Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 906 ggr
[chriistina]
0

Barns kommentarer

Barn är ju barn… Passade en 5åring idag som bor i huset sidan om mig. Och vi tog ut kaninerna då, hans storasyster är 11år och ville ta ut dem.

Men iaf. Så tog ja upp min hona han var ute med för att lugna henne, hon gillar egentligen inte andra. Men lufsar runt och hoppar med alla så han fick ha henne, för Pakk e för trsit(lugn) enligt honom.
Men iaf, så står vi där och han kollar i kaninens öra (hon är märks).

Han: Har du köpt den(kaninen)?
Jag: Ja…
Han: Men var är frimärket då?
Jag: Frimärket?
Han: Ja(!)

Kanske bara jag som har dålig humer, och det var sjukt kul då. Men jag har flabbat hela eftermidagen åt det :P (a)

Ni får gärna slänga in egna komentarer från småbarn :) Även om andra djur. Men ja, bara om djur ^^

Jennie104
0

Detta är väl inte OT? ;P Det handlar ju om kaniner

Om du vill ha det som Ot ändå så är det OT stopp

[chriistina]
0

Jo, det gör ju det.
Glömde ot stoppet (a)
Ngn kan ju ändra det eller bara ta bort den annars. Tänkte det va kaniner när jag skrev det men sen kom andra djur in i slutat.
Aja, kan inte göra ngt nu… ngn moderater får ta bort OT eller tråden annas.

Clariiz
0

Haha, så söt x)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

emms
0

barn kan va roliga ibland xD

Emma

Jennie104
0

Tryck på Redigera inlägget som står under datum och tid du skrev det sedan  ;)

[chriistina]
0

Hittat det, fixat :D

Hanna-
0

Haha, vad söt x)

[Zorro_93]
0

haha! så gulligt :D

Jag var i stallet en dag då gick jag bakom 2 flickor som inte kan ha varit så gamla. och dom prata om någon hon kände som hete Eva som hade en häst som skulle få föl.

Flicka1: jag var hos Eva igår(!)
Flicka2: jaha var det kul?
Flicka1: ja, och en av hennes hästar ska få föl.
Flicka2: åh! vad kul(!)
Flicka1: När jag borsta hästen som skulle få ett föl så såg ja att det kom något ur hennes rumpa så jag ropa:
- Eva, Eva! Hon ska FÖDA!
Flicka2 såg förvånad ut!
flicka1: och då kom Eva och sa: Nej hon bajsar bara.

Jag höll på dö av skratt!

Jennie104
0

Detta är ingen barn-komentar då men ändå…

Jag var med Jappo på altanen då ser jag 2 stycken ungar (5-6 år gammla) Stå vid vår slänt och kolla på Jappos bur, Så jag hukar mig och springer till häcken och kollar lite på dom, de var antagligen intresserade av att se hur Jappo ser ut ;) Men sedan sprang dom iväg ;P Säkert besvikna när dom vågat och allt finns där ingen kanin ;P

Hanna-
0

#8: Haha!

Jennie104
0

8# *ASG* XD

Ellen95
0

hahahahahaxP

Clariiz
0

#8; hahaha x) Så sött :D xD

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Nilam
0

Min killes lillbror sa en ganska konstig sak en gång.

Han: "Men… Asså… Är det något fel på dina kaniner?"

Jag: "Va?"

Han: "Jaa.. Är inte kaniner väldigt rädda av sig?!"

Asså.. Vilken fel syn han fått av kaniner..

PRO_Anders
0

#14: *LoL*, den var bra..

galaxens
0

hahahhahhahahhaha

Nilam
0

#15 Jo, jag bara satt där och gapa. Tillslut mumlade jag något om att "neeeej.. vaaa.. asså tar man hand om sin kanin.. annars kan de bli lite skygga.." Jag va mållös xD

jusse
0

HaHaHaHa x'D

Sosso
0

Hahaha x)

kastanjen
0

Min son när han fick vara med vid en PARNING första gången..

-HJÄLP!! Mamma vad gör dom HJÄLP!! Ta bort honom, han försöker Döda henne!

[chriistina]
0

Vilka roliga kommentarer alla hört. Barn är för härliga. De bara säger va de tänker rakt ut ^^

Tejo
0

Vi hade en massa kaniner när jag var yngre och bodde hemma. Mina föräldrar hade uppfödning av flera raser.

I alla fall så hade vi ju både honor och hanar och alla gick i betesburar om dagarna på sommaren. Min yngsta lillayster Hanna hade varit med och sett på vid parningar så hon visste ju hur man skulle göra tyckte hon…

En gång satte hon ihop en hona och en hane och sprang sedan och hämtade mamma och pappa:

-Titta, de älskar varandra! De älskar varandra jättemycket!

(Det var svårt att lära henne att man inte skulle göra så).

Nilam
0

HahahahahaxD "de älskar varandra" hrm.. precis;)

[Zoie]
0

Hahaha :)

MysanMinGodis
0

HAHAHAHHAHA,den va ju bra. du har inte dålig humor för isåfall har jag det också:)

Lizzan
0

Hehehe (A)

[Zorro_93]
0

hah!

Stravaganza
0

Stod och väntade på bussen en gång och hörde den här konversationen mellan en mamma och en liten son. De väntade också på bussen.

Sonen: Mamma, när kommer bussen?

Mamman: Strax.

Efter ett tag frågar sonen samma sak igen, och då svarar mamman ''om en stund''.

När det gått ytterligare några minuter frågar sonen: Men mamma, kommer bussen snart, eller? Då säger mamman lite irriterat ''strax''.

