Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 771 ggr
Bejb__
0

Ducha :O ?

Hade med mig Elvis på toaletten idah när jag duchade xD Allafall så hade jag inte stängt "dörren" till duchen riktigt. Då kmr helt plötsligt Elvis in skuttande i duchen. Bli lite chokad (stavar?) kaniner brukar väll inte gillar vatter. och helt plötsligt så ställer han sig i "duch strålen" xD Haha^^ Han står där ett litet tag och sedan skuttar han bort. Stannar i duchen en liten stund och sedan ut. Ja^^ Så jag fick ju kliva upp och torka honom ordentligt x) Haha^^ Brukar kaniner gillar att "ducha" :O Det är väl inte farligt elr så. Han fick inte i sig ngt shampoo elr så (:

Bejb__
0

Putt

denisesalomonsson
0

haha näe det är inte farligt för kaniner att bada eller duscha mina kaniner elr ja trullsa och nalle älskar att bada när vi är nere vid sjön på sommrarna springer dom i vattnet utan att vi gör ngt ^^

hihi buskanin du har då XD

senna
0

han kände sig smustig kanske? :D

WingsofDestiny
0

#2 önskar min Måsis kunde göra så men han är livrädd för att bada eller duscha. Jag vet dock anledningen till varför och nu vill jag få bort hans rädsla. (som yngra blev han bestraffad av en tjej som köpt honom från uppfödaren innan mig genom att hon spruta vatten på han med en blomspruta när han gjorde något dumt, pga detta tog uppfödaren tillbaka honom från henne och sedan köpte jag honom av uppfödaren och rädda honom från avlivning istället).

Hur lär man en vattenrädd kanin att bli vattenvan?

Bejb__
0

#2 Kul xD Ja. Han är lite egen x) Haha^^

#3 Ja tydligen xD Men vilken fluff han fick efteråt xD

Bejb__
0

#4 så hämskt :( Jag tror nog att du ska acp hans räddsla ?

WingsofDestiny
0

acp? 

#6 mjo men han behöver bada ibland när han lykats skita ner sig, vilket han lykas med ofta =D. Och det är jobbigt att bada en kanin som kämpar för livet för att komma ifrån vattnet =(.

senna
0

#7 - acceptera.

Bejb__
0

#7 Testa att bara ta ett fuktigt papper elr ngt och tvätta honom med, Det gör jag med Dott (hon hatar vatten)

Ska noh ta med Elvis mer och ducha xD

WingsofDestiny
0

#8 jo jag forstod det nu =D

Mojwf
0

Mysigt xD

BlackTear
0

Jag skulle inte duscha honom mer bara för att han gillar vatten..

Clariiz
0

#12; Inte jag heller.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Bejb__
0

Nähä :S Jag gör ju som jag vill, Jag tar med honom på toaletten och om han VILL så får han hoppa in i duchen,

Emma_B
0

vad gulligt^^

Bejb__
0

#15 Ja han är en väldigt speciellt liten kille xD

mattis96
0

gulligt<33 ska ta penny och sätt henne på stranden och se om hon vill prova att bada eller så. men om hon inte vill så ska jag inte tvinga henne, det är elakt.

Bejb__
0

#17 Nä man ska ju aldrig tvinga dem. Kaniner är ju inte precis kända för att gillar vatten xD

Jennie104
0

17# Tyckte det stod :

ska ta penny och sätt henne på stranden och se om hon vill prova att bada eller så. men om hon inte vill så ska jag tvinga henne

[chriistina]
0

Gulligt det hoppa in sådär själv ^^
tror inte vatten är ngt farligt för den, finns ju de som gillar simma. Den får ju välja själv liksom. Bara man ser till att den blir ordentligt torr :)

Lizzan
0

Han kanske tyckte han var smutsig? x)

Bejb__
0

Ja precis. Jag skulle ju inte precis ta kaninen in i duchen själv och sedan stänga dörren. Nej, Utan jag har dörren till duchen lite öppen så om han vill får han hoppa in, Så han hoppar ut och in lite hur som helst. Men det blir inga långa duchningar precis, När han "duchat" måste jag upp och torka honom påengång så han inte blir sjuk/förskyld :)

Bejb__
0

Haha^^ Idag när jag var ute lös med honom så skulle jag in på toa och tog med honom och satte på golvet, Han gick direkt in till duchen och stannade där ett tag. Han satt länge på samma ställe där suchstrållen varit när vi duchat förra gången xD

BlackTear
0

Men det är väl inte bra för kaniner att duscha? ._. Möjlgtvis ibland, men det är väl fettet i hiden som försvinner.

(Förlåt att jag är helt förvirrad, skyller på extrem mycket huvudvärk .)

Bejb__
0

#24 det är okej, Nä han har ju bara duchat en gång.

Highlandertess
0

Så gulligt det låter :-) Här är det ben åt alla håll och kanter när det är dags för bad. Det är inte så ofta som tur är.

Feliciaa
0

Haha, när jag är ute med Mulle så finns det en "bäck"
Och jag brukar sätta Mulle på andra sidan eftersom det är större utrymme där men där vill han tydligen inte vara, på härligt gräs.
Så han springer genom "bäcken" till asfalten och sätter sej under bänken och solar istället x.x