligt alla, till och med bibeln, så är ALLA lika värda.

vet inte.. inte äcklas precis..

absolut inte tycker precis som du. man får vara som man vill. tycker du om den dära kompisen någe mycket nu. fy f*n vad rått och falskt att säga så. blir så argg på din kompis vilken dålig stil!
:@
Jag håller med, självklart är de precis lika mycket värda som en som inte är bi/homo.

tycker alltså som #0

#2: Precis! "Man blir kär i personen, inte i könet"
Själv skulle jag nog inte kunna tänka mig bli tillsammans med en tjej, jag blir helt enkelt inte kär i tjejer. Men jag blir inte heller "rädd" när jag har en tjejkompis som är lesbisk. Man har ju hört historier om hur folk av ens eget kön slutar umgås med en bara för att man är homosexuell
Alla är vi människor som är lika mycket värda, oavsett ens sexuella läggning.

#4: Exakt! Dock är vi inte alls kompisar längre, jag tål inte såna människor.
För övrigt så tog min andra kompis inte särskilt illa upp. Han är van och bryr sig inte så mycket om folks komentarer, för vi som är hans kompisar tycker ju om honom iaf. Han är otroligt stark som ändå går ut öppet med det, tycker jag.
Alltså.. hur mkt man "är värd" beror ju på en själv, på individen. Hur man är till sättet, liksom. Är man elak, negativ och otrevlig är det ju klart att folk kanske inte gillar en lika mkt som en trevlig, snäll & positiv person. Sexualitet har väl ingenting med saken att göra. :S
Sen är jag en sån som tkr att det är onödigt att kalla sig sj för något bara för att man är på ett visst sätt.. t.ex. "gothare" lr "emos". Jag är t.o.m emot att man kallar sig sj för vegetarian lr vegan.. för det liksom får en att verka speciell, fastän det bara är småsaker som skiljer ens livsstil från andras, t.ex. klädsel, mat, "stil". Men anyways, jag tkr att fördomar mot homo- och bisexuella är fel! Alla fördomar är iofs fel. Enligt mig.
Sorry att det blev så långt ^^
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Jag känner ingen som är bi/homosexuell, vad jag vet.. Trodde att dom först erkänner det när dom blivit äldre, men tydligen hade jag fel :P
Har inget problem med bi/homo. men det kanske skulle kännas lite "ovant" eller nåt om en kompis skulle va det^^ men skulle inte sluta gilla den för det :) Den är ju fortfarande samma person!

#10: Det är intressant med långa svar =)

