Hoppträna?
Tjosan!
Jag söker efter någon som kan hoppträna min underbara kanin Snowflake Japposhine (Jappo)
Jag kan berätta lite om Jappo :
Jappo är en lejonhuvad kanin som blir ett år den 24 Juni. Hon har som högst hoppat 30 cm. Jappo är en kanin som är lite sprallig av sig men när man väl fått ner henne i knät kan inga ord beskriva hur lugn hon är!
Söker någon i Värmland eller i Stockholm.
Jag kan ta med henne till stockholm nästa helg.
Mvh Jennie

Varför vill du inte träna henne själv? (:

1# Jag har tyvärr ingen erfarenhet av att träna henne ;/
Så har jag inga bra hinder, och just nu är min ekonomi dålig…

#2: Det har ingen i början ^^
Jag tycker du ska stämma träff med någon som tävlar inom hoppning och så kan du få tips/hjälp med hur du ska göra :)
#2 har du inga typ brädor eller något att bygga hinder då?
fast det var ju inte det tråden handlar om ;) Tyvärr bor jag för långt bort för att hoppträna henne.. Annars hade det nog varit kul ^^

3# Jo om jag visste någon ;P
4# Jag är ingen händig kvinna ;P

4# Var bor du då? :)

Det går alltid att fixa hinder :) Jag har använt mig av tunna grenar som jag har lagt ovanpå mjölkkartonger med sand, eller lagt grenarna på vedklabbar.
& att träna är inte alls svårt. Här finns en länk som kanske kan hjälpa dig:
http://hos.sandnet.se/b-a.lonn/kaniner/kaninhoppning.htm
Min Måsis kan inte hoppa hinder men jag kivas med att lära honom och så länge jag håller i den välkända spygröna soppborsten så hoppar han över en höjd på 40 cm med glädje eftersom han vill åt sin borste. Jag hopptränar dock inte honom för tävling så för mig kvittar det om han enbart lär sig att hoppa med soppborstens närhet så länge han får Motion. 

#5: Om du har lust så kan jag ev. hjälpa dig nästa helg, om du kommer till sthlm alltså.

7# Thanks
9# Jo det vore super bra det :)

#9: ^^ Måste bara kolla först så jag inte är upptagen x) Vilken dag hade du tänkt?

11# Söndag? Kommer du på Kaninträffen på söndagen?

#12: Är det kaninträff på söndag? xD

13# I Think that ;) Om jag bara hittar tråden om det

Frågar samma som #13

#14: Okej ^^
#6 i Luleå ;)