ej helt rumsren.
Nu kom jag just in från kaninerna och där har jag stått med huvudet instucket i kaninburar och plockat upp bajskulor, en efter en.
Channie var förut helt rumsren, hon gjorde ingenting utanför toalådan. Sen bytte jag strö till toa-lätt (ville testa något nytt) och då ville hon inte gå på toalådan hon gick i spånet utanför. Antog att det var för att toa-lätt var för hårt eller något. Då bytte jag tillbaka till spån och hon har fortfarande inte blivit helt rumsren igen. Visst, hon pissar bara i toan igen men en hel hög med bajspluttar är utanför toan varje dag.
Det blir att jag måste plocka upp allt varje dag…. Något tips? för att få henne helt rumsren igen? kan tillägga att det var månader sedan jag bytte tillbaka till spån från toa-lätt.
Cassie har aldrig varit helt rumsren, hon har alltid gjort några bajspluttar utanför toan, men de ligger utspritt lite här och där över hela buren. Där måste jag också plocka. Behöver tips? för att få henne helt rumsren också… Har tyckt att jag prövat mycket som inte funkat… aja, tips? tack :)
Putt^^ ;D

Jag har iofs min kanin lös i hela huset, så han "bor" inte i någon bur. Jag har en burunderdel där hans toa står och höet ligger. Det jag gjorde när han pluttade utanför var att det enda ställe jag hade strö var i toan. Hade bara lite tidningspapper i botten på själva plastlådan. Då blev det bättre.
Ett par små pluttar på vift tycker inte jag gör så mkt egentligen, sånt får man väl nästan räkna med (=
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
#2 kom faktiskt på den idén idag när jag stod och plockade bajs.. ^^ hon vill nog inte gå på toa där om det är lite hårt att sitta.
Ja, lite pluttar kanske, men hon bajsar minst 15-20 pluttar utanför i en hög …
Ska städa hennes bur imorn så får vi se hur det går.. :)
det funkade inte. fast iof det går nog inte bort på bara en dag eftersom de har haft de "beteendena" ganska länge..
Gärna fler tips…

hur gammal ehon? min kanin var oxå rumsren men sedan vid könsmogen så bajsa och kissa hon. men nu är hon rums ren men det är bara att börja om från början
lycka till ,)
Så gjorde min kanin också han var helt rumsren så flyttade vi och då glömde han helt bort vad rumsren var :P
#5 Channie är 3 ½ och Cassie är 1 ½..
#6 är hon rumsren nu? isåfall hur gjorde ni för att få henne rumsren igen?
#7 nej han är inte helt rumsren men han har blivit lite duktigare, jag orkade inte lägga ner så mycket tid för att få han rumsren igen så ibland händer det en liten olycka men han har börjat fatta vinken själv eftersom jag alltid har en kisslåda åt honom ute som jag sätter honom i då och då.
#8 ok, var det så du lärde honom, genom att sätta honom i toan då och då?
#9 Japp jag tog kiss och bajs från hans bur och la i lådan fast bara lite och så satt jag honom där ibland. Och varenda gång han kissade på golvet eller bajsa satt jag honom fort som attan i kisslådan och plockade i alla kluttar i lådan. Och om det blir kiss på golvet så måste man skura väldigt noga så att dom inte känner att det luktar kiss där och kissar där igen.
#10 ok, mina bajsar bara utanför, de kissar i alla fall i toan. Så slipper jag skura ^^

detta funkade för mig, först var tuva helt rumsren men sen började hon gå utanför toan o då satte jag henne i toalett två gånger på toan en gång på morgonen o sen på kvällen, o nästa dag börja hon gå på toaletten ;)
men det kanske inte funkar för dig men för mig funkade det ;D
putt

Jaha va synd :/

Jag har hört att om man baddar där de kissat med ättika så ska de inte vilja kissa där mer. Aldrig testat, men det kanske funkar?
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
#17 vill inte sätta ättika i deras burar.. eller.. jag vet inte.. det låter inte så bra..?

Ja vet inte kanske det kanske inte e så bra o göra det i burarna men ja e inte säker