Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1606 ggr
Jetaime
0

Knuta i nacken?

Igår när jag satt och kelade med min kanin så upptäkte jag en knuta i nacken på honom.. Tänkte först att det nog bara var en lite päls knuta/tov eller vad man nu vill kalla det. Men när jag tog fram kammen och skulle ta upp den så märkte jag att det inte var det utan en liten (eller ja rätt stor ändå) knuta med skinn runt om..och typ lite hårt eller gummiaktigt om man tryckte på den…

Det första jag tänkte på var cancer.. men det e det väl inte?
Mamma sa fettknuta, men det får dom väl bara när dom e gamla? Och han e inte tjock heller (kanske inte har nått med det att göra..)

Förslag? Man blir ändå orolig!!!

Devin
0

Ingen aning.. du kan ju alltid ringa vet och fråga vad dom tror. Verkar han må bra anars?

Jetaime
0

Ja, jag hade tänkt gör det lite senare också.. tänkte bara om någon visste.. men det e klart det e svårt att säga bara sådär..
Ja, han e pigg och gla som vanligt!

Bejja
0

Gud va svårt! Jag tror det blir bäst att ringa veterinären, som du ska. Vilken kanin är det?

Tina-lin
0

Som vi precis pratat om på msn kan det ju vara en reaktion efter vaccinet.

Jetaime
0

Det e lilla William, min hane.

Jag har ingen aning om det kan vara reaktion på vaccinet, eller vad det kan vara.. kaninerna blev vaccinerade för ca. två veckor sen tror jag och då hade han inte knutan iallafall för då hade ju dessutom veterinären märkt det.

skanorskaniner
0

Ring veterinären…

Det kan ju kanske vara en reaktion på vaccinet är det där de tog sprutan?? För människor kan ju i bland få knutor och utslag där sprutan har stuckits när de har blivit vaccinerade mot t.ex. stelkramp.