Efter en stund hör man sonen säga: Men mamma, nu har det gått två straxar och en stund, så när kommer bussen?

sputtnick_plexus
0

Hahahahaha (A)

Stravaganza
0

Den här berättade min kompis för mig.. (:P)

Filmen "Bee movie" har precis börjat och en mamma och pojke (cirka fem år) har just satt sig ner.
Pojken (upprört): Den här filmen har jag sett på Bolibompa!
Mamman (ointresserat): Jaha…
Pojken: Jaa, fast det var ritat.
Mamma: Jaha…
Pojken: Och så var det en annan film!

Feliciaa
0

#20 HAHAHA :)

psyko
0

#30 haha, ja den är rolig, fast den är från tjyvlyssnat.se =)

För några år sedan när min lillkusin (Malin, 4 år) var på besök med hennes familj gick hon, jag och hennes pappa ner till stallet för att mata hästarna. Malin höll på att lära sig att prata, så det lät lite roligt:) hon kunde inte säga "k"-ljudet, så hon bytte ut ord med K mot T istället (t. ex kanske=tanske).
När vi precis skulle börja att fodra djuren, ropade Malins mamma från huset till hennes pappa att han hade telefon, så han gick upp.
Jag tänkte fodra ändå utan honom, men det var strömavbrott så jag började att leta efter ficklampan som vi tog med hon ned för att kunna se något.
"Malin, vet du var vi lade ficklampan?" frågade jag.
Hon skrek jätteglatt upprepade gånger "Han la den i sin fitta! Jag såg att han la den i sin fitta!"
Sedan sprang hon omkring och skrek till alla att hon visste var ficklampan var…Generad

……………………………………………………………………….

Jag satt tillsammans med Malin i bilen på väg till vårat landställe. Hon försökte komma på lösningar vad saker och ting skulle kallas.
"Om det är jättemörkt ute är det svartmörkt. Och om det är jättekallt ue, då kallas det ju iskallt. Och när det är jättevarmt ute, då är det isvarmt!"

Jag försökte förklara för henne att det inte var så, men hon vägrade att ge med sig ;D

Stravaganza
0

#32 Jag vet. :P

ciss
0

Haha ;)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

blaskigtkaffe
0

Haha, som min lillebror när han var mindre (ca. fyra år)

Dante: Maaaaaaamma, vijj du ha min macka?
Mamma: Nej tack Dante, det är bra!
Dante: Okej :( *springer iväg*

trettio sekunder senare

Dante: Maaaamma, vijj du ha den nuuuudå? Ja ha pussa på den å licka på den :D

Jojsan
0

haha x)

LJfoto
0

En gång på Ica:

Pojken(ca 3-4 år) står och läser barnböcker i tidningshyllan. Mamman står i kön för att betala och väntar på pojken.

Mamman: kom nu vi måste gå                                                

Pojken:Ja, jag kommer snart

Mamman: Men vi måste gå nu!

Pojken: Men herregud, är det förbjudet att läsa en liten bok på Ica nuförtiden eller!??

hahaah XD

Mysofi
0

Haha, barn är bara för góa alltså! Vi har en hel bok med roliga saker som min lillebror (3 år) har sagt. Här kommer några:

Vi var på en Ica-affär och Nils bajsade (han var 2 då och hade blöja), då utbrister han:
"Mamma, jag blir så yr när jag bajsar"

Vi var hos våran morbror i sommras och det var väldigt mycket mygg där. Då sa Nils:
"Det är så mycket mygg här, jag måste spotta på dom!"

När vi var på Gröna Lund i somras:
"När dom åker tellebanbanan (bergochdalbanan), skriker dom såhär: IIIIIIH"

Och i måndags när jag var på någon barnkör eller något så hörde jag två flickor (6-7 år) säga:
Flicka 1: _När jag blir stor ska jag gifta mig med en kille från England
_Flicka 2: Ja, det ska jag också! Dom är så rika där…
Flicka 1: Ja precis, eller en från Storbritannien!

Mysofi
0

Även stora barn kan vara roliga. En tjej i min klass (13 år) innan vi skulle börja se på en film:

Tjejen: Är det en gråt-film, kommer man börja gråta?
Läraren: Kanske det.
Tjejen: Men fan också, jag har ju smink!

[Niike]
0

Vi skulle para Niike och Fia typ förrförra året, då hade jag en kanin som hette Boss också. Min lillebror (3-4år då) la den här sköna kommentaren:
"Kan inte Boss få vara med och leka, så det blir lite roligare?"

Magda
0

Min lillasyster 3,5 år var hemma hos mig och vi satt & tittade på råttorna i buren medans kaninen Dexter var ute u köket & hoppade, helt plötsligt kommer dexter in hoppandes i tv-rummet & min lillasyster blir mkt försräckt och utbrister: "den stora råttan har rymt" & pekar på Dexter, när jag då försöker förklara att det är en kanin och inte en råtta så tittar hon oförstående på mig och säger "jaha men varför sitter inte den sortens råtta i bur?"

*s* det hade jag roligt åt länge!

LJfoto
0

#40 hahaah xD

Tejo
0

Min lillasyster har en dotter på 2.5 år och hemma hos dem bor en BJ som heter Albin. När hon var här en dag så sa hon om min hermelin Emil:

-Vilken liten Albin du har!

Emma_B
0

haha, alla är jätteroliga :D Vill bara påminna om att det ska handla om djur…

Hanna-
0

Haha :)

galaxens
0

haha :D

Tina-A
0

*asg* Barn kommer med så sköna kommentar :) Precis som #21 säger så säger dom vad dom tänker rätt ut! Ibland blir det ganska kul ;)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]