Fy F*n vad dålig stil av din Kompis!
Bara för att man är Bi/homosexuell! Är man en ailen då eller? Nej man är en vanlig människa som bara gått och förälskat sig i det motsatta könet! Vad är det för skillnad över att vara Kille och Tjej och Kille och Kille? Spelar det någon som helst roll?!
Själv känner jag ingen Bi/homosexuell, Men jag hade väll inte brytt mig särskilt om min bror blev ihop med en kille än om han blev ihop med en tjej! Man måste inte vara elak för att man är homo/Biosexuell! Tyvärr är det stora orättvisor här, men om man är homo/biosexuell VISA det TALA om det SKÄMS inte! Tyvärr är det många bi/homosexuella som blir mobbade för att de ja gillar det motsatt könet! HELT FEL! Lägg ner sluta mobba alla är människor!
Min syster är bisexuell, men hon har haft mest killar. Vet bara om en tjej. Men jag ser inget fel i detta alls! Orkar inte skriva värsta inlägget, men säger kort och gott att jag är inte emot homosexualitet.
#13 "Nej man är en vanlig människa som bara gått och förälskat sig i det motsatta könet!" - lite fel där va?;)
---
Alla människor är lika mycket värda, vare sig de tycker om samma eller motsatta könet. Själv skulle jag tycka att det kanske var lite speciellt att ha en lesbisk kompis - tänk om hon kollar på mig och så? Men skulle min bästa vän bli lesbisk skulle jag absolut inte bryta kontakten med henne för det!
Dock reagerar man ju lite om två killar står och hånglar, men när man tänker efter är det ju inget fel!
Jag tror att din kompis beter sig så för att hon själv inte känner någon bi/homo (?). Hon förknippar det med äckligt och att det inte är rätt, bara för att hon själv inte är så.
Jag skulle också kunna tänka mig att de som är djupt troende tycker det är fel, då gud skapade människan för att det skulle vara man + kvinna, men vad vet jag, det är bara en teori^^
Har haft flera arbetskamrater och gamla kompisar som varit homosexuella. Själv kan jag nog erkänna att jag är (halvt) bi men har bara fallit för killar. Det har mest att göra med att jag inte hittat någon tjej som delar mina intressen osv och att jag är oerhört petig. Personen ska ju vara som mig men ändå inte
Är fullt nöjd med mitt nuvarande förhållande och har helt enkelt slutat tänka på saken eftersom det är min avsikt att hålla fast vid honom livet ut och lite till.
#0 Man kan fråga sig varför människor reagerar så som de gör om människors sexuella läggning. Det har nog mycket med att göra med att det kan vara nytt för dem och deras uppfostran, det skrämmer dem kanske till och med. Många tycker det är fel pga religion men i grund och botten är en persons religion en del av dennes uppfostran.
Kan även vara grupptrycket som gör sig gällande. En person ser vad andra tycker och utgår ifrån att det är bäst att tycka detsamma. Här skulle jag kunna fortsätta med flera utläggningar men det är bara fler spekulationer och sådana finns det alltid massor av.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

#15: Du så smart Sötie ;D <3
Haha, jag hade faktiskt två killkompisar som brukade hångla "officellt". Det var ganska många som reagerade men faktiskt ingen som sa något. Tvärtom, det var t.om en del som sa att det var modigt och häftigt.
Sen vad man tycker om folk som hånglar mitt i en folkmassa är väl en annan sak, men om en tjej + kille kan, varför kan inte tjej + tjej eller kille + kille?

Visst jag kanske tycker dt är lite äckligt, men dom är oftast mkt snällare oxå:) Själv har jag ingen kompis som är dt. Men en klasskamrat som är bi, visserligen (stavas?) har han tjej. ( han är alternativ) Men han är mest äcklig för han stinker:P

#16: Jag tror också det har att göra med hur man uppfostras. I en del familjer är det ju helt enkelt fel med tjej och tjej eller kille oc kille. Själv har jag ganska länge haft kompisar som är homosexuella eller bi, kanske därför jag absolut inte ser något fel med det. Just nu består säkert 50% av min umgängeskrets av folk som är bi/homo.
#19 forskare säger att om modern till barnet bär på en son men hoppas på en dotter och går runt och föreställer sig att det är en dotter hon bär på så sätter hormonerna automatiskt igång och sonen blir då gay osv. Vad forskare säger.

#20: Jaså? Det var ju ganska intressant att höra faktiskt ;o Men undra om det stämmer.
#20 Haha, nog för att jag är mycket för vetenskap men det där lät lite långsökt. Men till deras försvar så fungerar ju placeboeffekten och det är ju nästan samma sak som de påstår, nästan…
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Nej, jag har absolut inget emot dom, alla är som sagt lika mycket värda. Huvudsaken är att man trivs och vågar stå för det tycker jag.

Nepp, absolut inget emot dem. (:
har inte alls något emot dem. i min klass är det mycket att man kallar varandra bögar och lebbar och det tycker jag är helt fel… det är ju som om de är fel på sådana som är homo/bi och att man kallar varandra det som typ svärord. som sagt alla människor är lika mycket värda!
Emma
Har flera vänner som är bisexuella och en homosexuell killkompis och jag har iiinget emot det alls. Dock är det inte så roligt när folk tror att man är lesbisk, fast man inte är det, haha.
(Flera st har trott att jag och lill_jarven är tillsammans, haha)
Och jag kan tillägga att jag är kristen och sådär,
så fördomarna om att man inte kan tycka om dom som är bi/homo fast man är kristen kan man ju lägga ner också ;D
#15 Dock reagerar man ju lite om två killar står och hånglar, men när man tänker efter är det ju inget fel!
Jag tycker det är äckligt när folk hånglar offentligt oavsett om de har samma eller olika kön. Jag är en väldigt privat person och hånglar aldrig offentligt. Pussas, kramas och hålla hand är okej, men jag vill inte se folk som utbyter spott med varandra! Äckligt helt enkelt. :)

hmmm….gay…hmmm, nää, jag är på kanin ifokus…hmmm 
//Nävisst, det är ju inte du, Anders som har skrivit detta inlägget, och därför blir det inte bombarderat med "passar inte på ett kaninforum"//
-Tror du?
-Ja, jag är fullständigt övertygad om det….
-Aha…men hon har rätt, det finns många trångsynta människor.
-ja, det märker väl du..
-jo, det är klart..

#28 Normalt?:S

#28: Vill du utveckla?

28# Ömh?
Klart man är lika mycket värd för det. ALLA människor är lika mycket värda!
Ingen skillnad på bisexuella, homosexuella eller heterosexuella människor. Alla är lika mycket värda. Jag har flera homosexuella vänner och det är inget konstigt alls.
Jag håller med dig, #0, att det ofta verkar som en liten trend för "alternativa" människor (om man ens kan säga så) att vara bisexuella även fast inte alla är det. Jag tror snarare att man tänker så att "jag blir kär i personen och inte könet, alltså måste jag vara bisexuell". Liksom man vill vara väldigt öppen och det är ju iof bra :)
Jag skulle också säga att kön är något helt annat och man blir kär i personen och inte könet! Men alla människor är inte bisexuella, varför? Jag tror det är för att detta med sexualitet.. Man tillhör den sexualitet som berättar vilket kön man fysiskt är attraherad av.
Nog kan jag många gånger tycka att tjejer är väldigt snygga och jag blir inte bisexuell för det. Utan det är väl snarare när man "tänder" på ett visst kön och kanske vill ha sex med varandra och sådär.
Jag är heterosexuell och jag skulle faktiskt aldrig vilja ha sex med en tjej :)
Dock finns det ju både tjejer och killar som har sex med andra tjejer eller killar (samma kön) utan att vara homosexuella eller bisexuella ändå, fast då tror jag de mest gör det av något experimentuellt skäl..
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#28 Det står faktiskt under OT, sluta larva dig..
#28: Det finns många OT trådar här som handlar om helt annat än kaniner. OT betyder off topic och det är okej att lägga in sånna trådar, under övrigt :) Det vet du ju redan ^^,
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jag har inget emot personer beroende på deras sexuella läggning. Det är beteende, personlighet osv som påverkar hur jag tycker om en person.
Undrar när man ska börja se INDIVIDEN och inte bara döma efter en generell stereotyp. Det är inget fel alls på att bli kär i samma kön. Jag har flera kompisar som är bi. Jag har växt upp med en idol som var bi också (Freddie Mercury), så har aldrig sett det som något konstigt.

"Och sen detta med att alternativa människor oftare är homosexuella än "vanliga" människor, tror jag inte stämmer. Därimot blir du säkert mer accepterad som alternativ och gay än som "fjortis" och gay. Och just nu verkar det vara en trend inom alternativa att vara bisexuella, så jag tror inte ens hälften är det på riktigt."
Alternativa ?
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
#39 - Antar att det är en stil man menar. T.ex. om man har färgat håret svart, är svartklädd och sminkar sig väldigt mörkt. Ett alternativ till det "vanliga". Fast för mig personligen finns inget som är alternativt.

alla är lika mkt värda, jag skulle själv aldrig bli kär i en tjej, men vi alla alla olika och det är tur det

#39: Alternativ kopplas ihop scence & fashioncore och andra liknande stilar. Så istället för "emo" säger man "alternativ"